HEAL DSpace

Διερεύνηση της Σεισμικής Συμπεριφοράς Πλαισίων Ωπλισμένου Σκυροδέματος Σχεδιασμένων με Βάση τις Μετακινήσεις

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γιαννακούρας, Παναγιώτης el
dc.contributor.author Giannakouras, Panagiotis en
dc.date.accessioned 2016-02-15T07:15:27Z
dc.date.available 2016-02-15T07:15:27Z
dc.date.issued 2016-02-15
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42000
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4787
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Δομοστατικός Σχεδιασμός και Ανάλυση των Κατασκευών” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Σχεδιασμός με βάση τις μετακινήσεις el
dc.subject Οπλισμένο σκυρόδεμα el
dc.subject Επίπεδο πλαίσιο el
dc.subject Εσοχή el
dc.subject Μη Γραμμικές αναλύσεις el
dc.subject Direct Displacement-Based Seismic Design en
dc.subject Reinforced Concrete en
dc.subject Plane Frame en
dc.subject Setbacks en
dc.subject OpenSees en
dc.title Διερεύνηση της Σεισμικής Συμπεριφοράς Πλαισίων Ωπλισμένου Σκυροδέματος Σχεδιασμένων με Βάση τις Μετακινήσεις el
heal.type masterThesis
heal.classification Δομική Μηχανική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-07-03
heal.abstract Στην παρούσα εργασία διερευνάται η αντισεισμική συμπεριφορά επίπεδων πλαισίων ωπλισμένου σκυροδέματος σχεδιασμένων με βάση τις μετακινήσεις. Περιγράφεται εκτενώς η διαδικασία σχεδιασμού με βάση τις μετακινήσεις, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην επιλογή κατάλληλου φάσματος μετακινήσεις. Εξετάζονται οι εναλλακτικοί τρόποι για την εκτέλεση της στατικής επίλυσης και εφαρμόζονται για το σχεδιασμό τυπικών επταώροφων πλαισίων. Οι τρόποι αυτοί περιλαμβάνουν συμβατικές, επαναληπτικές και μη, στατικές επιλύσεις με συνήθη λογισμικά, καθώς και προσεγγιστικούς υπολογισμούς βασιζόμενους στην ισορροπία των μελών και σε επαρκείς παραδοχές για την κατανομή των δυνάμεων. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η επαναληπτική διαδικασία κατανέμει άνισα την ένταση από τα σεισμικά φορτία στις περιπτώσεις όπου υπάρχουν άνισες διατομές υποστυλωμάτων στον ίδιο όροφο, ανεξάρτητα από την κανονικότητα του πλαισίου. Οι μη γραμμικές αναλύσεις καταδεικνύουν ότι πλαίσια σχεδιασμένα κατ’ αυτόν τον τρόπο αποκρίνονται με ανεπιθύμητο τρόπο σε σεισμικές διεγέρσεις και είναι ευάλωτα στο σχηματισμό μαλακού ορόφου και διατμητικών αστοχιών. Σχεδιάστηκαν, επίσης, επταώροφα και δεκαώροφα πλαίσια, κανονικά και με εσοχή. Δημιουργήθηκε ανελαστικό προσομοίωμα των φορέων στο λογισμικό OpenSees και εκτελέστηκαν μη γραμμικές στατικές προσαυξητικές και δυναμικές (εν χρόνω ολοκλήρωση) αναλύσεις. Από τη βάση δεδομένων PEER NGA-West2 επελέγη μια ομάδα 14 καταγραφών, έτσι ώστε το μέγεθος του σεισμού και η επικεντρική απόσταση να είναι συμβατά με το σεισμικό σενάριο σχεδιασμού. Υπολογίστηκαν αυτόματα συντελεστές κλιμάκωσης, έτσι ώστε το μέσο φάσμα να ταυτίζεται κατά το δυνατόν με το φάσμα σχεδιασμού. Η εποπτεία των αποτελεσμάτων οδηγεί στο συμπέρασμα, ότι υπάρχει καλή ταύτιση μεταξύ των μετακινήσεων του σχεδιασμού και των αναλύσεων. Όμως, η έντονη επιρροή των ανώτερων ιδιομορφών και των φαινομένων 2ης τάξης, προκαλεί σημαντικές υπερβάσεις στο μεσαίο και ανώτερο τμήμα των δεκαώροφων πλαισίων. Οι τέμνουσες των υποστυλωμάτων προβλέπονται σε εξαιρετικό βαθμό από την προτεινόμενη εξίσωση και αποφεύγονται οι διατμητικές αστοχίες. Σε τοπικό επίπεδο, οι απαιτήσεις πλαστιμότητας είναι σημαντικές και πολλές φορές παρατηρείται εξάντληση της διατιθέμενης ικανότητας πλαστικής στροφής. Επομένως, απαιτείται η διενέργεια ελέγχων κατά το σχεδιασμό, ώστε σε επίπεδο διατομής και μέλους η απαιτούμενη πλαστιμότητα να μην είναι υπερβολική. Συνολικά, η Άμεση Μέθοδος Αντισεισμικού Σχεδιασμού Βάσει Μετακινήσεων, αποτελεί μια ικανοποιητική βάση για τον ορθολογικό σχεδιασμό πλαισιωτών φορέων, αν και απαιτούνται τροποποιήσεις για τη βελτίωση της αποδοτικότητάς της. el
heal.abstract The purpose of this dissertation is to investigate the seismic behavior of plane reinforced concrete frames designed according to the direct displacement-based design method. The basic outline of the method is thoroughly described with emphasis on the selection of a proper displacement spectrum. The various ways of conducting structural analysis are presented in detail and applied to the design of typical 7-storey frames. These alternatives include conventional iterative and non-iterative linear analysis and approximate hand calculations. The results point out that the iterative procedure is incapable of equally distributing the seismic load in cases of unequal column depth, regardless of the irregularity of the frame. It is apparent from non-linear analyses, that a frame designed according to such principles exhibits an unfavorable behavior and is susceptible to a soft storey failure. Seven-storey and ten-storey regular frames and frames with setbacks are also designed in detail. Inelastic models of these frames are created using the software OpenSees and inelastic analyses are carried out. A suite of 14 accelerograms are selected from the PEER NGA-West 2 database, so that the moment magnitude and distance from rupture are compatible with the selected seismic scenario. Scaling factors are automatically in order to match the mean response spectrum with the design spectrum. Conclusions drawn from the static pushover and the time history analyses show that the displacement profiles are in good agreement with the design assumptions. The influence of higher mode and P-Delta effects require further investigation, since the 10-storey frames exceeded significantly the design displacement in certain levels. Column shears are very well predicted by the current formula and shear failure is avoided. Locally, the ductility demands are significant and depletion of the rotational capacity is observed in many members. As a result, the establishment of checks to ensure that the local ductility demands are met is deemed necessary. All in all, the direct displacement-based design method, as it is currently applied in the design of frames, is a valid procedure, even though modifications are needed to improve its efficiency. en
heal.advisorName Ζέρης, Χρήστος el
heal.committeeMemberName Βαμβάτσικος, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Σπηλιόπουλος, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικού Σχεδιασμού και Ανάλυσης Κατασκευών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 164 σ. el
heal.numberOfPages 164 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα