dc.contributor.author |
Μακρής, Γεώργιος
|
el |
dc.contributor.author |
Makris, Georgios
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-03-17T10:46:42Z |
|
dc.date.available |
2016-03-17T10:46:42Z |
|
dc.date.issued |
2016-03-17 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42172 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11657 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Σύνθετη στροβιλο-υπερπλήρωση |
el |
dc.subject |
Μόνιμη λειτουργία |
el |
dc.subject |
Μεταβατική λειτουργία |
el |
dc.subject |
Κινητήρες Diesel |
el |
dc.subject |
Υπερπλήρωση |
el |
dc.subject |
Turbo-compound |
en |
dc.subject |
Steady state operating conditions |
en |
dc.subject |
Transient state operating conditions |
en |
dc.subject |
Diesel engines |
en |
dc.subject |
Supercharging |
en |
dc.title |
Προσομοίωση Σύνθετης Στροβιλο – Υπερπλήρωσης σε
Μόνιμη και Μεταβατική Λειτουργία με τη χρήση του
Υπολογιστικού Πακέτου GT - Power |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μηχανές Εσωτερικής Καύσης |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-10 |
|
heal.abstract |
Στη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία γίνεται χρήση του υπολογιστικού προγράμματος GT-Power, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως στην αυτοκινητοβιομηχανία, με σκοπό την προσομοίωση της λειτουργίας συστημάτων σύνθετης στροβιλο-υπερπλήρωσης εξακύλινδρου κινητήρα Diesel σε μόνιμες και μεταβατικές συνθήκες.
Στις μόνιμες συνθήκες λειτουργίας αναπτύχθηκαν και εξετάσθηκαν οι επιδόσεις δύο μοντέλων. Το πρώτο εξ’ αυτών αφορούσε την εισαγωγή ενός στροβίλου ισχύος κατάντη ενός συστήματος απλής στροβιλο-υπερπλήρωσης, το μοντέλο του
οποίου είχε αναπτυχθεί και χρησιμοποιηθεί σε προηγούμενες διπλωματικές εργασίες και εν συνεχεία τη μηχανική σύνδεση του με τη στροφαλοφόρο άτρακτο του κινητήρα. Το δεύτερο αφορούσε την εισαγωγή του στροβίλου ισχύος στην πολλαπλή εξαγωγής ενός κινητήρα φυσικής αναπνοής των ίδιων γεωμετρικών χαρακτηριστικών με προηγουμένως. Έπειτα ακολούθησε η συγκριτική ανάλυση των επιδόσεων αυτών των κινητήρων.
Στις μεταβατικές συνθήκες λειτουργίας εξετάστηκαν οι επιδόσεις μόνο του πρώτου συστήματος και η σύγκριση του έγινε με τις επιδόσεις του απλά στροβιλο-υπερπληρωμένου κινητήρα. Οι κύριες παράμετροι επιδόσεων που εξετάστηκαν και
στα δύο είδη λειτουργίας αφορούσαν την παραγόμενη ισχύ και ροπή του κινητήρα,τις μέγιστες αναπτυσσόμενες εντός των κυλίνδρων πιέσεις, τις επιδόσεις του συμπιεστή και των στροβίλων καθώς και τις εκπομπές ρύπων όπως τα NOx και η αιθάλη. Η σημαντικότερη παράμετρος που εξετάστηκε στη μεταβατική λειτουργία ήταν ο χρόνος ολοκλήρωσης της μετάβασης από το σημείο εκκίνησης του κινητήρα
στο τελικό σημείο της επιθυμητής ταχύτητας περιστροφής της στροφαλοφόρου. |
el |
heal.abstract |
In this diploma thesis we make use of the GT-Power program in order to simulate
the steady state and the transient operation of a six cylinder turbo-compounded Diesel
engine.
In steady state operating conditions two different models were developed. The first
of them involved the implementation of a power turbine downstream of a single stage
turbocharged system, the model of which had already been created and used in previous
theses [12, 13]. The second model regarded the insertion of the power turbine after
the exhaust manifold of a naturally aspirated Diesel engine which shared the same
geometrical characteristics with the internal combustion engine used in the previous
models. Thereafter, we proceeded to the comperative analysis of these systems’ performances.
In transient operating conditions, only the first model was examined in terms of
performance and these performance results were compared to those extracted by simulating
the single stage turbocharged engine. The main parameters tested in both operating
conditions were the power and torque output of the engine, the maximum pressures
developed inside the cylinders, the compressor’s and turbines’ behaviour and the
emission of NOx and soot pollutants . The main parameter that was examined in the
transient operation, was the time needed in order to complete the transition from the
engine start point to the endpoint of the desired rotational speed of the crankshaft. |
en |
heal.advisorName |
Γιακουμής, Ευάγγελος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ρακόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Χουντάλας, Δημήτριος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας. Εργαστήριο Μηχανών Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ) |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
88 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|