HEAL DSpace

Η διάβρωση των δεξαμενών φορτίου των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τασιόπουλος, Αντώνιος el
dc.contributor.author Tasiopoulos, Antonios en
dc.date.accessioned 2015-11-13T12:03:24Z
dc.date.available 2015-11-13T12:03:24Z
dc.date.issued 2015-11-13
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41573
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10915
dc.rights Default License
dc.subject Διάβρωση el
dc.subject Φορτηγά πλοία el
dc.subject Προστασία από τη διάβρωση el
dc.subject Κύτη φορτίου el
dc.subject Παράγοντες που επηρεάζουν τη διάβρωση el
dc.subject Corrosion en
dc.subject Bulk Carriers en
dc.subject Corrosion protection en
dc.subject Cargo holds en
dc.subject Parameters affecting corrosion en
dc.title Η διάβρωση των δεξαμενών φορτίου των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην. el
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Corrosion in way of cargo holds of dry cargo bulk carriers. en
heal.classification Ναυπηγική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-09-22
heal.abstract Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη της διάβρωσης των φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου χύδην (bulk carriers) με ειδικότερη και πιο ενδελεχή εξέταση του φαινομένου εντός των δεξαμενών φορτίων (cargo holds) αυτών. Στο εισαγωγικό κεφάλαιο παρουσιάζονται οι ορισμοί, ένα σύντομο ιστορικό και οι επιπτώσεις της διάβρωσης, ενώ στη συνέχεια εξετάζονται οι αρχές που τη διέπουν όσον αφορά στην ηλεκτροχημεία, τη θερμοδυναμική και την κινητική της και αναφέρονται τα κύρια είδη της. Στη συνέχεια εξετάζονται οι αρχές και οι μέθοδοι προστασίας από τη διάβρωση, με ιδιαίτερη αναφορά στην προστασία των πλοίων και των θαλασσίων κατασκευών, ενώ διερευνάται και η επίδραση του θαλασσίου περιβάλλοντος, τόσο του θαλασσίου ύδατος όσο και της θαλάσσιας ατμόσφαιρας, στο φαινόμενο της διάβρωσης. Μετά από μια σύντομη αναφορά στα είδη, τις σχεδιαστικές και κατασκευαστικές λεπτομέρειες καθώς και στατιστικά στοιχεία του παγκοσμίου στόλου και των ζημιών σε bulk carriers, υπεισερχόμαστε λεπτομερώς στις εκφάνσεις, τους μηχανισμούς και την πρόβλεψη των ρυθμών της διάβρωσης για τα πλοία αυτά, με ιδιαίτερη έμφαση στη γενική διάβρωση, στη διάβρωση με βελονισμούς και στη διάβρωση κοπώσεως. Η ανάπτυξη της μελέτης της διάβρωσης εντός των κυτών φορτίου λαμβάνει χώρα κατόπιν αναφοράς στις λειτουργικές και σχεδιαστικές παραμέτρους της διάβρωσης. Μελετάται διεξοδικά η διάβρωση στα επιμέρους τμήματα των κυτών φορτίου, χαρακτηρίζονται οι περιοχές υψηλού κινδύνου και παρατίθενται συγκεντρωτικά οι ρυθμοί διάβρωσης εντός αυτών. Εν συνεχεία μελετώνται οι παράγοντες που επιδρούν στη διάβρωση, κυρίως αυτή των διαφόρων ειδών φορτίου αλλά και οι μηχανικές δράσεις, η χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής και οι σχεδιάσεις bulk carriers διπλής γάστρας. Εξετάζεται επίσης η διάβρωση των συγκολλήσεων, που είναι από τα σημεία των κυτών φορτίου που υφίστανται πιο έντονα υποβάθμιση λόγω διάβρωσης, ενώ καταλήγουμε παρουσιάζοντας την επίδραση της διάβρωσης στον ζωτικό τομέα της αντοχής των bulk carriers. Η παρούσα διπλωματική εργασία ολοκληρώνεται με αναφορά στο τρέχον πλαίσιο των κανονισμών των Νηογνωμόνων που διέπουν τις απαιτήσεις κατασκευής, συντηρήσεων και επιθεωρήσεων για πρόληψη των συνεπειών της διάβρωσης στα bulk carriers. el
heal.abstract The aim of this thesis is to examine the corrosion of dry cargo bulk carriers, with particular emphasis on this phenomenon in way of the cargo holds. In the introductory chapter, the definitions, a brief history and the repercussions of corrosion are presented, whilst the main principles of the electrochemistry, the thermodynamics and the kinetics of corrosion as well as the main types of corrosion are noted. Additionally, the principles and methods of corrosion protection are reported, with special mention of the corrosion protection of ships and marine structures. Subsequently, the influence of the marine environment on corrosion, seawater and marine atmosphere alike, is explored. Upon a brief reporting of the general types, the design and structural details as well as statistics of the world fleet and damages of bulk carriers, we enlarge upon the aspects and the mechanisms of corrosion, as well as the prediction of corrosion rates regarding this group of vessels, with the cases of general corrosion, pitting corrosion and corrosion fatigue duly looked into. The study of corrosion within the cargo holds takes place upon recitation of the operational and design parameters of corrosion. Corrosion in way of the discrete sections of the cargo holds is thoroughly addressed, the areas of high susceptibility to corrosion are pointed out and the cumulative corrosion rates of the cargo holds’ structural members are calculated. Furthermore, the factors affecting corrosion are studied, including, but not limited to, the various cargo types, mechanical actions, the usage of high-tensile steel and the double side shell bulk carriers designs. Corrosion in way of weldments, which constitute one of the cargo holds’ sections most prone to deterioration due to corrosion, is also examined whilst we carry on by presenting the effect of corrosion on the vital issue of the strength of bulk carriers. The present thesis is concluded by listing the current framework of regulations adopted by the Classification Societies, which govern the requirements of construction, inspection and maintenance for prevention of the adverse effects of corrosion on bulk carriers. en
heal.advisorName Παντελής, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Τσούβαλης, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Καρύδης, Πέτρος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θαλασσίων Κατασκευών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 239 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής