dc.contributor.author | Θωμά, Δέσπω | el |
dc.contributor.author | Thoma, Despo | en |
dc.date.accessioned | 2015-10-22T11:04:39Z | |
dc.date.available | 2015-10-22T11:04:39Z | |
dc.date.issued | 2015-10-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41455 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10472 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αμμόχωστος | el |
dc.subject | Famagusta | en |
dc.subject | Βαρώσι | el |
dc.subject | Κύπρος | el |
dc.subject | Μετάβαση | el |
dc.subject | Πόλεις-φαντάσματα | el |
dc.subject | Σύστημα | el |
dc.subject | Παιχνίδι | el |
dc.subject | Μονάδα | el |
dc.subject | Διαδρομή | el |
dc.subject | Πιόνι | el |
dc.subject | Varosha | en |
dc.subject | Cyprus | en |
dc.subject | Transition | en |
dc.subject | Ghost-towns | en |
dc.subject | System | en |
dc.subject | Game | en |
dc.subject | Pawn | en |
dc.subject | Route | en |
dc.subject | Play | en |
dc.title | Το παιχνίδι της μετάβασης | el |
dc.title | The game of transition | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-10-21 | |
heal.abstract | Η πόλη της Αμμοχώστου αποτελεί σήμερα ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον μωσαϊκό. Συνοψίζει στον ιστό της την πολιτισμική, οικονομική και πολιτική ιστορία της νεότερης Κύπρου και αποτελεί υλική έκφραση των συνθηκών που επικρατούν στο νησί. Με ποιο τρόπο μπορούμε να σχεδιάσουμε για ένα τοπίο μέσα σε ασαφή πολιτικά, οικονομικά και πολιτισμικά όρια, για μία πόλη με πολλαπλά στρώματα πιέσεων και δυναμικών; Το βεβαρημένο οικοσύστημα της επαρχίας, η μετατροπή του κάποτε μεγαλύτερου τουριστικού θέρετρου της Κύπρου σε πόλη-φάντασμα, η ανεξέλεγκτη αστική ανάπτυξη, η άφεση της μεσαιωνικής τειχισμένης πόλης, η παράνομη εμπορική λειτουργία του λιμανιού, η εκδήλωση των επιπτώσεων των σχεδιαστικών κινήσεων του παρελθόντος, η έντονη επιθυμία των κατοίκων για επιστροφή αλλά και η σημαντική αλλαγή του πληθυσμού μετά την ίδρυση του πανεπιστημίου, δημιουργούν ένα πολύπλοκο υπόβαθρο. Το ενδεχόμενο άνοιγμα του Βαρωσιού αποτελεί επομένως κρίσιμο σημείο στην ιστορία της πόλης γιατί εδώ θα εκφραστούν οι γεωπολιτικές δυναμικές της ευρύτερης περιοχής. Ποιος μπορεί λοιπόν να σχεδιάσει το μέλλον της Αμμοχώστου και για ποιους το σχεδιάζει; Απαιτείται χώρος και χρόνος έτσι ώστε οι μελετητές να εξετάσουν, οι πολίτες να εκφράσουν την γνώμη τους, οι επενδυτές να ενδιαφερθούν, οι πολιτικοί αρχηγοί να ακούσουν και το Βαρώσι να εκμεταλλευτεί. Επομένως, στόχος δεν είναι να σχεδιαστεί η “σωστή” μελλοντική πόλη αλλά το παιχνίδι της μετάβασης: καθορίζεται το ταμπλό, ορίζονται οι κανόνες, σχεδιάζεται το πιόνι και προσκαλούνται οι παίκτες. | el |
heal.abstract | The cultural, economic and political modern history of Cyprus is manifested in the urban context of the city of Famagusta. Several dynamic layers of pressures and controversies are the elements that constitute the mosaic of the city. At the same time, the political, economic and cultural uncertainty precludes any design decisions to be made and questions the agency of a designer. The severely polluted ecosystem of the district, the conversion of the once biggest tourist resort of Cyprus into a ghost-town, the degradation of the medieval walled city, the illegal operation of the commercial port, the expression of the effects of past design decisions, the strong desire of the former residents to return to their city and the major demographic alteration especially after the establishment of the university, create a very complex and tangled site for intervention. The possible re-opening of the ghost town of Varosha demarks a crucial point in the history of the city because the dynamics of the wider area will be manifested here. This raises the question who designs and for whom? Specific time and place are required for the scientists to research, the residents to express their opinion, for the stakeholders to get involved, for the political leaders to pay attention, and for the area to be exploited for its uniqueness. Therefore, goal is not the design of the “appropriate” future city of Famagusta, rather than the design of the game of transition: the site is defined, the rules are set, the pawn is designed and the players are invited to play. | en |
heal.advisorName | Κατσαρός, Μιλτιάδης | el |
heal.advisorName | Katsaros, Miltiadis | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Συνθέσεων Τεχνολογικής Αιχμής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 10 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: