dc.contributor.author |
Λυκάκος, Σταύρος
|
el |
dc.contributor.author |
Lykakos, Stavros
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-03-17T07:55:06Z |
|
dc.date.available |
2016-03-17T07:55:06Z |
|
dc.date.issued |
2016-03-17 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42159 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12022 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Απορροφητής ενέργειας |
el |
dc.subject |
Λεπτότοιχο κέλυφος |
el |
dc.subject |
Αξονική κατάρρευση |
el |
dc.subject |
Μοτίβο κατάρρευσης |
el |
dc.subject |
Πλαστικός αρμός |
el |
dc.subject |
Energy absorber |
en |
dc.subject |
Thin-walled shell |
en |
dc.subject |
Axial crushing |
en |
dc.subject |
Deformation mode |
en |
dc.subject |
Plastic hinge |
en |
dc.title |
Μελέτη των μηχανισμών κατάρρευσης κελυφών υβριδικής γεωμετρίας |
el |
dc.title |
Study of the developed collapse modes during the crushing of shells of hybrid geometry |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μηχανική |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/12ca5151411399c77d21d70b67b67a46b688b242 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-03-09 |
|
heal.abstract |
Οι μεταλλικές δομές λεπτού πάχους χρησιμοποιούνται κατά κόρων στη βιομηχανία οχημάτων, οπότε κρίνεται σκόπιμο να διερευνηθεί η ικανότητα τους να απορροφούν ενέργεια, και κατ’ επέκταση να προστατεύουν τους επιβάτες/εμπορεύματα σε πιθανή σύγκρουση.
Η μορφή των κελυφών που μελετώνται, χαρακτηρίζεται από τη συνεχή μεταβολή του σχήματος της διατομής τους κατά το αξονικό ύψος. Έχουν δύο παράλληλες βάσεις, μία κυκλική και μία τετραγωνική (διατομή υβριδικής γεωμετρίας). Κάθε δοκίμιο κατασκευάστηκε από δύο συγκολλημένα συμμετρικά φύλλα μαλακού χάλυβα (mild steel) και υποβλήθηκε σε αξονική οιονεί στατική (quasi-static) θλιπτική φόρτιση σε Universal μηχανή δοκιμών.
Για την προσομοίωση της συμπεριφοράς κατάρρευσης των κελυφών χρησιμοποιήθηκε ο Κώδικας Πεπερασμένων Στοιχείων, LS-DYNA. Μετά την πειραματική τεκμηρίωση της αριθμητικής προσομοίωσης, διενεργήθηκε αριθμητική παραμετρική ανάλυση. Γι’ αυτό, δημιουργήθηκαν πρόσθετα αριθμητικά μοντέλα σχήματος κόλουρου κώνου και κόλουρης τετραγωνικής πυραμίδας. Σε κάθε μοντέλο η μεταβλητή παράμετρος ήταν η περίμετρος της μίας βάσης, ενώ το υλικό, το αξονικό ύψος, το πάχος και η περίμετρος της άλλης βάσης, παρέμειναν σταθερά.
Έγινε λεπτομερής σύγκριση μεταξύ των πειραματικών και των αριθμητικών αποτελεσμάτων που προέκυψαν, καθώς και περαιτέρω σχολιασμός επ’ αυτών, και εξήχθησαν χρήσιμα συμπεράσματα. |
el |
heal.abstract |
Metallic thin-walled structures are extensively used in vehicle industry, thus their ability to absorb energy and therefore to protect passengers/cargo in a possible collision should be investigated.
The form of the shells being studied is characterized by the continuous change of their crosssectional shape along axial height. They have two parallel bases, the one being circular and the other being square (cross-section of hybrid geometry). Each specimen was built with two welded symmetrical sheets of mild steel and was subjected to axial quasi-static compressive loading in a Universal test machine.
The Finite Element Code Ls-Dyna was used to simulate the crushing behavior of the shells. After the experimental validation of the numerical simulation, a numerical parametric analysis was carried out. For this, additional models of frusta with circular and square crosssection were created. In all numerical models the varying parameter was the perimeter of one base, while the material, the shell thickness, the axial length and the perimeter of the other base remained constant.
A detailed comparison of the obtained experimental and numerical results along with a further discussion on them were conducted and useful concluding remarks were drawn. |
en |
heal.advisorName |
Μανωλάκος, Δημήτριος |
el |
heal.advisorName |
Manolakos, Dimitrios |
en |
heal.committeeMemberName |
Μανωλάκος, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Manolakos, Dimitrios |
en |
heal.committeeMemberName |
Βοσνιάκος, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαρκόπουλος, Άγγελος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Τεχνολογίας των Κατεργασιών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
123 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|