dc.contributor.author | Παναγιωτοπούλου, Αφροδίτη | el |
dc.contributor.author | Panagiotopoulou, Afroditi | en |
dc.contributor.author | Ξυδιά, Μαρίνα - Κρυσταλλία | el |
dc.contributor.author | Xydia, Marina - Krystallia | el |
dc.date.accessioned | 2015-07-17T08:25:19Z | |
dc.date.available | 2015-07-17T08:25:19Z | |
dc.date.issued | 2015-07-17 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40990 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1177 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου | el |
dc.subject | Πολυτεχνειούπολη | el |
dc.subject | Φοιτητικές εστίες | el |
dc.subject | Space Syntax | en |
dc.subject | Hillier, Bill | en |
dc.subject | Campus Zografou | en |
dc.subject | DepthmapX | en |
dc.subject | Πανεπιστημιακοί χώροι | el |
dc.title | Campus στου Ζωγράφου | el |
dc.title | Campus in Zografou | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | University campuses (URL: http://skos.um.es/unescothes/C04189) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-03-13 | |
heal.abstract | Οι χώροι του πανεπιστημιακού campus, αποκομμένοι από το αστικό γίγνεσθαι, αφήνουν μια αίσθηση μοναξιάς, όπου οι συναντήσεις σπανίζουν. Ξεκινώντας από αυτές τις διαπιστώσεις εξετάζουμε τη λογική που ακολούθησε η Ελλάδα στη χωροθέτηση και το σχεδιασμό της Πανεπιστημιούπολης και της Πολυτεχνειούπολης Αθηνών στο δήμο Ζωγράφου. Στον αντίποδα αυτών των πρακτικών σχεδιασμού, οι σύγχρονες αντιλήψεις για τους εκπαιδευτικούς χώρους δίνουν βάρος στην άτυπη ανταλλαγή γνώσης, στην ανάμειξη των λειτουργιών και στην κοινοτική σχέση τόσο σε επίπεδο εσωτερικής δομής, όσο και στην σχέση τους με την πόλη. Αναλύουμε τη σχέση των campus με την ευρύτερη περιοχή, την εσωτερική τους δομή και τον τρόπο με τον οποίο οργανώνονται σε αυτά οι φοιτητικές εστίες για να καταλάβουμε πώς οργανώνει ο χώρος την κοινωνική ζωή στα campus. Χρησιμοποιούμε τη θεωρία του Bill Hillier και τα εργαλεία του Space Syntax για να ελέγξουμε, τις τροχιές των κινήσεων, τις οπτικές και την αντιληπτική του χώρου, στοιχεία που καθιστούν τον χώρο βιώσιμο και οικειοποιήσιμο. Τα αποτελέσματα του προγράμματος μάς φανερώνουν πως ο χωροταξικός σχεδιασμός των campus αποδυναμώνει την επικοινωνία και την κίνηση από την πόλη του Ζωγράφου προς αυτά, ενώ αφήνει στο εσωτερικό τους απομονωμένους κοινωνικά χώρους. Η αναμεικτικότητα και η αλληλεπίδραση μέσω των τυχαίων συναντήσεων - ζητούμενα του σύγχρονου πανεπιστημιακού σχεδιασμού - δε βρίσκουν το αναγκαίο υποστηρικτικό υπόβαθρο για να αναπτυχθούν. Το σύστημα των campus ανοιγόμενο στις κοινωνικές δυναμικές που γεννά η πολυμορφία της Αθήνας θα μπορούσε να αποτελέσει πέρα από ένα διδακτικό περιβάλλον ζωτικό πολιτιστικό πυρήνα. | el |
heal.abstract | Τhe areas of the university campus, detached from the urban process, leave a feeling of loneliness, where meetings rarely occur. Starting from these observations we examine the logic that Greece followed in order to design and locate the campus of the Technical University of Athens and the Kapodistrian University in the municipality of Zografou. In contrast to these designing techniques, the modern views on educational environments focus on the informal trade of knowledge, the mixing of functionalities and the communal relations, both internal and towards the city. We analyze the campus connection to the surrounding area, their internal structure and the way the student halls of residence are organized so as we understand how space organizes social life in the campus. Using Bill Hillier’s theory along with the Space Syntax tools we examine the way of motion, the view and the perception of the area, all of which are elements that make the area viable and appropriable. The results of the program (depthmapX) shows us that the design of the campus impoverishes communication and motion from the city of Zografou towards them, and also leaves socially isolated areas on the inside. The blending and interaction through random meetings - needs of the modern campus design - don’t find the necessary background to develop. The campus system, open to the social dynamics born by the diversity of Athens, could be a vital cultural center and not only a teaching environment. | en |
heal.advisorName | Κούρκουλας, Ανδρέας | el |
heal.committeeMemberName | Χανιώτου, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Ντάφλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας & Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | el |
heal.numberOfPages | 113 | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: