HEAL DSpace

Απλοποίηση της παρακολούθησης δρόμου σε μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα με ισοδυναμία ανάδρασης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κυριάκης, Παναγιώτης el
dc.contributor.author Kyriakis, Panagiotis en
dc.date.accessioned 2015-11-13T12:32:36Z
dc.date.available 2015-11-13T12:32:36Z
dc.date.issued 2015-11-13
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41576
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11056
dc.rights Default License
dc.subject Παρακολούθηση δρόμου el
dc.subject Path tracking en
dc.subject Μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα el
dc.subject Μετασχηματισμός χώρου κατάστασης el
dc.subject Ισοδυναμία ανάδρασης el
dc.subject Παραμετροποίηση τριγωνοποίησης el
dc.subject Unmanned aerial vehicles en
dc.subject State space transformation en
dc.subject Feedback equivalence en
dc.subject Triangulation parametrization en
dc.title Απλοποίηση της παρακολούθησης δρόμου σε μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα με ισοδυναμία ανάδρασης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ρομποτική el
heal.classification Μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα el
heal.classification Αυτόνομα συστήματα el
heal.classification Διαφορική γεωμετριά el
heal.classification Robotics en
heal.classification Unmanned aerial vehicles en
heal.classification Autonomous systems en
heal.classification Differential geometry el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-07-24
heal.abstract Η πλοήγηση ενός μη επανδρωμένου εναέριου οχήματος, όπως και κάθε άλλου αυτόνομου ρομποτικού συστήματος, αποτελείται από τρία διαφορετικά υπο-προβλήματα: τον σχεδιασμό δρόμου, την χωροθέτηση και τον έλεγχο. Στα πλαίσια αυτής της διπλωματικής εργασίας επικεντρωνόμαστε στον τελευταίο από αυτά και συγκεκριμένα προτείνουμε μία μέθοδο που απλοποιεί τον σχεδιασμό ελεγκτών. Εισάγουμε αρχικά έναν μετασχηματισμό ο οποίος μεταφέρει την καμπύλη ή επιφάνεια αναφοράς του συστήματος σε ευθεία ή επίπεδο αντίστοιχα. Αφού τον επεκτείνουμε σε όλον τον χώρο κατάστασης, δείχνουμε ότι οι κινηματικές εξισώσεις του συστήματος μένουν αναλλοίωτες. Επομένως, το πρόβλημα απλοποιείται στο σχεδιασμό ελεγκτή για έναν αρκετά απλούστερο δρόμο. Αφού δείξουμε την εν λόγω συμμετρία, εφαρμόζουμε την μέθοδο αρχικά στην παρακολούθηση συνεχώς παραγωγίσιμων καμπυλών και επιφανειών. Και στις δύο περιπτώσεις εξάγουμε τις συνθήκες αντιστροφής και βλέπουμε πως αυτές επηρεάζουν τις καμπύλες ή επιφάνειες οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν με την μέθοδο. Ανάλογα αναπτύσσουμε και την πιο ενδιαφέρουσα πρακτικά περίπτωση όπου ο δρόμος αναφοράς είναι πολυγωνική καμπύλη ή τριγωνοποιημένη επιφάνεια. Το κύριο μέλημά μας στην τελευταία περίπτωση είναι η ισομετρική παραμετροποίηση της τριγωνοποιημένης επιφάνειας και για αυτόν τον σκοπό παρουσιάζουμε μία κατάλληλη μέθοδο. Τέλος, για όλες τις περιπτώσεις παραθέτουμε αποτελέσματα προσομοιώσεων στα οποία δείχνεται η αποτελεσματικότητα της μεθόδου. el
heal.abstract The navigation of an unmanned areal vehicle, like the navigation of any other autonomous robotic system, can be partitioned into three subproblems: path planning, localization and control. This diploma thesis focuses on the last one and more specifically proposes a method that simplifies the controller design process. We introduce a transformation that maps the reference curve or surface of the system to a straight line or a plane, respectively. After the extension to the whole state space, it is shown that the kinematic equations are invariant. Therefore, the problem is reduced to the contoller design for a simpler path. After the above symmerty is shown, the method is applied to the path tracking of continuously differentiable curves and surfaces. For both cases, we extract the invertibility conditions and show how they affect the class of paths for which the method is applicable. We also develop the case with more practical interest, where the path is a polygonal line or a triangulated surface. In this case, our main concern is the isometric parametrization of the triangulated surface and for that purpose an appropriate parametrization method is presented. Finally, all the above cases are accompanied with simulation results which confirm the effectiveness of the proposed method. en
heal.advisorName Τζαφέστας, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Τζαφέστας, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Μαράτος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Ψυλλάκης, Χαράλαμπος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Σημάτων, Ελέγχου και Ρομποτικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 79 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής