dc.contributor.author |
Νασιούλα, Κυριακή
|
el |
dc.contributor.author |
Nasioula, Kyriaki
|
en |
dc.date.accessioned |
2015-10-15T10:42:04Z |
|
dc.date.available |
2015-10-15T10:42:04Z |
|
dc.date.issued |
2015-10-15 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41421 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9768 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Σύγχρονος χορός |
el |
dc.subject |
Dance schools |
en |
dc.subject |
Ακαδημία χορού |
el |
dc.subject |
Βόλος |
el |
dc.subject |
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας |
el |
dc.subject |
Contemporary dance |
en |
dc.subject |
Contemporary dance |
en |
dc.subject |
Volos |
en |
dc.subject |
University of Thessaly |
en |
dc.title |
Πειραματική Ακαδημία Χορού Πανεπιστημίου Θεσσαλίας |
el |
dc.title |
Experimental Academy of dance, University of Thessaly |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.secondaryTitle |
"χΩρός" |
el |
heal.secondaryTitle |
"danSpace" |
en |
heal.generalDescription |
Ο χαρακτηρισμός «πειραματική», πηγάζει από την ιδιαιτερότητα του προγράμματος σπουδών της σχολής και κατά συνέπεια του κτιριολογικού της προγράμματος. Τα τελευταία χρόνια, η εξειδίκευση και η μοναδικότητα των τεχνικών του σύγχρονου χορού έχει οδηγήσει τις ομάδες χορού ανά τον κόσμο να δημιουργούν τη δική τους χαρακτηριστική κινητική γλώσσα, την οποία διαδίδουν και διδάσκουν. Συνεπώς, ο σύγχρονος χορευτής καλείται κατά τη διάρκεια ακροάσεων, να προσαρμοστεί εξαιρετικά γρήγορα στις πρωτόγνωρες απαιτήσεις. Αυτή η επιτακτική πλέον ανάγκη, απαιτεί την πολυποικιλότητα της χορευτικής εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα σπουδών, που διέπει αυτή την ακαδημία, προβλέπει τη φιλοξενία καθηγητών παγκόσμιου βεληνεκούς, η οποίοι θα διδάσκουν για διάστημα δύο περίπου μηνών. Η προέκταση αυτής της εκπαιδευτικής ποικιλίας είναι και η φιλοξενία καλλιτεχνών, προερχόμενων από το ευρύ φάσμα της τέχνης, η οποία ευνοεί τη διάδραση και την εξέλιξη της τέχνης του χορού.
Συνεπώς το κτιριολογικό πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις τομείς: τον εκπαιδευτικό, τον πολιτιστικό και αυτόν της φιλοξενίας. Ο όγκος της εκπαίδευσης τοποθετείται στη διεύθυνση βορά-νότου δημιουργώντας έτσι τα πρώτα ίχνη κανάβου. Η εκπαίδευση εκτονώνεται στον πολιτιστικό τομέα που ανοίγεται προς την πόλη και άρα τοποθετείται στο κομμάτι του οικοπέδου που συνορεύει με την αυτήν. Αντίθετα, ο τομέας της φιλοξενίας βρίσκεται στην απόληξη του κτιριακού όγκου, με φυγή προς τη θάλασσα. |
el |
heal.classification |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-07-23 |
|
heal.abstract |
H παρούσα διπλωματική εργασία τιτλοφορείται «χΩρός». Το δίπολο, το οποίο περιγράφει ο τίτλος αφορά μια μακρά διαδρομή αναζητήσεων της σχέσης του χώρου με τον χορό και τον τρόπο με τον οποίο αυτά αλληλοτροφοδοτούνται. Συγκεκριμένα, ερευνάται η πορεία από τον χορό προς τον χώρο και πως αυτή παίρνει μορφή στην Πειραματική Ακαδημία Χορού που τοποθετείται στην περιοχή του Βόλου, στα πλαίσια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Η πρόθεση για τη σύνδεση της Ακαδημίας Χορού με το χώρο του Πολυτεχνείου και με την κεντρική πλατεία των Παλαιών, όπου βρίσκεται το οικόπεδο, δημιούργησε το δημόσιο πέρασμα που διατρέχει το οικόπεδο και διαπερνά τον κτιριακό όγκο. Αποτελεί μέρος του ευρύτερου εκπαιδευτικού και πολιτιστικού δικτύου της περιοχής. Η συνθετική ιδέα χαρακτηρίζεται από τις αναδιπλούμενες πλάκες οι οποίες εμπεριέχουν κουτιά δράσης. Ο σχεδιασμός προήλθε από την μετατροπή κινητικών αρχών σε χωρικές ιδέες. Συγκεκριμένα, η κινησιόσφαιρα του Laban δημιούργησε την κεντροβαρική υπόσταση του blackbox. Οι ανυψώσεις των πλακών, ιδιαίτερα στο σημείο όπου βρίσκονται οι αίθουσες χορού, πηγάζουν από τη βασική κινητική αρχή που θέλει τον χορευτή να επιμηκύνεται διαρκώς με κατεύθυνση προς τα πάνω και εμπρός, με στόχο την ισορροπία και την ετοιμότητα. Το τοιχείο που βρίσκεται στη βορειοδυτική πλευρά του οικοπέδου και συνορεύει με την οικοδομική γραμμή έχει ως στόχο να απομονώσει την ηχορρύπανση που προκαλείται από το σταθμό των υπεραστικών λεωφορείων. Σε αυτό συμβάλει κ η υψηλή φύτευση που βρίσκεται σε αυτό το σημείο. Αυτή αποτελεί μέρος της διαμόρφωσης του μικροκλίματος περιοχής όπως επίσης και τα υδάτινα θραύσματα, τα οποία λειτουργούν συνδυαστικά και ως μορφή ορίου. |
el |
heal.abstract |
The title of this diploma project is “danSpace”. It describes the dipole of dance and space and refers to a long investigation of the interaction between them. Specifically, the project investigates the direction from dance to space and the way in which this route is formed at the Experimental Academy of Dance, University of Thessaly.
The intention is to connect the Academy with the Polytechnic School and the central square of Palaia, which is the neighborhood where I place my intervention. The aforesaid connection creates this public passage, which traverses the site and perforates the building mass. It is also part of the existing educational and cultural networks of the area, which I aim to hightlight. The basic design concept includes the folding roofs which contain the action boxes. This idea comes from the transformation of movement principles into spatial ideas. Specifically, the center-weighted essence of the blackbox stems from Laban’s “kinesphere”. The roof elevations come from the basic dance principle, which forces the dancer to prolong his body towards the up and front direction. This principle helps him to achieve the equilibrium. The wall which is located at the north side of the site aims to sever the noise pollution, which is created by the bus station, lying nearby. This idea is reinforced by the high vegetation, which is formed by the wall. The vegetation, combined with the water fragments, contribute to the micro-climate, as well as the border formation of the site. |
en |
heal.advisorName |
Δημήτριος, Ησαΐας |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|