HEAL DSpace

Σχεδίαση και συγκριτικά πλεονεκτήματα κινητήρα επαγωγής για ηλεκτρικό όχημα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ντόβολος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Ntovolos, Konstantinos en
dc.date.accessioned 2015-09-14T11:32:43Z
dc.date.available 2015-09-14T11:32:43Z
dc.date.issued 2015-09-14
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41275
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10055
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Κινητήρες επαγωγής el
dc.subject Δρομέας κλωβού el
dc.subject Συγκεντρωμένα τυλίγματα el
dc.subject Διανεμημένα τυλίγματα el
dc.subject Εξασθένιση πεδίου el
dc.title Σχεδίαση και συγκριτικά πλεονεκτήματα κινητήρα επαγωγής για ηλεκτρικό όχημα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ηλεκτρικές μηχανές el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-07-17
heal.abstract Σκοπός της παρούσης διπλωματικής εργασίας είναι η σχεδίαση και ανάλυση της λειτουργικής συμπεριφοράς κινητήρα επαγωγής 45 kW για εφαρμογή σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Περιγράφεται λεπτομερώς η διαδικασία σχεδίασης του κινητήρα, από τις βασικές διαστάσεις του μέχρι την τελική, βελτιστοποιημένη γεωμετρία. Υλοποιείται δρομέας κλωβού, ενώ εξετάζονται δύο διαφορετικές τοπολογίες, με συγκεντρωμένο και διανεμημένο τύλιγμα στο στάτη. Η μέθοδος σχεδίασης που αναπτύχθηκε αποτελείται από τέσσερα βασικά στάδια: Στο πρώτο στάδιο, κατά την προκαταρκτική σχεδίαση, γίνεται αποτίμηση των βασικών γεωμετρικών χαρακτηριστικών του διακένου, του δρομέα και του στάτη της μηχανής κάνοντας χρήση αναλυτικών σχέσεων, με κριτήριο τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά επίδοσης και εμπειρικές σχέσεις που αφορούν τις μαγνητικές και ηλεκτρικές φορτίσεις. Στο δεύτερο στάδιο πραγματοποιείται η οριστική σχεδίαση της γεωμετρίας του κινητήρα επαγωγής χρησιμοποιώντας τη μέθοδο πεπερασμένων στοιχείων για ανάλυση του μαγνητικού πεδίου του ενεργού μέρους της μηχανής. Παράλληλα, υλοποιείται ρουτίνα βελτιστοποίησης της γεωμετρίας αυτής, χρησιμοποιώντας τεχνικές ανάλυσης ευασθησίας των παραμέτρων, με σκοπό την αύξηση της επίδοσης της μηχανής και τη μείωση των απωλειών της. Στο τρίτο στάδιο γίνεται ανάλυση της συμπεριφοράς του κινητήρα σε διαφορετικές συνθήκες φόρτισης, με υπολογισμούς που βασίζονται στις παραμέτρους του ανά φάση ισοδύναμου κυκλώματος, που προέκυψαν από την πεδιακή ανάλυση. Στο τέταρτο στάδιο επιχειρείται ανάλυση της συμπεριφοράς του κινητήρα σε ταχύτητες μεγαλύτερες της ονομαστικής, εφαρμόζομντας τεχνικές εξασθένισης πεδίου, και συγκρίνεται με έναν αντίστοιχο σύγχρονο κινητήρα μόνιμων μαγνητών. Τέλος, ανακεφαλαιώνεται η διαδικασία σχεδίασης του κινητήρα, παρουσιάζονται τα κυριότερα αποτελέσματα και ευρήματα της εργασίθας και επισημαίνονται τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της επιλογής ασύγχρονης μηχανής σε εφαρμογές ηλεκτροκίητων οχημάτων. el
heal.advisorName Κλαδάς, Αντώνιος el
heal.committeeMemberName Κλαδάς, Αντώνιος el
heal.committeeMemberName Παπαθανασίου, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Μανιάς, Στέφανος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος ν el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 184 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα