dc.contributor.author |
Ζορμπά, Θωμαϊς
|
el |
dc.contributor.author |
Οικονομάκη, Ελένη Στυλιανή
|
el |
dc.contributor.author |
Zormpa, Thomais
|
en |
dc.contributor.author |
Oikonomaki, Eleni Styliani
|
en |
dc.date.accessioned |
2015-10-20T13:31:57Z |
|
dc.date.available |
2015-10-20T13:31:57Z |
|
dc.date.issued |
2015-10-20 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41447 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1326 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μαθητές |
el |
dc.subject |
Πόλεις |
el |
dc.subject |
Ζωγραφιές |
el |
dc.subject |
Αστικοί συντελεστές |
el |
dc.subject |
Εικόνες πόλεων |
el |
dc.subject |
Students |
en |
dc.subject |
Cities |
el |
dc.subject |
Drawings |
el |
dc.subject |
Research |
en |
dc.subject |
Perceptual spaces |
en |
dc.subject |
Images of the cities |
en |
dc.title |
Οι 35 "πόλεις" των μαθητών |
el |
dc.title |
35 student's cities |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Cities and towns (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85026130) |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-07-17 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να πραγματευτεί την πόλη και τις διαφορετικές εκφάνσεις της ανάλογα με το υποκείμενο, το χρήστη του χώρου. Για να καταλήξει σε εμπειρικά αποτέσματα, οργανώθηκε μελέτη που εφαρμόστηκε σε μία τάξη 35 μαθητών ενός δημοτικού σχολείου στην περιοχή των Κάτω Πατησίων. Κλήθηκε ο κάθε μαθητής χωριστά να αφηγηθεί με ποιοτικές και ποσοτικές μεθόδους τη θεώρησή του για την πόλη του. Πρωταγωνιστικό ρόλο στα εργαλεία που του ζητήθηκαν κατέχει το παιδικό ιχνογράφημα, το οποίο είναι ο κύριος αφηγητής της ιστορίας της πόλης του. Μέσα από αυτό το εμπειρικό υλικό παρουσιάζονται οι παράμετροι που συντελούν στη διαμόρφωση της θεώρησης της κάθε μίας πόλης και επιχειρείται η αποτύπωση του προσωπικού γεωγραφικού χώρου κάθε παιδιού. Έτσι, λοιπόν, η σύνθεση των δομημένων και αναλυμένων παρατηρήσεων των μαθητών και των δικών μας αναλύσεων και σχολιασμών πάνω στις ερμηνείες του χώρου δημιουργεί μία αντίστιξη μεταξύ των παιδικών και των δικών μας θεωριών για την πόλη. Οι θεωρίες αυτές μοιάζουν να θέτουν ζητήματα γύρω από το κτισμένο περιβάλλον, τον ιστό της πόλης και το φυσικό περιβάλλον της κάθε "πόλης", τα οποία ερμηνεύονται κυρίως μέσω αντιληπτικών και λειτουργικών συνθηκών. Η πόλη των παιδιών πλάθεται μέσα από την καθημερινή τους δράση, από τα δικά τους "τοπόσημα" και τους τομείς ζωής. Η καθημερινή επαφή με το δημόσιο χώρο οδηγεί το παιδί στην ανάλυση και επεξεργασία της γειτονιάς του. Οι μαθητές ως χρήστες του χώρου αντιδρούν με το περιβάλλον στο οποίο ζουν, κινούνται και παρατηρούν και έτσι, κατάφεραν να αποκωδικοποιήσουν το περιβάλλον τους και να αποδώσουν τη σχέση τους με αυτό μέσω του βαθμού κινητικότητας τους στο χώρο. Η αναζητούμενη δραστηριοποίηση και κινητικότητα του κάθε παιδιού φέρει μέσα της εντυπώσεις, μνήμες ερεθίσματα, τα οποία προσπαθούν τα παιδιά να εκφράσουν και να προβάλλουν με όποιο εργαλείο κρατά το καθένα στα χέρια του. Η συγκεφαλαιωτική αυτή περιγραφή αναφέρεται στις κοινές και μη κοινές εικόνες πόλεων που απέδωσαν οι μαθητές. Το αντικείμενο, όμωςμ αυτής της έρευνας ενδιαφέρεται να αναδείξει τις μη κοινές χροιές της πόλης, οι οποίες ενισχύονται από τη σύνθεση των διακριτών και πολυποίκιλων προσλήψεων. |
el |
heal.abstract |
The present search tries to describe the city and the different aspects of it depending upon each person, person who are space’s user. In order to come to experiment survey data, a study was organized and applied in a class of 35 students. The school is located at Kato Patissia, Athens, and the students are between 12-14 years old. Every student should relate with qualitative and quantitative methods their story about their aspect and assumption of the city. The principle role in this play is the junior drawing (or picture), which is the master narrator of theirs city history.
Parameters which conducive to city assumption are presented through the experimental material. Furthermore, the personal geographic space is caught by this material. So, the composition of the structured notes and our reviews and annotations upon those interpretations of space creates a counterpoint between juniors’ and our city assumptions. These assumptions set issues about built environment, city web and natural environment of each city, that are interpreted mainly by perceptual and functional conditions.
Children’s city is created through the daily action in space, by their centers and main areas. Daily contact with public space make a child detail and process its neighborhood. It is fact that students keep in touch with the environment and respond to this, because they live, move and observe this. In this way, student managed to decode their environment and attribute their relation through degrees of their mobility in space.
Each child’s action and mobility hides impressions, memories and impulses. This overall description refers to common and uncommon images of the city. The subject of this research interests in uncommon tints of the city, that are enhanced by the composition of multifarious intakes. |
en |
heal.advisorName |
Καρύδης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Φατσέα, Ειρήνη |
el |
heal.committeeMemberName |
Μέλισσας, Δημήτριος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Πολεοδομίας & Χωροταξίας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
el |
heal.numberOfPages |
200 |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|