dc.contributor.author |
Chantzopoulou, Angeliki
|
en |
dc.contributor.author |
Χαντζοπούλου, Αγγελική
|
el |
dc.date.accessioned |
2015-10-26T09:23:48Z |
|
dc.date.available |
2015-10-26T09:23:48Z |
|
dc.date.issued |
2015-10-26 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41462 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1382 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Κρακοβία - Πολωνία |
el |
dc.subject |
Πολεοδομικός σχεδιασμός |
el |
dc.subject |
Μεσαιωνικές πόλεις |
el |
dc.subject |
Εμπόριο |
el |
dc.subject |
Krakow - Poland |
en |
dc.subject |
Urban planning |
el |
dc.subject |
Medieval cities |
el |
dc.subject |
Trade routes |
el |
dc.title |
Η πολεοδομική συγκρότηση της Κρακοβίας:
η εξέλιξη από το μεσαιωνικό εμπορικό σταυροδρόμι της κεντρικής Ευρώπης στη σύγχρονη μεγαλούπολη |
el |
dc.title |
The urban organization of Krakow:
the evolution from the medieval trade crossroad
of central Europe to the modern city |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
City planning--Krakow (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2009119935) |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-07-14 |
|
heal.abstract |
Η Κρακοβία αποτέλεσε ήδη από τον 9ο αιώνα εμπορικό σταυροδρόμι της Κεντροανατολικής Ευρώπης και πρωτεύουσα του πρώτου πολωνικού κράτους, γεγονός το οποίο επέβαλε από πολύ νωρίς αστική οργάνωση και οδήγησε τον 13ο αιώνα στο σχεδιασμό ορισμένου χώρου Αγοράς βάσει μιας αυστηρής χωρικής οργάνωσης με γερμανικές ρίζες. Η εκμετάλλευση των εμπορικών δρόμων, του δρόμου του Κεχριμπαριού από Βορρά προς Νότο και της Βασιλικής Οδού από Ανατολή προς Δύση, συντέλεσε στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης και στην ανάδειξη μιας ισχυρής κοινωνίας εμπόρων και Εβραίων τραπεζιτών οι οποίοι ταξίδεψαν, πλούτισαν και φέρνοντας τις αρχιτεκτονικές μόδες κυρίως από Ιταλία, Γερμανία και Αυστρία, καθόρισαν την αρχιτεκτονική εικόνα της πόλης. Πυρήνας της αστικής συγκρότησης είναι η κεντρική πλατεία, στην αλληλοτομία των δύο εμπορικών αξόνων, η οποία συγκεντρώνει το εμπορικό, διοικητικό και θρησκευτικό κέντρο της πόλης, περιορίζοντας τον ρόλο του κάστρου του Βασιλιά. Με το πέρασμα των αιώνων, η πόλη θα πολλαπλασιαστεί μέσα στα αυστηρά όρια της μεσαιωνικής οχύρωσης και ακόμη κι όταν τον 19ο αιώνα η οχύρωση κατεδαφιστεί, θα διατηρηθεί το μεσαιωνικό σχήμα αναγνώσιμο μέχρι και σήμερα. Κυρίως όμως, θα διατηρηθεί ο τρόπος ζωής της ιστορικής πόλης, παραμένοντας κέντρο του οικονομικού, κοινωνικού και εμπορικού βίου, αποτελώντας έτσι τελικά το ζωοποιό στοιχείο της σύγχρονης εξέλιξης. |
el |
heal.abstract |
Krakow was a commercial crossroad of Central-East Europe already since the 9th century and the capital of the first Polish state, a fact which caused its early urban organization and led, in the 13th century, to the creation of a certain market place, designed on the basis of a spatial planning with german roots. Exploiting of the trade routes, the Amber Road from North to South and the Royal Road (Via Regia) from East to West, contributed to the economic development of the city and the establishment of a strong community of merchants and Jewish bankers, who traveled, amassed riches and, by importing architectural fashions from Italy, Germany and Austria, they defined the architectural aspect of the city. The core of the urban composition is the main square at the intersection of the two trade routes, which brings together the commercial, administrative and religious centres of the city, limiting the role of the King’s castle. Over the centuries, the city would grow within the strict limits of the medieval fortifications and even when the fortifications were demolished in the 19th century, the city preserved its medieval shape, which is distinguishable until today. Most important of all, the lifestyle of the historic city was maintained, remaining the centre of economic, social and commercial life, eventually making it the life-giving element of modern evolution. |
en |
heal.advisorName |
Μαρίνου, Γεωργία |
el |
heal.committeeMemberName |
Μικράκης, Εμμανουήλ |
el |
heal.committeeMemberName |
Αυγερινού - Κολώνια, Σοφία |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
el |
heal.numberOfPages |
49 |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|