heal.abstract |
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία πραγματεύεται την αντοχή της μεταλλικής κατασκευής ενός πολεμικού πλοίου. Πιο συγκεκριμένα, το υπό μελέτη πλοίο είναι μία κορβέτα με ολικό μήκος LO.A. = 107,5 m, μήκος μεταξύ καθέτων LB.P. = 100 m, μέγιστο πλάτος σχεδίασης B = 14,2 m και βύθισμα σχεδίασης T = 4,1 m. Ο υπολογισμός των κατασκευαστικών στοιχείων του πλοίου πραγματοποιείται σύμφωνα με τους κανονισμούς του Γερμανικού Νηογνώμονα (Germanischer Lloyd – GL). Επιπλέον, για τον έλεγχο των υπολογισμών που έγιναν, χρησιμοποιείται το εμπορικό λογισμικό πεπερασμένων στοιχείων MAESTRO. Αρχικά, πραγματοποιείται εισαγωγή και συνοπτική παρουσίαση του αντικειμένου της αντοχής της μεταλλικής κατασκευής των πλοίων, με ιδιαίτερη μνεία στις ιδιαιτερότητες των θεμάτων αντοχής των πολεμικών πλοίων καθώς και της φύσης των πολεμικών πλοίων και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που παρουσιάζουν αυτά έναντι των εμπορικών πλοίων. Επιπλέον, αναλύεται η σχετική βιβλιογραφία και το θεωρητικό υπόβαθρο στο οποίο
θα στηριχθεί η μελέτη της μεταλλικής κατασκευής του υπό μελέτη πολεμικού πλοίου. Εν
συνέχεια, αναλύεται η μεθοδολογία η οποία χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση της
αντοχής της μεταλλικής κατασκευής του πλοίου. Πιο συγκεκριμένα γίνεται αναφορά στους
κανονισμούς του Γερμανικού Νηογνώμονα (Germanischer Lloyd – GL). Επίσης παρουσιάζεται μία συνοπτική ανάλυση των παραμέτρων που χρησιμοποιήθηκαν στο εμπορικό λογισμικό πεπερασμένων στοιχείων MAESTRO ώστε να μελετηθεί η επάρκεια των υπολογισμένων κατασκευαστικών στοιχείων της μεταλλικής κατασκευής σε διάφορες φορτίσεις, όπως αυτές καθορίζονται από το Γαλλικό Νηογνώμονα (Bureau Veritas – BV). Στο τελευταίο μέρος της παρούσας εργασίας παρουσιάζονται τα αποτελέσματα από την ανάλυση του σκάφους με το εμπορικό λογισμικό MAESTRO και εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα για τη μεταλλική κατασκευή του σκάφους. Επιπρόσθετα, προτείνονται αντικείμενα για μελλοντικές μελέτες ώστε να υπάρξει μία ολοκληρωμένη μελέτη αντοχής για το εν λόγω πολεμικό πλοίο. Ενώ, στα παραρτήματα παρατίθενται κάποια από τα κατασκευαστικά σχέδια του πλοίου (profile & decks, typical frame, typical web frame, typical watertight bulkhead και typical bulkhead). |
el |