HEAL DSpace

Εισαγωγή στο περιεχόμενο του Place Branding : απόπειρα μιας τοπιακής προσέγγισης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Φωτιάδης, Αλέξανδρος el
dc.contributor.author Fotiadis, Alexandros en
dc.date.accessioned 2016-01-12T11:02:13Z
dc.date.available 2016-01-12T11:02:13Z
dc.date.issued 2016-01-12
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41830
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6001
dc.rights Default License
dc.subject Τοπίο el
dc.subject Place branding en
dc.subject 22@ en
dc.subject Landscape branding en
dc.subject Barcelona el
dc.title Εισαγωγή στο περιεχόμενο του Place Branding : απόπειρα μιας τοπιακής προσέγγισης el
dc.title Introduction to the content of Place Branding: a landscape approach en
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) " Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Σχεδιασμός - Χώρος - Πολιτισμός (Κατ. Α)" el
heal.type masterThesis
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Place Branding en
heal.classification Τοπίο el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-07-16
heal.abstract Στο πλαίσιο της σημερινής οικονομικής συνθήκης η μελέτη του τόπου έχει την τάση να αναμειγνύεται, όσο ποτέ στο παρελθόν, με νέα πεδία που διευρύνουν το αντικείμενο της, όπως οι καταναλωτικές θεωρίες και το μάρκετινγκ. Σ’ αυτό το πλαίσιο παρατηρούμε ότι οι πρακτικές του branding έχουν διεισδύσει σε τέτοιο βαθμό σε έρευνες σχετικά με τον χώρο ώστε να συγκροτούν πλέον ανεξάρτητο ακαδημαϊκό αντικείμενο . Το ακαδημαϊκό αυτό αντικείμενο που αναφέρεται με το γενικό τίτλο place branding συνιστά μια ιδιαίτερα επίκαιρη συνθήκη με εφαρμογή σε διάφορες κλίμακες ορίζοντας ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή που εφαρμόζεται υποκατηγορίες όπως το city branding, το nation branding κ.α. Πέρα από το ακαδημαϊκό ενδιαφέρον στρατηγικές του place branding υλοποιούνται στον πραγματικό χώρο ως απάντηση στην συνεχώς αυξανόμενη ανάγκη των τόπων να αποκτήσουν μια ελκυστική και αναγνωρίσιμη εικόνα στα πλαίσια του παγκόσμιου οικονομικού ανταγωνισμού. Ο τίτλος της εργασίας φανερώνει κατά κάποιο τρόπο και τις προθέσεις της. Η λέξη εισαγωγή αναφέρεται σε μια προσπάθεια ανάγνωσης και κατανόησης του place branding μέσω μιας σφαιρικής αντίληψης του φαινομένου. Η πολυπρισματική προσέγγιση αποτελούσε εξ’ αρχής ζητούμενο σε μια προσπάθεια εναρμόνισης με την διεπιστημονική φύση του μεταπτυχιακού προγράμματος. Δεδομένου ότι το place branding αποτελεί θεωρητική (και πρακτική) συνθήκη αρκετά σύγχρονη, η βιβλιογραφία του βρίσκεται ακόμα σε περίοδο ανίχνευσης των αναφορών της και εδραίωσης κάποιων σταθερών χαρακτηριστικών. Ανακαλύπτει λοιπόν κανείς από κείμενο σε κείμενο πολλαπλές προοπτικές αλλά και σημαντικές νοηματικές αποκλίσεις που αποδεικνύουν το “πρωταρχικό” στάδιο στο οποίο βρίσκεται το συγκεκριμένο πεδίο, τουλάχιστον σε ότι αφορά την ενιαία θεωρητική του συγκρότηση. Υπό μία έννοια λοιπόν κάθε μελέτη για το place branding έχει μάλλον εισαγωγικό χαρακτήρα. Αυτή η ρευστότητα των νοημάτων παρότι μπορεί να δημιουργεί ασταθές θεωρητικό υπόβαθρο την ίδια στιγμή αποτέλεσε επιπλέον αφορμή για την ενασχόλησή με το συγκεκριμένο ζήτημα δεδομένου ότι συνιστά ένα πεδίο που προϋποτίθενται για πολλαπλές ερμηνείες “ευνοώντας” νέες προσεγγίσεις. Μια τέτοια προσέγγιση επιχειρεί και η παρούσα εργασία ως μια έρευνα σε εξέλιξη που εξετάζει το place branding μέσα από το πρίσμα της τοπιακής θεωρίας. Η ερμηνεία, ο σχεδιασμός και η διαμόρφωση του τοπίου αποκτά στις μέρες μας διαρκώς και μεγαλύτερο πολιτιστικό ενδιαφέρον. Σε αντίθεση με το place branding ωστόσο, το τοπίο ως ακαδημαϊκό αντικείμενο έχει αναλυθεί και κριθεί εκτενώς από μελετητές στο πέρασμα της ιστορίας κατέχοντας ένα πιο συγκροτημένο θεωρητικό πλαίσιο. To γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το εννοιολογικό εύρος του όρου «τοπίο» αποτέλεσαν την αφορμή για την χρησιμοποίησή της θεωρίας του τοπίου ως βασικό ερμηνευτικό εργαλείο. Αυτή η παράλληλη ανάγνωση παρότι κινδυνεύει να προβεί σε μεροληπτικές απόψεις και νοηματικές αστοχίες νομίζουμε ότι μπορεί να ενταχθεί στο γενικότερο πειραματικό ύφος που ενέχουν η μελέτες γύρω από το place branding. el
heal.abstract Under the current economic conditions the study of the place tends to mix more than ever before, with new fields that broaden the object, such as consumer theories and marketing. In this context we note that the practice of branding, have penetrated so much into the research of place creating an independent academic subject. This academic object which listed under the general title of “place branding” is a contemporary field with implementation at various scales of place setting, depending on the geographic area, subcategories such as city branding, nation branding etc. Besides the academic interest of place branding various strategies have been applied and continue to be applied in real space in response to the growing need of places to acquire an attractive and recognizable image in the context of global economic competition. Being a theoretical (and practical) subject fairly contemporary, it’s literature is still in the detection period of reporting stable characteristics. So one discovers from text to text important deviations showing the primary stage at which this field is, at least in terms of theoretical existence. In a sense, therefore each study about place branding has in a sense an introductory character. This fluidity of meanings while may create unstable theoretical background at the same time favors approaches from new perspectives. Such an approach attempts the present work as a research in progress that examines the place branding through the prism landscape theory. The interpretation and design of landscape acquires nowadays increasing cultural interest. Unlike place branding, however, landscape as an academic subject is analyzed and judged in detail by researchers in the passage history possessing a more robust theoretical framework. This fact, combined with the conceptual scope of the term "landscape" gave rise to the use of the theory of landscape as an essential interpretive tool. This parallel reading although threatened to take biased views and sign failures we think may be included in the general experimental style involving the studies around the place branding. en
heal.advisorName Μωραΐτης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Μαΐστρου, Ελένη el
heal.committeeMemberName Κωνσταντινίδου, Ελένη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 110
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής