HEAL DSpace

Η διάλυση πλοίων, επιπτώσεις στο περιβάλλον, θεσμικό πλαίσιο και αν αυτό τηρείται

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μποφίλιου, Άρτεμις el
dc.contributor.author Bofiliou, Artemis en
dc.date.accessioned 2015-11-09T09:55:41Z
dc.date.available 2015-11-09T09:55:41Z
dc.date.issued 2015-11-09
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41556
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10745
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Διάλυση πλοίων el
dc.subject Διαλυτήρια πλοίων el
dc.subject Θεσμικό πλαίσιο el
dc.subject Περιβάλλον el
dc.subject Βαρέα μέταλλα el
dc.subject Demolition yards en
dc.subject Heavy metals en
dc.subject Environment en
dc.title Η διάλυση πλοίων, επιπτώσεις στο περιβάλλον, θεσμικό πλαίσιο και αν αυτό τηρείται el
heal.type bachelorThesis
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-03-02
heal.abstract Η διπλωματική αυτή εργασία έχει ως αντικείμενο ανάλυσης την διάλυση των πλοίων, τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν και την μόλυνση που προκαλεί στο περιβάλλον. Η εργασία αποτελείται από 6 κεφάλαια,έναν πρόλογο και έναν επίλογο. Στον πρόλογο γίνεται ανάλυση της έννοιας της διάλυσης πλοίων και μία σύντομη ιστορική αναδρομή επί του θέματος. Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύονται τα τοξικά συστατικά που συναντάμε στα παρωχημένα πλοία, ο IMO και ο ILO. Το δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται στην διάλυση πλοίων σε διαλυτήρια της Τουρκίας και στο θεσμικό πλαίσιο που αυτά ακολουθούν. Αναφέρεται δηλαδή στην Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ, στις επιπτώσεις που μπορεί να έχει, στα νομικά στοιχεία της πρότασης και σε κάποια σημαντικά Άρθρα. Στο τρίτο κεφάλαιο περιγράφεται η ακριβής διαδικασία που ακολουθούν τα σύγχρονα ναυπηγεία ώστε να διαλύσουν ένα πλοίο, δηλαδή η προετοιμασία πριν την προσάραξη, οι συνήθεις διαδικασίες απολύμανσης κατά την άφιξη, η προσάραξη, η προετοιμασία πριν την κοπή, η κοπή του πλοίου και τέλος η ανάλυση της διαδικασίας διάλυσης. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται μία αναλυτική περιγραφή των υποθέσεων Blue Lady και Clemenceau. Περιγράφονται οι αποφάσεις που ελήφθησαν και τα βήματα που ακολουθήθηκαν μέχρις ότου αυτά διαλυθούν, οι αποφάσεις των δικαστηρίων, η άρνηση κάποιων χωρών ωστέ να μην διαλυθούν σ’αυτές τα πλοία, η τακτική που ακολουθούν οι ευρωπαικές χώρες ώστε να διαλύονται τα πλοία στις αναπτυσσόμενες χώρες και η αντίδραση των ΜΚΟ σε όλο αυτό. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά σε μερικά πλοία που διαλύθηκαν στα τέλη του 2011 και εικόνες αυτών. Το έκτο κεφάλαιο ασχολείται με τους δεσμούς μεταξύ παγκοσμιοποίησης, ανάπτυξης και περιβάλλοντος και πώς αυτοί επιδρούν στην ρύθμιση των παγκόσμιων περιβαλλοντικών προβλημάτων, με τον ρόλο και την επιρροή του κράτους έναντι κρατικών φορέων και την σύγκρουση μεταξύ περιβάλλοντος και εμπορίου. Τέλος ο επίλογος αποτελεί ένα σύντομο συμπέρασμα για την άστατη αυτή ρυθμιστική κατάσταση, δηλαδή την βιομηχανία διάλυσης πλοίων. el
heal.sponsor Ε.Μ.Π. el
heal.advisorName Κουτούγκος, Άρης el
heal.committeeMemberName Καρασμάνης Βασίλης el
heal.committeeMemberName Μιχαηλίδης, Παναγιώτης
heal.committeeMemberName Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Ανθρωπιστικών Κοινωνικών Επιστημών Και Δικαίου el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 99 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα