HEAL DSpace

Σχεδιασμός φιλαληθών μηχανισμών για προβλήματα χωροθέτησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μονάχου, Φαίδρα Γεωργία el
dc.contributor.author Monachou, Faidra Georgia en
dc.date.accessioned 2016-03-09T10:39:53Z
dc.date.available 2016-03-09T10:39:53Z
dc.date.issued 2016-03-09
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42115
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11902
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Χωροθέτηση el
dc.subject Σχεδιασμός μηχανισμών el
dc.subject Φιλαλήθεις μηχανισμοί el
dc.subject Money burning en
dc.subject Facility location el
dc.subject Mechanism design el
dc.subject Algorithmic game theory el
dc.subject Αλγοριθμική θεωρία παιγνίων el
dc.subject Optimal social cost el
dc.subject Βελτιστοποίηση κοινωνικού κόστους el
dc.title Σχεδιασμός φιλαληθών μηχανισμών για προβλήματα χωροθέτησης el
dc.title Money burning mechanism design for facility location en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Αλγοριθμική θεωρία παιγνίων el
heal.classification Αλγόριθμοι el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-11-03
heal.abstract In this thesis, we study Facility Location problems from a mechanism design perspective. We focus on games, where a number of facilities that provide a certain type of service, are placed in a metric space based on the demands reported by strategic agents. The agents seek to minimize their connection cost, namely the product of their demand times the distance of their location to the nearest facility, and may misreport their demand. We are interested in mechanisms that are truthful, i.e. ensure that no agent can benefit from misreporting his demand, do not resort to monetary transfers, and approximate the optimal social cost. We survey recent results in Mechanism De- sign without Money for Facility Location problems. We also survey Money Burning Mechanism Design, where the payments charged to the agents are not in the form of monetary transfers, but service degradation. We then develop an approach to designing both deterministic and randomized truthful mechanisms for our Facility Location game, using a money burning technique. We present our results for the real line setting, as well as general metric spaces. en
heal.advisorName Φωτάκης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Φωτάκης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Αφράτη, Φώτω el
heal.committeeMemberName Παπασπύρου, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 76 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα