dc.contributor.author | Κουτσουράκης, Παναγιώτης | el |
dc.contributor.author | Koutsourakis, Panagiotis | en |
dc.date.accessioned | 2016-03-04T12:23:04Z | |
dc.date.available | 2016-03-04T12:23:04Z | |
dc.date.issued | 2016-03-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42099 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11025 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Παναμάς | el |
dc.subject | Κανάλια | el |
dc.subject | Εμπορευματοκιβώτια | el |
dc.subject | Σουέζ | el |
dc.subject | Οικονομίες κλίμακας | el |
dc.subject | Canals | en |
dc.subject | Panama | en |
dc.subject | Containers | en |
dc.subject | Suez | en |
dc.subject | Scale of economies | en |
dc.title | Η επίδραση της επέκτασης του Καναλιού του Παναμά στις οικονομίες κλίμακας του κόστους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ναυπηγική | el |
heal.classification | Maritime economics | en |
heal.classification | Ναυτιλιακά | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-12-14 | |
heal.abstract | Σύμφωνα με το ACP (Panama Canal Authority) πλοία από όλο τον κόσμο διασχίζουν καθημερινά το κανάλι του Παναμά το οποίο συνδέεται περίπου με 1700 λιμάνια παγκοσμίως, μέσω 144 θαλασσίων διαδρομών σε 160 χώρες (ACP, 2013). Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία υπολογίζεται ότι κατά μέσο όρο η θαλάσσια κυκλοφορία των πλοίων μέσω του καναλιού ανέρχεται περίπου στα 13000 πλοία ανά έτος, με το μεγαλύτερο ποσοστό να ανήκει στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, η μεταφορική ικανότητα του στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί, σε σημείο να ξεπεράσει κατά πολύ το μέγεθος και την μεταφορική ικανότητα των ήδη υπάρχων Panamax. Σημειωτέων, ότι οι παραγγελίες για καινούργια πλοία έχουν αυξηθεί, παρά την οικονομική κρίση η οποία ξέσπασε το 2008. Το 2012 παρατηρήθηκε αύξηση του στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περί το 10%, σημειώθηκαν 194 νέες παραλαβές πλοίων τύπου Post-Panamax μεταφορικής ικανότητας μεγαλύτερης των 10000TEU (ISL - Statistical Publications, 2012). Παρόμοια τάση παρατηρήθηκε και στον τομέα μεταφοράς χύδην φορτίου, η οποία συνοδεύτηκε από αντίστοιχη άνοδο των νέων συμβολαίων για την κατασκευή πλοίων. Το κανάλι του Παναμά πέραν του πλεονεκτήματος της στρατηγικής του θέσης, κατέχει και το πλεονέκτημα της ελαχιστοποίησης της διανυομένης απόστασης και κατ’ εξακολούθηση και του μειωμένου χρόνου διαδρομής. Παρόλα αυτά η συνεχής ανάγκη μεγαλύτερου βυθίσματος και βυθοκόρησης έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στην φυσική και οικονομική βιωσιμότητα του καναλιού του Παναμά, σε αντίθεση με την διώρυγα του Σουέζ η οποία ήδη μπορεί να φιλοξενήσει και να χειριστεί πλοία πολύ μεγαλύτερου μεγέθους και κατά συνέπειά και μεταφορικής ικανότητας. Η ιδέα της επέκτασης του καναλιού του Παναμά προκάλεσε παγκόσμιο ενδιαφέρον και αναμένεται να επηρεάσει τις θαλάσσιες μεταφορές και ως επί το πλείστον τις υπηρεσίες τακτικών γραμμών. Μέσω της παρούσης διπλωματικής εργασίας αναλύεται οι λόγοι που οδήγησαν στην απόφαση της επέκτασης του καναλιού, μελετάται η βιωσιμότητα του έργου μέσω της ανάλυσης SWOT και γίνεται σύγκριση των μεταφορικών μεθόδων με απώτερο σκοπό να προσεγγίσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα την επίδραση του καναλιού στις οικονομίες κλίμακας του κόστους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. | el |
heal.advisorName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Παπανικολάου, Απόστολος | el |
heal.committeeMemberName | Μιχαηλίδης, Παναγιώτης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 90 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: