dc.contributor.author | Μαλαπάνη, Ελεάνα | el |
dc.contributor.author | Κολιού, Φωτεινή | el |
dc.contributor.author | Malapani, Eleana | en |
dc.contributor.author | Koliou, Foteini | el |
dc.date.accessioned | 2015-12-10T11:34:28Z | |
dc.date.available | 2015-12-10T11:34:28Z | |
dc.date.issued | 2015-12-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41771 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1395 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Υπόγεια | el |
dc.subject | Ψυχολογία | el |
dc.subject | Υποσυνείδητο | el |
dc.subject | Κινηματογράφος | el |
dc.subject | Χρόνος | el |
dc.subject | Φαντασία | el |
dc.subject | Θρησκεία | el |
dc.subject | Basements | en |
dc.subject | Underground | en |
dc.subject | Psychology | en |
dc.subject | Subconcious | en |
dc.subject | Cinema | en |
dc.subject | Time | en |
dc.subject | Fantasy | en |
dc.subject | Religion | en |
dc.title | Σημειώσεις από το υπόγειο: απο τη χωρική εμπειρία στη χωρική έκφραση | el |
dc.title | Notes from the underground: from spacial experience to spacial expression | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architecture--Psychological aspects (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85006633) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-11-30 | |
heal.abstract | Η παρούσα έρευνα πραγματεύεται τον υπόγειο χώρο όχι μόνο όπως εκφράζεται χωρικά έχοντας υλική και μορφολογική υπόσταση, αλλά και όπως τον αντιλαμβάνεται η ανθρώπινη συνείδηση και φαντασία. Tην αφορμή για αυτή την εργασία έδωσε το γεγονός ότι το βλέμμα έχει την τάση να ψάχνει αυτό που κρύβεται. Το υπόγειο όντας κρυμμένο από το βλέμμα στον αστικό ιστό μας προκάλεσε να το ψάξουμε και να εξηγήσουμε τι είναι αυτό που συχνά μας απωθεί και γιατί στη συλλογική συνείδηση εγγράφεται αρνητικά εγείροντας συναισθήματα φόβου. Έπειτα το υπόγειο εξάπτει τη φαντασία. Σκέψεις για το πώς λειτουργεί η πόλη και ερωτήματα για το πότε απέκτησε τους πρώτους υπόγειους χώρους μας ώθησαν στη μελέτη των όσων βρίσκονται κάτω από αυτή. Το αρδευτικό και το αποχετευτικό σύστημα ή το μετρό που βρίσκεται υπόγεια, είναι ζωτικά όργανα της πόλης που τα θεωρούμε αυτονόητα. Σπάνια αναρωτιόμαστε πως και από που έρχεται το νερό που τρέχει στη βρύση του σπιτιού μας. Μας απασχόλησε ακόμα ο τρόπος που η αρχιτεκτονική χειρίστηκε το σχεδιασμό υπόγειων χώρων ιδιαίτερα στα χρόνια που ακολούθησαν το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Ακόμη διαβάζοντας το υπόγειο του Ντοστογιέφσκι προέκυψαν νέες αναζητήσεις. Γιατί ο συγγραφέας ονόμασε υπόγειο ένα βιβλίο στο οποίο ο χώρος του υπογείου δεν εντοπίζεται στην υπόθεση? Ποιο ήταν τελικά το υπόγειο του Ντοστογιέφσκι? Στόχος της εργασίας είναι να εξεταστεί αρχικά η χωρική εμπειρία που προσφέρει ο υπόγειος χώρος και κατ' επέκταση τα συναισθήματα που αυτός του προκαλεί. Αν το κυρίαρχο συναίσθημα είναι ο φόβος τότε που οφείλεται αυτό? Επιπλέον ερώτημα που τίθεται εδώ είναι ο βαθμός που επηρεάζει η φαντασία και το ασυνείδητο. Αντικείμενο διερεύνησης αποτελεί ακόμα ο συμβολικός του ρόλος στη θρησκεία καθώς και η κοινωνική του διάσταση, ώστε καταλάβουμε τι αντιπροσωπεύει εν τέλει για τον άνθρωπο. Τέλος, στόχο αποτελεί τόσο η παρουσίαση του τρόπου που οργανώνονται και αναπτύσσονται χωρικά ο υπόγειοι χώροι, όσο και η ανάδειξη των πλεονεκτημάτων τους μιας και ο κορεσμός του επίγειου χώρου και λόγοι περιβαλλοντικής ευαισθησίας επιβάλλουν την εξέταση εναλλακτικών λύσεων. | el |
heal.abstract | This paper will deal with basements not only expressed as spatially having physical and morphological status, but also as they are perceived by human consciousness and imagination. This assignment also considers the fact that the eye tends to look for anything that may be hidden. As a result it will attempt to explain why the basement, hidden from people’s gaze, often causes a sense of fear and makes them stay away. Then the fact that it lies underground arouses our imagination. Thoughts about how the city works and questions about when the first underground basements were constructed led to our further research on what lies underneath the city. The irrigation and drainage system or subway, all located underground, are essential to the city despite being taken for granted. Citizens rarely think about how and where the water running from the tap of their house comes from. The way architecture encouraged the construction and designing of underground spaces especially in the years following the Second World War was also part of our research. Finally, reading Dostoyevsky’s ‘Notes from the Underground’ led to new, further search. Why did the author give his book this title since there is no particular reference to any basements in the plot? What did the underground basement stand for in Dostoevsky’s book? The aim of this project is to initially examine the spatial experience offered by the underground space and then discuss about any potential feelings that it causes. If the dominant feeling is fear then the question that arises is what caused it. Another aspect to consider is to what extent the latter affects the imagination and the unconscious. Its symbolic role in religion as well as its social dimension and what it stands for regarding people are also issues to be discussed. Finally, the aim of this paper is to present the way underground basements are organized and developed spatially, and highlight their benefits since the limited above-ground spaces in houses and contemporary environmental issues encourage the promotion and creation of alternative as well as sustainable architectural solutions. | en |
heal.tableOfContents | 1.Εισαγωγή/ 2. Το σπίτι από το υπόγειο ώς τη σοφίτα/ 3. Το υπόγειο ως χωρική εμπειρία/ 4. Το υπόγειο ως χωρική έκφραση/ 5.Επίλογος | el |
heal.tableOfContents | 1.Introduction/ 2.The house from basement to attic/ 3.Basement as spacial experience/ 4.Basement as spacial expression/ 5.Conclusion | en |
heal.publisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: