HEAL DSpace

Μοντελοποίηση και σχεδιασμός μετωπικών οδοντωτών τροχών παραλλήλων αξόνων με υπερ-υψηλή γωνίας πίεσης και εφαρμογή σε πλανητικούς μειωτήρες.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γιακουμής, Γεώργιος el
dc.contributor.author Giakoumis, Georgios en
dc.date.accessioned 2015-10-01T10:01:15Z
dc.date.available 2015-10-01T10:01:15Z
dc.date.issued 2015-10-01
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41364
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4604
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Συστήματα Αυτοματισμού” el
dc.rights Default License
dc.subject Υπερ-υψηλή γωνία πίεσης el
dc.subject Οδοντωτοί τροχοί el
dc.subject Ultra-high pressure angle en
dc.subject Τoothed wheels en
dc.title Μοντελοποίηση και σχεδιασμός μετωπικών οδοντωτών τροχών παραλλήλων αξόνων με υπερ-υψηλή γωνίας πίεσης και εφαρμογή σε πλανητικούς μειωτήρες. el
heal.type masterThesis
heal.secondaryTitle Modeling and design of ultra-high pressure angle spur gears and their integration in planetary gearboxes. en
heal.classification Στοιχεία Μηχανών el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-06-10
heal.abstract Στην παρούσα εργασία αναπτύσσεται και περιγράφεται η μοντελοποίηση και ο σχεδιασμός μετωπικών οδοντωτών τροχών με υπερ-υψηλή γωνία πίεσης και η εφαρμογή αυτών σε πλανητικούς μειωτήρες. Η αύξηση λοιπόν της γωνίας πίεσης (α0), έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της ακτίνας καμπυλότητας στους οδόντες συνεπώς τη μείωση της πίεσης επιφανείας και των τάσεων κάμψης που αναπτύσσονται στην επικίνδυνη διατομή του ποδός κατά την συνεργασία. Πρώτος στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα πρόγραμμα το οποίο θα κατασκευάζει τροχούς εξωτερικής και εσωτερικής οδόντωσης με την χρήση κανόνα για οποιαδήποτε γωνία πίεσης, είτε με ευθείς είτε με ελικοειδείς οδόντες. Δεύτερος στόχος ήταν ο σχεδιασμός των τροχών αυτών σε τρισδιάστατο περιβάλλον και η δημιουργία ζευγών οδοντωτών τροχών αποτελούμενων από τροχούς είτε εξωτερικής οδόντωσης είτε μιας εσωτερικής και μιας εξωτερικής. Τρίτος στόχος ήταν ο υπολογισμός των πιέσεων επιφανείας και τάσεων κάμψης στην επικίνδυνη διατομή του ποδός με χρήση αναλυτικών εξισώσεων καθώς και με χρήση πεπερασμένων στοιχείων. Στο κείμενο που ακολουθεί αναπτύσσονται εκτενώς τα χαρακτηριστικά αυτού του σχεδιασμού και δικαιολογούνται οι επιλογές που λήφθηκαν. Τέλος παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτήν την διαδικασία και προτείνονται σχέδια μελλοντικής επέκτασης του σχεδιασμού. el
heal.abstract This thesis develops and describes the modeling and design of ultra-high pressure angle spur gears and their integration in planetary gearboxes. Increasing thus the pressure angle (α0), results in increasing the radius of the teeth and therefore reducing the surface pressure and bending stress developed in the dangerous section of the root within the collaboration. The first goal was to create an algorithm that will manufacture external and internal gears using a rack which will produce gears with any value of pressure angle, with either straight or helical teeth. The second objective was the design of these gears in three-dimensional environment and the creation of their assembly, consisting of gears of either external toothing or of an internal and an external. The third objective was to calculate the surface pressure (Hertzian Pressure) and bending stresses in the dangerous intersection of the root fillet using analytical equations and using finite elements. In the following text was developed extensively the characteristics of this and was justified the choices taken. Finally was presented the conclusions drawn from this process and was proposed plans for future expansion designing. en
heal.advisorName Σπιτάς, Βασίλης el
heal.committeeMemberName Προβατίδης, Χριστόφορος el
heal.committeeMemberName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών & Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 89 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής