dc.contributor.author |
Δομβρογιάννης, Χριστόφορος
|
el |
dc.contributor.author |
Domvrogiannis, Christoforos
|
en |
dc.date.accessioned |
2015-10-20T14:35:10Z |
|
dc.date.available |
2015-10-20T14:35:10Z |
|
dc.date.issued |
2015-10-20 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41453 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1329 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Schools |
en |
dc.subject |
Education |
en |
dc.subject |
Children |
en |
dc.subject |
Pedagogics |
en |
dc.subject |
Εκπαίδευση |
el |
dc.subject |
Παιδιά |
el |
dc.subject |
Παιδαγωγική |
el |
dc.subject |
Σχολεία |
el |
dc.title |
Σχολεία: η παιδαγωγική διάσταση στο σχεδιασμό |
el |
dc.title |
Schools: the educational aspect in design |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
School buildings (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2010112054) |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-10-02 |
|
heal.abstract |
Ο παράγοντας της εκπαίδευσης - μέσω του σχολείου - αποτέλεσε τη βασική μορφή μετάδοσης γνώσεων-πληροφοριών ανάμεσα στα μέλη μίας οργανωμένης κοινωνίας, επιδιώκοντας έτσι την καλύτερη κοινωνική και πολιτισμική συνοχή αυτής.
Το χωρικό μοντέλο του σχολείου εξασφαλίζει τις συνθήκες αυτές που εγγυώνται την ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στα πλαίσια μίας μεθοδικής προσέγγισης του παιδαγωγικού αντικειμένου. Οι μαθητές - χρήστες καλούνται να συμμετέχουν στις συλλογικές διεργασίες της “τάξης” αλλά και του συνόλου της σχολικής κοινότητας, με στόχο να τους παρέχονται κάθε φορά, ερεθίσματα για περαιτέρω πνευματική ανάπτυξη. Ο χώρος καθορίζει το είδος και τη ποιότητα της δραστηριότητας που αναπτύσσεται από τους χρήστες, ενισχύοντας ή αποθαρρύνοντας τα μοντέλα συμπεριφοράς και αλληλεπίδρασης.
Ωστόσο η διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος αφενός σχετίζεται με τις ανάγκες και τα γνωρίσματα των χρηστών (μαθητών – δασκάλων), αφετέρου ο χώρος αναπτύσσει αναπάντεχους συσχετισμούς με το ευρύτερο κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον στο οποίο εντάσσεται. Το γεγονός αυτό ενισχύει το ρόλο του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος πέρα από τη παιδαγωγική λειτουργία, στο επίπεδο ενός τοπικού κέντρου διακίνησης της πληροφορίας. Ο χώρος θέτει ζητήματα σε σχέση με τη λειτουργία, την υπερ-τοπική του ταυτότητα, τη σχέση του με το υλικό περιβάλλον του αστικού χώρου και την άυλη υπόσταση της ηλεκτρονικής κοινωνίας. Καταλήγοντας, στόχος της εργασίας αυτής είναι να καταγράψει την υπαγωγή του δομημένου χώρου στις εκάστοτε παραμέτρους χρηστών, παιδαγωγικών και ψυχολογικών προσεγγίσεων όπως αυτές εξελίχθηκαν από το ξεκίνημα της βιομηχανικής επανάστασης μέχρι τα πρώτα χρόνια της μεταφορντικής εποχής. |
el |
heal.abstract |
The aspect of education - through the school – constituted a basic form on knowledge transmission among the members of an organized society, thus pursuing a better social and cultural cohesion of the public.
The spatial model of the school provides those conditions necessary to guarantee an uninterrupted function of education, in accordance to a methodical approach on teaching. Students - users are invited to participate in the collective processes of "class" and the whole school community in order to provide them each time, stimuli for further spiritual growth. The space determines the type and quality of activity developed by users, enhancing or discouraging behavior and interaction models.
However, the creation of a learning environment is at first related to the needs and characteristics of users (students - teachers), while at the same time the space develops unexpected correlations with the wider social and cultural environment in which it occurs. This strengthens the role of the educational environment beyond its function as a local traffic information center. The space raises issues with respect to operation, trans-local identity, its relationship with the material environment of urban space and the immaterial existence of the electronic society.
In conclusion, the aim of this work is to document the inclusion of built space on user parameters, pedagogical and psychological approaches as developed from the beginning of the industrial revolution until the early years of the Fordist era. |
en |
heal.advisorName |
Ησαΐας, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Δεληγιάννης, Χρήστος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κούρκουλας, Ανδρέας |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
el |
heal.numberOfPages |
71 |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|