heal.abstract |
Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία πραγματεύεται το θέμα της κόπωσης στην ναυτική
βιομηχανία. Στόχος αυτής τη εκπόνησης είναι να δώσει τον εμπεριστατωμένο ορισμό για το
FRMS και να διερευνήσει της εφαρμογές του στην ναυτιλία.
Ειδικότερα, στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση επί του θέματος και
παρουσιάζονται τα δείγματα του FRMS σε άλλες βιομηχανίες (κλάδος των μεταφορών,
αεροναυσιπλοΐα) καθώς και με ποιο τρόπο εφαρμόζεται.
Στο τρίτο κεφάλαιο, γίνεται η θεωρητική προσέγγιση και αναλύεται η έννοια του SMS.
Επίσης, γίνεται σύγκριση μεταξύ του SMS και του FRMS, με σκοπό να αναδειχθεί η εξέλιξη του
FRMS και η σύνδεση του με το SMS. Ακόμη γίνεται λόγος για την προσαρμοστικότητα, την
δυνατότητα δηλαδή ενός συστήματος να επανέρχεται στο αρχικό του στάδιο μετά από ένα καίριο
πλήγμα. Ανάμεσα σε αυτά επεξηγούνται οι ισχύοντες κανονισμοί και τα πλαίσια νόμου.
Στο κεφάλαιο τέσσερα αναλύεται η μεθοδολογία πρόβλεψης της κόπωσης, μέσα από
μαθηματικά μοντέλα προσομοίωσης του ανθρωπίνου οργανισμού. Επιπρόσθετα, παρουσιάζεται
το μοντέλο TPMA, πάνω στο οποίο στηρίζονται τα περισσότερα εμπορικά υπολογιστικά πακέτα.
Στη συνέχεια προσδιορίζονται οι καταστάσεις του ύπνου, τα ειδικά θέματα ύπνου και ο
χειρισμός που απαιτείται από τους χρήστες για την αποφυγή της κόπωσης.
Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση των στοιχείων από ερεύνα στο ΚΕΣΕΝ, που έγινε με
σκοπό την αξιολόγηση των μη τεχνικών δεξιοτήτων της σχολής εμποροπλοιάρχων. Διερευνάται
η πιθανότητα ανθρωπίνου σφάλματος και η σχέση της με την κόπωση. Επιπλέον παραθέτονται τα
δεδομένα για την ηλικία των ναυτικών, οι συνεχείς ώρες ύπνου, οι ώρες ύπνου κατά την διάρκεια
της ημέρας και η κατηγορία πλοίου που εργάζονται.
Τέλος, στο έκτο κεφάλαιο καταγράφονται τα συμπεράσματα που απορρέουν μέσα από την
διπλωματική εργασία και προτείνεται ένα πρόγραμμα FRMS για την ναυτιλία και την ναυτική
βιομηχανία γενικότερα. Συμπληρωματικά, γίνεται μια εισαγωγή στα εμπορικά διαθέσιμα προγράμματα για τον υπολογισμό της κόπωσης και μία σύγκριση για τις δυνατότητες και τα όρια
που μπορούν να εφαρμοστούν. |
el |