HEAL DSpace

Η επίδραση της επέκτασης του Καναλιού του Παναμά στις οικονομίες κλίμακας του κόστους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κουτσουράκης, Παναγιώτης el
dc.contributor.author Koutsourakis, Panagiotis en
dc.date.accessioned 2016-03-04T12:23:04Z
dc.date.available 2016-03-04T12:23:04Z
dc.date.issued 2016-03-04
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42099
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11025
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Παναμάς el
dc.subject Κανάλια el
dc.subject Εμπορευματοκιβώτια el
dc.subject Σουέζ el
dc.subject Οικονομίες κλίμακας el
dc.subject Canals en
dc.subject Panama en
dc.subject Containers en
dc.subject Suez en
dc.subject Scale of economies en
dc.title Η επίδραση της επέκτασης του Καναλιού του Παναμά στις οικονομίες κλίμακας του κόστους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυπηγική el
heal.classification Maritime economics en
heal.classification Ναυτιλιακά el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-12-14
heal.abstract Σύμφωνα με το ACP (Panama Canal Authority) πλοία από όλο τον κόσμο διασχίζουν καθημερινά το κανάλι του Παναμά το οποίο συνδέεται περίπου με 1700 λιμάνια παγκοσμίως, μέσω 144 θαλασσίων διαδρομών σε 160 χώρες (ACP, 2013). Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία υπολογίζεται ότι κατά μέσο όρο η θαλάσσια κυκλοφορία των πλοίων μέσω του καναλιού ανέρχεται περίπου στα 13000 πλοία ανά έτος, με το μεγαλύτερο ποσοστό να ανήκει στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, η μεταφορική ικανότητα του στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί, σε σημείο να ξεπεράσει κατά πολύ το μέγεθος και την μεταφορική ικανότητα των ήδη υπάρχων Panamax. Σημειωτέων, ότι οι παραγγελίες για καινούργια πλοία έχουν αυξηθεί, παρά την οικονομική κρίση η οποία ξέσπασε το 2008. Το 2012 παρατηρήθηκε αύξηση του στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περί το 10%, σημειώθηκαν 194 νέες παραλαβές πλοίων τύπου Post-Panamax μεταφορικής ικανότητας μεγαλύτερης των 10000TEU (ISL - Statistical Publications, 2012). Παρόμοια τάση παρατηρήθηκε και στον τομέα μεταφοράς χύδην φορτίου, η οποία συνοδεύτηκε από αντίστοιχη άνοδο των νέων συμβολαίων για την κατασκευή πλοίων. Το κανάλι του Παναμά πέραν του πλεονεκτήματος της στρατηγικής του θέσης, κατέχει και το πλεονέκτημα της ελαχιστοποίησης της διανυομένης απόστασης και κατ’ εξακολούθηση και του μειωμένου χρόνου διαδρομής. Παρόλα αυτά η συνεχής ανάγκη μεγαλύτερου βυθίσματος και βυθοκόρησης έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στην φυσική και οικονομική βιωσιμότητα του καναλιού του Παναμά, σε αντίθεση με την διώρυγα του Σουέζ η οποία ήδη μπορεί να φιλοξενήσει και να χειριστεί πλοία πολύ μεγαλύτερου μεγέθους και κατά συνέπειά και μεταφορικής ικανότητας. Η ιδέα της επέκτασης του καναλιού του Παναμά προκάλεσε παγκόσμιο ενδιαφέρον και αναμένεται να επηρεάσει τις θαλάσσιες μεταφορές και ως επί το πλείστον τις υπηρεσίες τακτικών γραμμών. Μέσω της παρούσης διπλωματικής εργασίας αναλύεται οι λόγοι που οδήγησαν στην απόφαση της επέκτασης του καναλιού, μελετάται η βιωσιμότητα του έργου μέσω της ανάλυσης SWOT και γίνεται σύγκριση των μεταφορικών μεθόδων με απώτερο σκοπό να προσεγγίσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα την επίδραση του καναλιού στις οικονομίες κλίμακας του κόστους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. el
heal.advisorName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Παπανικολάου, Απόστολος el
heal.committeeMemberName Μιχαηλίδης, Παναγιώτης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 90 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα