HEAL DSpace

Risk factors, driver behaviour and accident probability. The case of distracted driving.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπαντωνίου, Παναγιώτης el
dc.date.accessioned 2015-09-18T09:12:09Z
dc.date.available 2015-09-18T09:12:09Z
dc.date.issued 2015-09-18
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41312
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1789
dc.rights Default License
dc.subject Οδική ασφάλεια, απόσπαση της προσοχής, συμπεριφορά οδηγού, κινητό τηλέφωνο, πιθανότητα ατυχήματος el
dc.subject road safety, driver distraction, driver behaviour, cell phone, accident probability en
dc.title Risk factors, driver behaviour and accident probability. The case of distracted driving. en
dc.contributor.department Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.type doctoralThesis
heal.secondaryTitle Παράγοντες κινδύνου, συμπεριφορά οδηγού και πιθανότητα ατυχήματος. Η περίπτωση της απόσπασης της προσοχής του οδηγού. el
heal.classification Οδική ασφάλεια el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-08-31
heal.abstract Στόχος της διδακτορικής διατριβής είναι η ανάλυση της επιρροής χαρακτηριστικών του οδηγού και του οδικού περιβάλλοντος στην οδηγική συμπεριφορά και την πιθανότητα ατυχήματος σε μη αναμενόμενο συμβάν, με έμφαση στην απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε πείραμα σε προσομοιωτή οδήγησης κατά τα οποίο 95 συμμετέχοντες οδήγησαν υπό διαφορετικές συνθήκες απόσπασης της προσοχής (κινητό τηλέφωνο, συνομιλία με συνεπιβάτη), εντός/εκτός κατοικημένης περιοχής σε χαμηλό/υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο. Στη συνέχεια, στο πλαίσιο της ανάλυσης λανθανουσών μεταβλητών, αναπτύχθηκε μια αλληλουχία τεσσάρων Δομικών Μοντέλων Eξισώσεων που επέτρεψε τη συνολική συνδυαστική ανάλυση της επιρροής των εξεταζόμενων παραγόντων κινδύνου απευθείας στην οδηγική επίδοση, το οδηγικό λάθος και την πιθανότητα ατυχήματος σε μη αναμενόμενο συμβάν. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι πιο πιθανό να υποπέσουν σε οδηγικό λάθος είναι νέες ή ηλικιωμένες γυναίκες οδηγοί εντός κατοικημένης περιοχής ενώ πιο πιθανό να εμπλακούν σε ατύχημα σε μη αναμενόμενο συμβάν είναι γυναίκες οδηγοί, σε χαμηλό κυκλοφοριακό φόρτο ενώ μιλούν στο κινητό τηλέφωνο. el
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Γκόλιας, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Αντωνίου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Λοϊζος, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Παπαϊωωάννου, Παναγιώτης el
heal.committeeMemberName Πιτσιάβα-Λατινοπούλου, Μάγδα el
heal.academicPublisher Σχολή Πολιτικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 208
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής