dc.contributor.author | Παππάς, Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Pappas, Georgios | en |
dc.date.accessioned | 2015-11-02T12:25:49Z | |
dc.date.available | 2015-11-02T12:25:49Z | |
dc.date.issued | 2015-11-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41498 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4431 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Εφαρμοσμένες Μαθηματικές Επιστήμες” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Προτυποποίηση | el |
dc.subject | Εκπαίδευση | el |
dc.subject | ΕΛΟΤ 1433 | el |
dc.subject | Τυποποίηση | el |
dc.subject | ISO 9001:2008 | el |
dc.subject | ELOT 1433 | el |
dc.subject | ISO 29990 | el |
dc.title | Ανάπτυξη Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας σε φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ISO 9001:2008 και της Τ.Π 1433 του ΕΛΟΤ | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Προτυποποίηση | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-06-25 | |
heal.abstract | Η έννοια της ποιότητας έχει τις ρίζες στης στα βάθη των αιώνων, καθώς έχουν βρεθεί στοιχεία στην αρχαία Βαβυλώνα, αρχαία Αίγυπτο αλλά και αρχαία Ελλάδα τα οποία αποδεικνύουν νόμους που παρείχαν προδιαγραφές για διάφορα προϊόντα της εποχής. Στις μέρες μας έμφαση έχει δοθεί όχι μόνο στην ποιότητα του προϊόντος (οπότε και στην εφαρμογή εκ των υστέρων διορθωτικών ενεργειών όπου χρειαστεί), αλλά και στην ποιότητα όλων των διαδικασιών που σχετίζονται με το παρεχόμενο προϊόν ή υπηρεσία. Επίσης η σωστή οργάνωση του κάθε οργανισμού και η ενεργή συμμετοχή της διοίκησης στις διεργασίες διατήρησης της ποιότητας στο εσωτερικό του, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών που θα πληρούν τα κριτήρια της νομοθεσίας και των προτύπων αλλά και τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες των πελατών. Ο Διεθνής Οργανισμός Τυποποίησης (International Organization for Standardization, διακριτική ονομασία: ISO) είναι μια διεθνής οργάνωση δημιουργίας και έκδοσης προτύπων που αποτελείται από αντιπροσώπους των εθνικών οργανισμών τυποποίησης. Τα πρότυπα του ISO εκπονούνται από ομάδες ειδικών και γίνονται αποδεκτά από τα κράτη μέσω της υιοθέτησής τους στις νομοθεσίες, διατηρούν όμως προαιρετικό χαρακτήρα. Ο οργανισμός σήμερα έχει παράξει πρότυπα για τη διασφάλιση της ποιότητας σε όλους σχεδόν τους τομείς όπως παραγωγή, υπηρεσίες, κερδοσκοπικούς και μη οργανισμούς κ.λπ. Καθώς η εκπαίδευση είναι ένας τομέας που επηρεάζει όλες τις πτυχές της οικονομίας ήταν αναμενόμενο να παραχθεί πρότυπο που θα είναι εφαρμόσιμο σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς και ιδρύματα. Έτσι, παρ’ όλο που υπάρχουν γενικά κάποιες δυσκολίες για τον ορισμό της ποιότητας στην εκπαίδευση, το πρότυπο ISO 9001 εφαρμόζεται πλέον σε ευρωπαϊκό επίπεδο από ιδιωτικά σχολεία και πανεπιστήμια, έτσι ώστε να έχουν μια κοινή βάση αναφοράς και να πιστοποιούν την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχουν. Στην Ελλάδα εφαρμόζεται επίσης και σε φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και κέντρα ξένων γλωσσών για τους ίδιους λόγους. Επειδή όμως για πολλά φροντιστήρια το ISO 9001:2008 αποδείχθηκε περισσότερο εκτενές από ότι χρειάζεται, ο Ελληνικός Οργανισμός Πιστοποίησης (ΕΛΟΤ) εξέδωσε, σε συνεργασία με επιχειρηματίες των φροντιστηρίων, την τεχνική προδιαγραφή ΕΛΟΤ 1433 που εξειδικεύει το ISO 9001 στην μικρότερη δομή αυτών των οργανισμών. Στην παρούσα εργασία θα αναλυθεί το ISO 9001:2008 και θα εξηγηθεί πώς οι απαιτήσεις του μπορούν να εφαρμοστούν στον τομέα της εκπαίδευσης και ειδικότερα σε φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης ή ξένων γλωσσών. Ακόμη, θα αναλυθεί και η οδηγία του ΕΛΟΤ 1433, όπως και το ISO 29990 και θα βρεθούν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους. Το τελευταίο είναι ένα άλλο πρότυπο που βασίζεται επίσης στο ISO 9001 (αναθεωρήσεις 2005 και 2008) και έχει σκοπό να δημιουργήσει μια κοινή βάση αναφοράς για τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς όσον αφορά στο σχεδιασμό, ανάπτυξη και παροχή της «ανεπίσημης» εκπαίδευσης. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο με τον όρο «ανεπίσημη εκπαίδευση» νοείται και η επαγγελματική εκπαίδευση που παρέχεται εντός ή εκτός εταιρειών, η δια βίου εκπαίδευση κ.λπ. | el |
heal.advisorName | Λεώπουλος, Βρασίδας | el |
heal.committeeMemberName | Προβατίδης, Χριστόφορος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννάκογλου, Κυριάκος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 77 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: