HEAL DSpace

Συστήματα διαχείρισης ανθρωπίνου παράγοντα Fatigue Risk Managemen System και εφαρμογές στην ναυτιλία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χατζηστάσου, Μόδεστος el
dc.contributor.author Chatzistasou, Modestos en
dc.date.accessioned 2015-12-11T13:48:52Z
dc.date.available 2015-12-11T13:48:52Z
dc.date.issued 2015-12-11
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41777
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11081
dc.rights Default License
dc.subject Ανθρώπινος παράγοντας el
dc.subject Ναυτιλία el
dc.subject Κόπωση el
dc.subject Διαχείριση el
dc.subject FRMS en
dc.title Συστήματα διαχείρισης ανθρωπίνου παράγοντα Fatigue Risk Managemen System και εφαρμογές στην ναυτιλία el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ανθρώπινος παράγοντας el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-07-22
heal.abstract Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία πραγματεύεται το θέμα της κόπωσης στην ναυτική βιομηχανία. Στόχος αυτής τη εκπόνησης είναι να δώσει τον εμπεριστατωμένο ορισμό για το FRMS και να διερευνήσει της εφαρμογές του στην ναυτιλία. Ειδικότερα, στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση επί του θέματος και παρουσιάζονται τα δείγματα του FRMS σε άλλες βιομηχανίες (κλάδος των μεταφορών, αεροναυσιπλοΐα) καθώς και με ποιο τρόπο εφαρμόζεται. Στο τρίτο κεφάλαιο, γίνεται η θεωρητική προσέγγιση και αναλύεται η έννοια του SMS. Επίσης, γίνεται σύγκριση μεταξύ του SMS και του FRMS, με σκοπό να αναδειχθεί η εξέλιξη του FRMS και η σύνδεση του με το SMS. Ακόμη γίνεται λόγος για την προσαρμοστικότητα, την δυνατότητα δηλαδή ενός συστήματος να επανέρχεται στο αρχικό του στάδιο μετά από ένα καίριο πλήγμα. Ανάμεσα σε αυτά επεξηγούνται οι ισχύοντες κανονισμοί και τα πλαίσια νόμου. Στο κεφάλαιο τέσσερα αναλύεται η μεθοδολογία πρόβλεψης της κόπωσης, μέσα από μαθηματικά μοντέλα προσομοίωσης του ανθρωπίνου οργανισμού. Επιπρόσθετα, παρουσιάζεται το μοντέλο TPMA, πάνω στο οποίο στηρίζονται τα περισσότερα εμπορικά υπολογιστικά πακέτα. Στη συνέχεια προσδιορίζονται οι καταστάσεις του ύπνου, τα ειδικά θέματα ύπνου και ο χειρισμός που απαιτείται από τους χρήστες για την αποφυγή της κόπωσης. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση των στοιχείων από ερεύνα στο ΚΕΣΕΝ, που έγινε με σκοπό την αξιολόγηση των μη τεχνικών δεξιοτήτων της σχολής εμποροπλοιάρχων. Διερευνάται η πιθανότητα ανθρωπίνου σφάλματος και η σχέση της με την κόπωση. Επιπλέον παραθέτονται τα δεδομένα για την ηλικία των ναυτικών, οι συνεχείς ώρες ύπνου, οι ώρες ύπνου κατά την διάρκεια της ημέρας και η κατηγορία πλοίου που εργάζονται. Τέλος, στο έκτο κεφάλαιο καταγράφονται τα συμπεράσματα που απορρέουν μέσα από την διπλωματική εργασία και προτείνεται ένα πρόγραμμα FRMS για την ναυτιλία και την ναυτική βιομηχανία γενικότερα. Συμπληρωματικά, γίνεται μια εισαγωγή στα εμπορικά διαθέσιμα προγράμματα για τον υπολογισμό της κόπωσης και μία σύγκριση για τις δυνατότητες και τα όρια που μπορούν να εφαρμοστούν. el
heal.advisorName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Προυσαλίδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 119 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής