HEAL DSpace

Μοντελοποίηση ατυχημάτων σύγκρουσης (collision) στις θαλάσσιες μεταφορές με χρήση της μεθόδου Bayesian Networks

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παναγιωτόπουλος, Φαίδων-Αιμίλιος-Νίκος el
dc.contributor.author Panagiotopoulos, Faidon-Aimilios-Nikos en
dc.date.accessioned 2015-09-18T10:52:19Z
dc.date.available 2015-09-18T10:52:19Z
dc.date.issued 2015-09-18
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41322
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10061
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Μοντελοποίηση ατυχημάτων el
dc.subject Accident modeling en
dc.subject Δίκτυα πίστης el
dc.subject Ατυχήματα σύγκρουσης el
dc.subject Θαλάσσιες μεταφορές el
dc.subject Ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός el
dc.subject Accident modelling en
dc.subject Human centered design en
dc.subject Bayesian networks en
dc.subject Collision accidents en
dc.subject Maritime transports en
dc.title Μοντελοποίηση ατυχημάτων σύγκρουσης (collision) στις θαλάσσιες μεταφορές με χρήση της μεθόδου Bayesian Networks el
dc.title Collision accident modelling in maritime transports with use of the Bayesian Networks method en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Maritime transports en
heal.classification Θαλάσσιες μεταφορές en
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-07-24
heal.abstract Τhis diploma thesis concerns an integrated study of ship collisions based on the influence of the human element and its consisting factors in the accident. Aim of this dissertation is the collision of ships probability estimation and the human factors leading to it. For this reason, a literature review concerning appropriate methods for accident modeling (and other industries) is presented which is the main theoretical part of this thesis. In the English part, we refer to the importance of the human factor in maritime accidents and the need to design human based systems. Firstly, the principles of Human Centered Design for ships are thoroughly examined, in order to elicit the elements that effect human performance. Afterwards the Bayesian Networks method is selected and various versions are created in both a generic and a more detailed level. Then, we begin to build the model in 2 stages: First we make the frame of the model and then we optimize it, adding elements about the human factors from TRACEr method. All the above are described in detail. After the construction of the defining evidence node wherever we want, we see the change of the final probability of collision. Once the construction of the BN, we define the probability tables of all nodes. Five case studies are extracted from database, in order to run the model, extract the results and even improve it. . Each case study is presented, evidences are selected from their narrative and running the BN model based on these evidences conclude in several probability results for performance and collision. A result presentation and a sensitivity analysis follow for all target nodes. In conclusion, factors that have a strong influence on human performance and collision are selected and highlighted for further research for human performance improvement and collision avoidance. en
heal.advisorName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Γκίνης, Αλέξανδρος-Αλβέρτος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 305 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα