dc.contributor.author |
Αγιατζίδου, Θεοδώρα
|
el |
dc.contributor.author |
Σιώτου-Καπαλτσίδου, Αικατερίνη-Ελένη
|
el |
dc.contributor.author |
Agiatzidou, Theodora
|
en |
dc.contributor.author |
Siotou - Kapaltsidou, Aikaterini - EleniI
|
en |
dc.date.accessioned |
2015-10-26T10:50:41Z |
|
dc.date.available |
2015-10-26T10:50:41Z |
|
dc.date.issued |
2015-10-26 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41466 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1323 |
|
dc.description.abstract |
Tinos in the 19th century to the first decades of the 20th century is the most important marble working center in the eastern Mediterranean. This production activity contributed significantly to the economic, social and spiritual prosperity of the place, at that time, leaving the now enormous cultural heritage through the greatest sculptors born and lived there, such as Giannoulis Chalepas. Empirical treatment of marble, passing from generation to generation comes to meet the 19th century with the values of neoclassicism, creating secondary centers in Bucharest, in Izmir, etc., the most important Athens. The change marks neoclassicism as to how to use marble in architecture and art, develops the technique of treatment of marble but mostly to increase the volume of use of Tinos marble, qualitatively changing economic and social relations that embrace this art and Tinos became one mercantile center, exporting raw materials but also marble carving products. Its contribution to the residential setting of the island and in its architecture has been crucial. Arriving at today, we realize that the marble carving is kept alive mainly through the marble carving school which operates in Pyrgos of Tinos, but also from Marble workshops that operate there, items offered us great food research through on-site observation and the most Cataloguing constructive approach. |
en |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Τήνος |
el |
dc.subject |
Μάρμαρα |
el |
dc.subject |
Λατομεία |
el |
dc.subject |
Χαλεπάς, Γιαννούλης |
el |
dc.subject |
Tinos |
en |
dc.subject |
Quarry |
en |
dc.subject |
Marble |
en |
dc.subject |
Μαρμαρογλυπτική |
el |
dc.subject |
Sculpture |
en |
dc.subject |
Chalepas, Giannoulis |
en |
dc.subject |
Μαρμαροτεχνία |
el |
dc.subject |
Εξόρυξη |
el |
dc.subject |
Extraction |
el |
dc.title |
Η τηνιακή μαρμαροτεχνία και η σημασία της στην ανάπτυξη του νησιού κατά την εποχή του Γιαννούλη Χαλεπά |
el |
dc.title |
Tinos marble and its importance on the development of the Island at the time of Giannoulis Chalepas |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
|
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-03-10 |
|
heal.abstract |
Η Τήνος τον 19ο αιώνα μέχρι και τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα αποτελεί το σημαντικότερο κέντρο μαρμαροτεχνίας στην ανατολική Μεσόγειο. Αυτή η παραγωγική δραστηριότητα συνέβαλε καθοριστικά στην οικονομική, κοινωνική και πνευματική άνθιση του τόπου, εκείνη την περίοδο, αφήνοντας στο σήμερα τεράστια πολιτισμική κληρονομιά μέσα από τους μεγαλύτερους γλύπτες που υπήρξαν και γαλουχήθηκαν εκεί, όπως ο Γιαννούλης Χαλεπάς. Η εμπειρική επεξεργασία του μαρμάρου περνώντας από γενιά σε γενιά έρχεται να συναντηθεί τον 19ο αιώνα με τις αξίες του νεοκλασικισμού, δημιουργώντας δευτερογενή κέντρα στο Βουκουρέστι, στην Σμύρνη κ.ά., με σημαντικότερο την Αθήνα. Η αλλαγή που σηματοδοτεί ο νεοκλασικισμός ως προς το τρόπο χρήσης του μαρμάρου στην αρχιτεκτονική και την τέχνη, εξελίσσει την τεχνοτροπία της κατεργασίας του μαρμάρου αλλά κυρίως η ποσοτική αύξηση της χρήσης του τηνιακού μαρμάρου, αλλάζει ποιοτικά τις οικονομικές και κοινωνικές σχέσεις που αγκαλιάζουν αυτή τη τέχνη και η Τήνος αναδεικνύεται σε ένα εμποροβιοτεχνικό κέντρο, εξάγοντας ακατέργαστο υλικό αλλά και προϊόντα μαρμαροτεχνίας. Καθοριστική ήταν η συμβολή της στην οικιστική συγκρότηση του νησιού και στην αρχιτεκτονική του. Φτάνοντας στο σήμερα, αντιλαμβανόμαστε ότι η μαρμαροτεχνία διατηρείται ζωντανή κυρίως μέσα από τη σχολή μαρμαροτεχνίας που λειτουργεί στον Πύργο της Τήνου, αλλά και από τα μαρμαροτεχνικά εργαστήρια που λειτουργούν εκεί, στοιχεία που μας πρόσφεραν σπουδαία τροφή για την έρευνα μέσω της επιτόπιας παρατήρησης αλλά και της πιο εποικοδομητικής βιβλιογραφικής προσέγγισης. |
el |
heal.advisorName |
Μαρίνου, Γεωργία |
el |
heal.committeeMemberName |
Γυφτόπουλος, Σταύρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπουγιατιώτη, Φλώρα-Μαρία |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
75 |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|