dc.contributor.author | Καράλη, Πολυξένη Ι. | el |
dc.contributor.author | Karali, Polyxeni | en |
dc.date.accessioned | 2015-12-16T09:30:27Z | |
dc.date.available | 2015-12-16T09:30:27Z | |
dc.date.issued | 2015-12-16 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41787 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4627 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Βλέμμα | el |
dc.subject | Gaze | en |
dc.subject | Κινηματογράφος | el |
dc.subject | Φιλμικός χώρος | el |
dc.subject | Πολίτης Κέην | el |
dc.subject | Πλάνο | el |
dc.subject | Cinema | en |
dc.subject | Filmic space | en |
dc.subject | Citizen Kane | en |
dc.subject | Scene | en |
dc.title | Το βλέμμα στον κινηματογράφο ως εργαλείο νοηματοδότησης του χώρου_Citizen Kane | el |
dc.title | The gaze in cinema as a tool to view the space_Citizen Kane | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) " Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Σχεδιασμός - Χώρος - Πολιτισμός (Κατ. Α)" | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-07-17 | |
heal.abstract | Το θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στο βλέμμα και το χώρο στον κινηματογράφο. Το κεντρικό ερώτημα που εξετάζεται είναι ο τρόπος που δομείται ο κινηματογραφικός χώρος στην ταινία, πάνω στην λειτουργία του βλέμματος, δηλαδή πάνω σε ερωτήματα « ποιος κοιτάζει που, ποιος δείχνει τι, τι δείχνει η κάμερα, τι βλέπει ο θεατής». Κύριος σκοπός της εργασίας είναι να διερευνήσει την κινηματογραφική διατύπωση του χώρου της ταινίας και να εντοπίσει τους μηχανισμούς στους οποίους καταφεύγει ο σκηνοθέτης για να μεταβιβάσει στον θεατή τη χωρική εμπειρία στην ολότητά της. Στη συλλογιστική της εργασίας, αναπτύσσονται δύο είδη βλεμμάτων. Το βλέμμα του μέσου, δηλαδή της κινηματογραφικής μηχανής, και τα βλέμματα των εικονιζόμενων μορφών που αναπτύσσονται μέσα στο πλάνο, δηλαδή τα βλέμματα της αναπαράστασης. Το υλικό, πάνω στο οποίο στηρίχτηκε, αποτελεί η ταινία «Citizen Kane» του Orson Welles (1941). Ο σκηνοθέτης έφερε την ανατροπή στην αποτύπωση του κινηματογραφικού χώρου ανοίγοντας νέα θέματα και αξιοποιώντας τα ήδη υπάρχοντα εργαλεία, καθιερώνοντας μία καινοτόμο αισθητική. Ο Welles, έχοντας ως εργαλείο το βλέμμα, διαχειρίζεται τις χωρικές σχέσεις με τέτοιο τρόπο, ώστε να μορφοποιήσει το νοητό και να δώσει έμφαση στο αισθητό, αναδεικνύοντας την αφηγηματική λειτουργία του ίδιου του χώρου. Ο τρόπος σύνταξης και καταγραφής του κινηματογραφικού χώρου με οπτικά χαρακτηριστικά δίνει αφορμές για ανάλογες σκέψεις ως προς τον τρόπο σχεδιασμού και κατανόησης του χώρου στην αρχιτεκτονική. Η μελέτη αυτή αναδεικνύει αυτά τα στοιχεία, αποτελώντας ένα νέο εργαλείο περιγραφής και νοηματοδότησης του χώρου. | el |
heal.abstract | This project examined the relationship between the gaze and the filmic space. The main question addressed in this project is the way the filmic space is structured in the movie, based on questions such as «who is looking where, who is pointing at what, what is shown in the camera, where is the viewer focusing on». The main aim is to investigate the cinematic space view and to identify the mechanisms the director uses to entirely transfer the experience of space. Two types of gaze are developed. The eye of the camera, as well as the gaze of the actors. The movie which was used for this purpose was Citizen Kane, a movie which made a breakthrough in the history of cinema. It is a film that enriched the cinematic language, as it exploited the existing tools to establish an innovative aesthetics. O. Welles used the gaze to handle the spatial relationships in a certain way, in order to shape the subliminal and emphasize the conceivable, transposing the narrative function to the filmic space itself. The experience of space is created through the interaction of forms and items inside the sequence. In conclusion this project offers to architects a new tool to view and design the space. | en |
heal.sponsor | Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών | el |
heal.sponsor | State Scholarships Foundation-ΙKY | en |
heal.advisorName | Σταυρίδης, Σταύρος | el |
heal.advisorName | Stavrides, Stavros | en |
heal.committeeMemberName | Μωραΐτης, Κώστας | el |
heal.committeeMemberName | Moraitis, Kostas | en |
heal.committeeMemberName | Τερζόγλου, Νικόλαος - Ίων | el |
heal.committeeMemberName | Terzoglou, Nikolaos - Ion | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 101 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: