HEAL DSpace

Προβλήματα βελτιστοποίησης επιρροής και εσόδων σε κοινωνικά δίκτυα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ευαγγελάτου, Ελένη el
dc.contributor.author Evangelatou, Eleni en
dc.date.accessioned 2015-12-02T14:00:48Z
dc.date.available 2015-12-02T14:00:48Z
dc.date.issued 2015-12-02
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41739
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11016
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αλγοριθμική θεωρία παιγνίων el
dc.subject Κοινωνικά δίκτυα el
dc.subject Μεγιστοποίηση εσόδων el
dc.title Προβλήματα βελτιστοποίησης επιρροής και εσόδων σε κοινωνικά δίκτυα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Αλγόριθμοι και πολυπλοκότητα el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-06-30
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία θα μελετήσουμε αλγοριθμικά προβλήματα που προκύπτουν στα κοινωνικά δίκτυα και σχετίζονται με την διάδοση και την αγορά προϊόντων ή τεχνολογιών ανάμεσα στους χρήστες ενός τέτοιου δικτύου. Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν σήμερα πολύ μεγάλη σημασία, καθώς η πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πλέον ευρέως διαδεδομένη. Ένα από τα προβλήματα που παρουσιάζουν ενδιαφέρον είναι η μαθηματική μοντελοποίηση και η κατανόηση για το πώς διαδίδεται μία πληροφορία, μία ιδέα ή η υιοθέτηση μιας νέας τεχνολογίας σε ένα κοινωνικό δίκτυο. Άμεσα σχετιζόμενο με τις διαδικασίες διάχυσης προϊόντων σε ένα δίκτυο είναι και η σχεδίαση στρατηγικών για την αποτελεσματική προώθηση ενός προϊόντος με σκοπό την μεγιστοποίηση των εσόδων του πωλητή. Η διάσταση που διαφοροποιεί τα κοινωνικά δίκτυα και τα προβλήματα που μελετώνται πάνω σε αυτά είναι ακριβώς οι διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων: οι άνθρωποι επηρεάζουν και επηρεάζονται από το περιβάλλον τους, το οποίο μπορεί να αποτελείται από τους φίλους μας, τους συγγενείς μας ή τους συναδέλφους μας. Αυτό μας δίνει την δυνατότητα να μοντελοποιήσουμε τα προβλήματα που μας ενδιαφέρουν έχοντας υπόψη ότι ο κάθε χρήστης (δηλαδή κάθε κόμβος) επηρεάζεται στη λήψη αποφάσεων από τη “γειτονιά” του στο γράφημα του δικτύου. Το πρώτο μέρος της εργασίας αποτελεί μία εισαγωγή στα κοινωνικά δίκτυα και παρουσί- αση των βασικών χαρακτηριστικών τους. Στη συνέχεια, θα εστιάσουμε κυρίως σε προβλήματα μεγιστοποίησης εσόδων ενός πωλητή από την προώθηση προϊόντων σε ένα κοινωνικό δίκτυο. Συγκεκριμένα, θα μελετήσουμε περισσότερο τη σχεδίαση στρατηγικών για την τιμολόγηση ενός προϊόντος προς τους χρήστες και θα παρουσιάσουμε προσεγγιστικούς αλγορίθμους για διάφορα σενάρια. Όπως θα δείξουμε, σε αρκετές περιπτώσεις μπορούμε να έχουμε αλγορίθμους με στα- θερό λόγο προσέγγισης της βέλτιστης λύσης. Τέλος, θα προτείνουμε και ορισμένες ιδέες που πιθανόν να βοηθήσουν στην σχεδίαση βελτιωμένων αλγορίθμων για τα προβλήματα αυτά. el
heal.advisorName Φωτάκης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Παγουρτζής, Αριστείδης el
heal.committeeMemberName Μαρκάκης, Ευάγγελος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 79 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα