dc.contributor.author | Βάθης, Μιχάλης | el |
dc.contributor.author | Vathis, Michalis | en |
dc.contributor.author | Vathis, Michail | en |
dc.date.accessioned | 2015-08-26T10:04:14Z | |
dc.date.available | 2016-08-26T02:00:23Z | |
dc.date.issued | 2015-08-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41109 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9710 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Δρομολόγηση οχημάτων | el |
dc.subject | Αλγόριθμοι βελτιστοποίησης | el |
dc.subject | Heuristics | en |
dc.subject | Metaheuristics | en |
dc.subject | Ant colony optimization | en |
dc.subject | Particle swarm optimization | en |
dc.subject | Hybrid algorithm | el |
dc.subject | ACO | en |
dc.subject | PSO | en |
dc.subject | Vehicle routing problem | en |
dc.subject | VRP | en |
dc.subject | VRPTW | en |
dc.subject | Time windows | en |
dc.subject | Επιστήμη υπολογιστών | el |
dc.subject | Αποικία μυρμηγκιών | el |
dc.subject | Σμήνος σωματιδίων | el |
dc.subject | Αλγόριθμος βελτιστοποίησης | el |
dc.subject | Logistics | en |
dc.subject | Supply chain management | en |
dc.subject | Βάθης | el |
dc.subject | Vathis | en |
dc.subject | PRV | en |
dc.subject | Vehicle fleet | en |
dc.title | Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Υβριδικού Μεταευρετικού Αλγορίθμου Βελτιστοποίησης Προβλήματος Δρομολόγησης Οχημάτων με Παράθυρα Χρόνου | el |
dc.title | Design and Implementation of a Hybrid Metaheuristic Algorithm for Optimizing the Vehicle Routing Problem with Time Windows | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Βελτιστοποίηση | el |
heal.classification | Επιχειρησιακή Έρευνα | el |
heal.classification | Computer Science | en |
heal.classification | Optimization | en |
heal.classification | Vehicle scheduling | en |
heal.classification | Transportation science | en |
heal.classification | Algorithm | en |
heal.classification | Supply chain optimization | en |
heal.classification | Business logistics | en |
heal.classification | Transport logistics | en |
heal.classification | Επιστήμη μεταφορών | el |
heal.classification | Βελτιστοποίηση εφοδιαστικής αλυσίδας | el |
heal.classification | Ακέραιος προγραμματισμός | el |
heal.classification | Integer programming | en |
heal.classification | Metaheuristics | en |
heal.classification | Heuristic algorithms | en |
heal.classification | Operations research | en |
heal.classificationURI | http://zbw.eu/stw/descriptor/15518-0 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85067085 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2009010989 | |
heal.classificationURI | http://zbw.eu/stw/descriptor/15483-0 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-03-18 | |
heal.abstract | Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται ένας υβριδικός μεταευρετικός αλγόριθμος για την επίλυση του προβλήματος δρομολόγησης οχημάτων με παράθυρα χρόνου, βασισμένο στον συνδυασμό του αλγορίθμου βελτιστοποίησης αποικίας μυρμηγκιών και του αλγορίθμου βελτιστοποίησης σμήνους σωματιδίων. Το πρόβλημα αποτελείται από ένα σύνολο οχημάτων, μία κεντρική αποθήκη και ένα σύνολο πελατών προς εξυπηρέτηση. Τα οχήματα έχουν περιορισμένη χωρητικότητα και ο κάθε πελάτης χαρακτηρίζεται από προκαθορισμένη ζήτηση, συντεταγμένες αλλά και ένα παράθυρο χρόνου στο οποίο επιτρέπεται η εξυπηρέτησή του από κάποιο όχημα. Ο κάθε πελάτης πρέπει να εξυπηρετηθεί από ένα και μόνο όχημα. Το κάθε όχημα ξεκινά το δρομολόγιό του από την κεντρική αποθήκη και αφού εξυπηρετήσει τους πελάτες που του αντιστοιχούν ανάλογα με το πλάνο δρομολόγησης, πρέπει να επιστρέψει στην κεντρική αποθήκη μέχρι κάποιο προκαθορισμένο χρονικό όριο. Η κατάστρωση του βέλτιστου δρομολογίου για την εξυπηρέτηση των πελατών γίνεται με κεντρικό άξονα πρώτον την ελαχιστοποίηση των χρησιμοποιούμενων οχημάτων και δεύτερον την ελαχιστοποίηση της απόστασης που διανύουν αθροιστικά τα οχήματα κατά την εκτέλεση του δρομολογίου τους, συνεπώς, λύσεις του προβλήματος με λιγότερα οχήματα είναι βέλτιστες ανεξαρτήτου μήκους διαδρομής που αυτά διανύουν. Η μέθοδος που προτείνεται για την επίλυση του προβλήματος αποτελείται από έναν αλγόριθμο βελτιστοποίησης αποικίας μυρμηγκιών ο οποίος σε κάθε του επανάληψη, μετά την κατασκευή της λύσης που αναπαριστά το κάθε μυρμήγκι, τις βελτιστοποιεί χρησιμοποιώντας έναν αλγόριθμο βελτιστοποίησης σμήνους σωματιδίων. Η αποδοτικότητα και η αποτελεσματικότητα του προτεινόμενου αλγορίθμου εξετάστηκε ενδελεχώς χρησιμοποιώντας πρότυπα προβλήματα αναφοράς από τη βιβλιογραφία. Τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά για την περεταίρω έρευνα προς την κατεύθυνση του συνδυασμού των δύο αλγορίθμων και της παραμετροποίησης του αλγορίθμου για τα εκάστοτε προβλήματα. | el |
heal.abstract | In the current thesis a hybrid meta-heuristic algorithm is presented based on particle swarm and ant colony optimization, for solving a variant of one of the most popular supply chain management problems, the vehicle routing problem with time windows. The problem consists of a vehicle fleet, a central depot and a set of customers to be served. Each vehicle has the same capacity and each customer is characterized by predetermined demand, coordinates and a time window in which he is to be served. Each customer must be served by one vehicle and no customer's demand is larger than the vehicle's capacity. Each vehicle starts its route from the main depot and must return to the main depot in a predefined time limit. The construction of the best solution for the service of the customers is conducted, firstly, with the objective of minimizing the vehicles used and, secondly, with the objective of minimizing the total distance traveled by the vehicle fleet. It is implied that the cost of using an additional vehicle is far superior to the variable cost of transportation, so that solutions that use fewer vehicles are preferred regardless of the distance travelled by the vehicles. The proposed algorithm for the solution of the vehicle routing problem consists of an ant colony optimization algorithm in which in each iteration after the construction of the solutions, each ant is encoded into a vector that represents the starting position of a particle and the whole swarm is processed by a particle swarm optimization algorithm with a path relinking strategy. Afterwards, the pheromone evaporation and update are executed and the iterations of the ant colony optimization algorithm continue. The efficiency and effectiveness of the proposed algorithm were thoroughly tested using test cases taken from the literature with very promising preliminary results. Further research has to be done on fine tuning the algorithm for special cases. | en |
heal.advisorName | Πόνης, Σταύρος | el |
heal.committeeMemberName | Τόλης, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Παναγιώτου, Νικόλαος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας. Εργαστήριο Οργάνωσης Παραγωγής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 117 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: