HEAL DSpace

Η αποτύπωση της παραδοσιακής έννοιας του κενού-ma στη σύγχρονη ιαπωνική αρχιτεκτονική, μέσα από το έργο του Tadao Ando

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κοπτσοπούλου, Κυριακή-Λυδία el
dc.contributor.author Koptsopoulou, Kyriaki - Lydia en
dc.date.accessioned 2015-10-05T11:17:32Z
dc.date.available 2015-10-05T11:17:32Z
dc.date.issued 2015-10-05
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41376
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1212
dc.rights Default License
dc.subject Ιαπωνική αρχιτεκτονική el
dc.subject Κενό el
dc.subject Μορφολογία el
dc.subject Tadao Ando en
dc.subject Ma en
dc.subject Japanese architecture en
dc.subject Emptiness en
dc.subject Morphology en
dc.subject Βουδισμός el
dc.title Η αποτύπωση της παραδοσιακής έννοιας του κενού-ma στη σύγχρονη ιαπωνική αρχιτεκτονική, μέσα από το έργο του Tadao Ando el
dc.title The depiction of the traditional concept of emptiness-ma in contemporary japanese architecture, through the work of Tadao Ando en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Architecture, Japanese (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85006814) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-07-14
heal.abstract Μέσα από την εργασία αυτή, πραγματοποιείται μια ιστορική αναδρομή και διερεύνηση της έννοιας του ma-κενού μέσα στην Ιαπωνική κουλτούρα, η οποία ξεκινά από την αρχαιότητα για να καταλήξει στη σύγχρονη εποχή και συγκεκριμένα στο έργο του Tadao Ando. Καθώς το κενό είναι μια αρχή κυρίαρχη στην Ιαπωνική φιλοσοφία, η προσέγγιση της γίνεται σφαιρικά, από πολλαπλούς τομείς (αισθητική, θρησκεία, αρχιτεκτονική, καθημερινή ζωή) με σκοπό μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, για την καλύτερη κατανόηση της έννοιας του ma, επιχειρείται η σύνδεση της με υλοποιημένα/απτά παραδείγματα του χώρου της αρχιτεκτονικής, αφενός ιστορικά (sukiya-style, teahouses), αφετέρου σύγχρονα (κτίρια Ando), προκειμένου να διακριθούν και τα μορφολογικά στοιχεία και εργαλεία που συμμετέχουν στην απόδοση της. Σαν κατάληξη της διερεύνησης αυτής, έρχεται η αναφορά στο έργο του Ando, που λειτουργεί ως έμπρακτη απόδειξη της διαχρονικότητας και της σημασίας της έννοιας του κενού για τον Ιαπωνικό πολιτισμό. Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται η ομαλή μετάβαση και σύνδεση μεταξύ παρελθόντος και παρόντος, αλλά και η αιτιολόγηση της φύσης των αρχιτεκτονικών μορφών και του τόσο ιδιαίτερου αρχιτεκτονικού λεξιλογίου της Ιαπωνίας. el
heal.abstract The aim of this project is to carry out a historical review and investigation of the concept of ma-void in the Japanese culture, starting from ancient times to the modern era and specifically through the work of Tadao Ando. As the void (emptiness) is a principal concept in the Japanese philosophy, this approach becomes spherical, of multiple domains (aesthetics, religion, architecture, daily life) for a complete picture. On a second level, in order to better understand the concept of ma, a connection is attempted with built examples of the architectural space, both historical (sukiya-style, teahouses) and modern (buildings Ando), in order to distinguish and morphological elements and tools involved in the rendering of the concept of ma. As an outcome of that investigation comes the work of Ando, which serves as tangible proof of the timelessness and importance of the concept of emptiness to the Japanese culture. In this way, the smooth transition and connection between past and present is achieved, as well as the explanation of the nature of the Japanese architectural forms and the so particular architectural vocabulary of Japan. en
heal.advisorName Γκανιάτσας, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Κατσαρός, Μιλτιάδης el
heal.committeeMemberName Μάντζιου, Ελένη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.academicPublisherID ntua el
heal.numberOfPages 83 el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής