dc.contributor.author |
Ζερβός, Θάνος
|
el |
dc.contributor.author |
Μητρόπουλος, Αποστόλης
|
el |
dc.contributor.author |
Zervos, Thanos
|
en |
dc.contributor.author |
Mitropoulos, Apostolis
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-02-12T12:04:39Z |
|
dc.date.available |
2016-02-12T12:04:39Z |
|
dc.date.issued |
2016-02-12 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41989 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.918 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Κινηματογράφος |
el |
dc.subject |
Αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Argento, Dario |
en |
dc.subject |
Cinema |
en |
dc.subject |
Architecture |
en |
dc.subject |
Horror |
en |
dc.subject |
Suspiria |
en |
dc.subject |
Inferno |
en |
dc.title |
Η αρχιτεκτονική του τρόμου - Dario Argento: Suspiria, Inferno |
el |
dc.title |
The architecture of horror - Dario Argento: Suspiria, Inferno |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Architecture in motion pictures (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh86006416) |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-06-30 |
|
heal.abstract |
Η εργασία αυτή επιχειρεί μία σημειολογική διερεύνηση του χώρου στον κινηματογράφο. Αντικείμενο της μελέτης είναι δύο ταινίες του Ιταλού σκηνοθέτη Dario Argento, το Suspiria (1977) και το Inferno (1980). Η έρευνα βασίζεται σε συνέντευξη με τον Dario Argento στη Ρώμη. Αναλύονται οι χώροι ως προς τη σύνθεσή και τη δομή τους, τα αρχιτεκτονικά μέλη και τον ρόλος τους, καθώς και η υλικότητα των επιφανειών τους με κεντρικό άξονα την μελέτη των ορίων και της οριακότητας. Τα εργαλεία αυτής της ανάλυσης αναζητήθηκαν στην ψυχανάλυση και την φαινομενολογία, εστιάζοντας κυρίως σε μία αντίστοιξη της σκηνοθετικής αντίληψης του Dario Argento με το έργο του G. Bachelard. |
el |
heal.tableOfContents |
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕΝΟΤΗΤΑ Α: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Για την αρχιτεκτονική και τον κινηματογράφο
Αντικείμενο μελέτης
Μεθοδολογία
ΕΝΟΤΗΤΑ Β: ΑΝΑΛΥΣΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β.1.: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ – ΣΥΝΘΕΣΗ ΧΩΡΩΝ
Β.1.1.: Το σπίτι Καταφύγιο
Β.1.2.: Αντίληψη του σπιτιού μέσω της κατακορυφότητάς του
Β.1.3.: Συμμετρία – Ασυμμετρία – Κατάργηση της δομής
Β.1.4.: Αποθηκευτικοί χώροι
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β.2.: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΑ ΜΕΛΗ
Β.2.1.: Διαχωριστικές μεμβράνες
Β.2.2.: Κάτοπτρα – Είδωλα
Β.2.3.: Σκάλες
Β.2.4.: Καμάρες – Τόξα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β.3.: ΥΛΙΚΟΤΗΤΑ
Β.3.1.: Το Νερό
Β.3.2.: Η Φωτιά
Β.3.3.: Το Φως
Β.3.4.: Η Αδρότητα της Γής
ΕΝΟΤΗΤΑ Γ: ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Σκηνοθετική αντίληψη και αρχιτεκτονική σύνθεση
Βιβλιογραφία |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|