HEAL DSpace

Δυστοπία: το χρονικό μιας κινηματογραφικής περιήγησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Νικολαίδου, Σοφία - Χρυσούλα el
dc.contributor.author Χίου, Μαρία - Χριστίνα el
dc.contributor.author Chiou, Maria - Christina en
dc.contributor.author Nikolaidou, Sofia - Chrysoula en
dc.date.accessioned 2015-09-01T08:34:41Z
dc.date.available 2015-09-01T08:34:41Z
dc.date.issued 2015-09-01
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41140
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1363
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Κινηματογράφος el
dc.subject cinema en
dc.subject Δυστοπία el
dc.subject Ουτοπία el
dc.subject Χώρος el
dc.subject Dystopia en
dc.subject Space en
dc.subject Utopia en
dc.title Δυστοπία: το χρονικό μιας κινηματογραφικής περιήγησης el
dc.title Dystopia : a cinematic wandering en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Architecture in motion pictures (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh86006416) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-07-14
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διάλεξης είναι η διερεύνηση της δυστοπίας ως χωρικό φαινόμενο το οποίο επαναπροσδιορίζεται με την πάροδο του χρόνου. Ως πεδίο μελέτης επιλέξαμε την τέχνη του κινηματογράφου. Η έρευνα μας επικεντρώθηκε σε τρία κινηματογραφικά παραδείγματα διαφορετικών εποχών. Πρόκειται για τρεις ταινίες μέσω των οποίων διακρίνουμε ανά περίοδο τις χωρικές ποιότητες που αποκτά η έννοια. Αυτές είναι οι εξής: “Metropolis” του Fritz Lang (1927), “Brazil” του Terry Gilliam (1985) και τέλος, η ταινία “Her” του σκηνοθέτη Spike Jonze (2013). Μελετώντας τα παραπάνω παραδείγματα, διαπιστώσαμε ότι το στοιχείο του χώρου είναι κυρίαρχο για την δημιουργία δυστοπικών συνθηκών. Ωστόσο, η έννοια της δυστοπίας δεν ορίζεται μονοσήμαντα αλλά συγκροτείται από ένα σύνολο συνιστωσών. Ο τρόπος συσχέτισης του χώρου με αυτές τις συνιστώσες (κοινωνικές σχέσεις, τεχνολογία, εξουσία) αποτέλεσε το σχήμα μελέτης για την έρευνά μας, με βάση το οποίο θα εξεταστεί η κάθε ταινία. Μέσα από την συγκριτική ανάλυση των τριών ταινιών, στόχος είναι να ερευνήσουμε τους μηχανισμούς που παράγουν τη δυστοπία, όπως αυτή εκφράζεται σε κάθε παράδειγμα. Θα μελετήσουμε τον τρόπο που οι παραπάνω κατηγορίες καθρεφτίζουν την κάθε εποχή και θα διαπιστώσουμε σε ποιο βαθμό οι σκηνοθέτες κινητοποιούν την κάθε μία στο έργο τους, για να πλάσουν τους δυστοπικούς τους κόσμους. el
heal.abstract The subject of this research thesis was the study of dystopia as a spatial concept which changes and «redifines» itself over time. As a case study we chose the art of cinema which has contributed significanty to the approach of this phenomenon. During our research we focused on three cinematic examples from different eras. The films were the following: Metropolis by Fritz Lang (1927), Brazil by Terry Gilliam (1985) and Her by the film director Spike Jonze (2013). Through these examples we distinguished the spatial qualities of dystopia in every different period. We realized that the element of space is crucial for the creation of dystopic conditions. However the concept cannot be defined in a solid way, as it is formed by a network of components such as the spatial environment, the social conditions, technology and power. Our study scheme was based on the way that space correlates with every one of these components. en
heal.advisorName Βοζάνη, Αριάδνη el
heal.committeeMemberName Τερζόγλου, Νικόλαος - Ίων el
heal.committeeMemberName Γκανιάτσας, Βασίλειος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας & Σχεδιασμού el
heal.academicPublisherID ntua el
heal.numberOfPages 150 el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα