HEAL DSpace

Κατασκευή σιδηροδρομικής σήραγγας Παναγοπούλας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γεωργίου, Δημήτριος el
dc.contributor.author Georgiou, Dimitrios en
dc.date.accessioned 2015-09-09T08:05:09Z
dc.date.available 2015-09-09T08:05:09Z
dc.date.issued 2015-09-09
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41224
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.7762
dc.rights Default License
dc.subject Σήραγγες el
dc.subject Tunneling en
dc.subject Διάνοιξη en
dc.subject Παναγοπούλα en
dc.subject Πεπερασμένα στοιχεία en
dc.subject N.A.T.M. en
dc.subject Tunneling en
dc.subject Excavation en
dc.subject Panagopoula en
dc.subject Finite elements en
dc.title Κατασκευή σιδηροδρομικής σήραγγας Παναγοπούλας el
dc.title Panagopoulas railway tunnel construction en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Γεωτεχνολογία el
heal.classification Tunneling en
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85138670
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-07-17
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία, έχει ως αντικείμενο την επίδραση των μηχανικών παραμέτρων της βραχόμαζας, στην συμπεριφορά των μέτρων προσωρινής υποστήριξης σήραγγας Ν.Α.Τ.Μ. Οι αναλύσεις που πραγματοποιήθηκαν, αναφέρονται στις δύο διαστάσεις του χώρου και έγιναν με την χρήση κώδικα πεπερασμένων στοιχείων. Συγκεκριμένα η σήραγγα που επιλέχθηκε για τις αναλύσεις, είναι η υπό κατασκευή δίδυμη (ένας κλάδος ανά κατεύθυνση) σιδηροδρομική σήραγγα Παναγοπούλας, της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Κορίνθου- Πατρών. Στο πρώτο μέρος, γίνεται αναφορά στο έργο της σήραγγας της Παναγοπούλας. Γίνεται παρουσίαση στα γενικά στοιχεία του έργου, τους γεωλογικούς σχηματισμούς και τις τεχνικογεωλογικές ενότητες κατά μήκος της σήραγγας, όπως πρόεκυψαν από τις αντίστοιχες μελέτες. Στην συνέχεια παρουσιάζεται η μέθοδος κατασκευής της σήραγγας, οι τυπικές διατομές, οι μέθοδοι εκσκαφής, τα προσωρινά μέτρα υποστήριξης και το πρόγραμμα γεωμηχανικής παρακολούθησης της σήραγγας. Στο δεύτερο μέρος, γίνονται προσομοιώσεις με την χρήση κώδικα πεπερασμένων στοιχείων σε βασικές θέσεις κατά μήκος του έργου, ανάλογα με την γεωλογία και το υπερκείμενο της εκσκαφής. Στην συνέχεια στις θέσεις αυτές γίνεται παραμετρική ανάλυση και έλεγχος ευαισθησίας των μέτρων προσωρινής υποστήριξης, ανάλογα με τις μηχανικές ιδιότητες της βραχόμαζας, όπου και προκύπτουν τα αντίστοιχα συμπεράσματα. Με βάση τις παραμετρικές αναλύσεις στα μηχανικά χαρακτηριστικά της βραχόμαζας, που είναι το μέτρο ελαστικότητας, ο συντελεστής πλευρικών ωθήσεων, η συνοχή και η γωνιά εσωτερικής τριβής, καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως για τους συγκεκριμένους γεωλογικούς σχηματισμούς, ο σημαντικότερος παράγοντας επίδρασης στα μέτρα προσωρινής υποστήριξης, είναι ο συντελεστής πλευρικών ωθήσεων. Η εκπόνηση της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας βασίστηκε σε στοιχεία τα οποία χορηγήθηκαν από την ΕΡΓΟΣΕ A.E. el
heal.abstract The present thesis aims to analyze the effects of rock mechanical parameters, in the tunnel support behavior in tunnels with N.A.T.M excavation method. The analyses were realized in two dimensionsand were based on finite element formulation. More specifically, the tunnel that was selected for the analyses, isthe Panagopoula tunnel, which is part of the new railway line of high speed rail of Korinthos- Patra. It is a twin tunnel and currently under construction. In the first part,the tunnel works in Panagopoulatunnel aredescribed. The general tunnel works and the expected conditions along the tunnel are presented according to the geotechnical investigations. Then, the construction method, the typical cross-sections, the excavations method, the tunnel support and the monitoring of tunnelare presented. In the second part, simulations are carried out by use of a finite elements code in characteristic locations along the tunnel, depending on the geology and the overburden of excavation. Then, by parameterizing the mechanical properties of the rockmass for the same locations, sensitivity of the tunnel support measures was checked within the limits of the typical cross-sections. Based on parametric analyses of the mechanical characteristics of the rock mass, such as the Young modulus, the coefficient of lateral pressure, cohesion and internal friction angle, we conclude that for these geological formations, the most influencial factor on tunnel support is the rate of lateral pressure. This thesis was based on data granted by ERGOSE S.A. en
heal.advisorName Σοφιανός, Αλέξανδρος el
heal.committeeMemberName Νομικός, Παύλος el
heal.committeeMemberName Λουπασάκης, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλευτικής. Εργαστήριο Τεχνολογίας Διάνοιξης Σηράγγων el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 210 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής