HEAL DSpace

Προσομοίωση Σύνθετης Στροβιλο – Υπερπλήρωσης σε Μόνιμη και Μεταβατική Λειτουργία με τη χρήση του Υπολογιστικού Πακέτου GT - Power

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μακρής, Γεώργιος el
dc.contributor.author Makris, Georgios en
dc.date.accessioned 2016-03-17T10:46:42Z
dc.date.available 2016-03-17T10:46:42Z
dc.date.issued 2016-03-17
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42172
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11657
dc.rights Default License
dc.subject Σύνθετη στροβιλο-υπερπλήρωση el
dc.subject Μόνιμη λειτουργία el
dc.subject Μεταβατική λειτουργία el
dc.subject Κινητήρες Diesel el
dc.subject Υπερπλήρωση el
dc.subject Turbo-compound en
dc.subject Steady state operating conditions en
dc.subject Transient state operating conditions en
dc.subject Diesel engines en
dc.subject Supercharging en
dc.title Προσομοίωση Σύνθετης Στροβιλο – Υπερπλήρωσης σε Μόνιμη και Μεταβατική Λειτουργία με τη χρήση του Υπολογιστικού Πακέτου GT - Power el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μηχανές Εσωτερικής Καύσης el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-10
heal.abstract Στη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία γίνεται χρήση του υπολογιστικού προγράμματος GT-Power, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως στην αυτοκινητοβιομηχανία, με σκοπό την προσομοίωση της λειτουργίας συστημάτων σύνθετης στροβιλο-υπερπλήρωσης εξακύλινδρου κινητήρα Diesel σε μόνιμες και μεταβατικές συνθήκες. Στις μόνιμες συνθήκες λειτουργίας αναπτύχθηκαν και εξετάσθηκαν οι επιδόσεις δύο μοντέλων. Το πρώτο εξ’ αυτών αφορούσε την εισαγωγή ενός στροβίλου ισχύος κατάντη ενός συστήματος απλής στροβιλο-υπερπλήρωσης, το μοντέλο του οποίου είχε αναπτυχθεί και χρησιμοποιηθεί σε προηγούμενες διπλωματικές εργασίες και εν συνεχεία τη μηχανική σύνδεση του με τη στροφαλοφόρο άτρακτο του κινητήρα. Το δεύτερο αφορούσε την εισαγωγή του στροβίλου ισχύος στην πολλαπλή εξαγωγής ενός κινητήρα φυσικής αναπνοής των ίδιων γεωμετρικών χαρακτηριστικών με προηγουμένως. Έπειτα ακολούθησε η συγκριτική ανάλυση των επιδόσεων αυτών των κινητήρων. Στις μεταβατικές συνθήκες λειτουργίας εξετάστηκαν οι επιδόσεις μόνο του πρώτου συστήματος και η σύγκριση του έγινε με τις επιδόσεις του απλά στροβιλο-υπερπληρωμένου κινητήρα. Οι κύριες παράμετροι επιδόσεων που εξετάστηκαν και στα δύο είδη λειτουργίας αφορούσαν την παραγόμενη ισχύ και ροπή του κινητήρα,τις μέγιστες αναπτυσσόμενες εντός των κυλίνδρων πιέσεις, τις επιδόσεις του συμπιεστή και των στροβίλων καθώς και τις εκπομπές ρύπων όπως τα NOx και η αιθάλη. Η σημαντικότερη παράμετρος που εξετάστηκε στη μεταβατική λειτουργία ήταν ο χρόνος ολοκλήρωσης της μετάβασης από το σημείο εκκίνησης του κινητήρα στο τελικό σημείο της επιθυμητής ταχύτητας περιστροφής της στροφαλοφόρου. el
heal.abstract In this diploma thesis we make use of the GT-Power program in order to simulate the steady state and the transient operation of a six cylinder turbo-compounded Diesel engine. In steady state operating conditions two different models were developed. The first of them involved the implementation of a power turbine downstream of a single stage turbocharged system, the model of which had already been created and used in previous theses [12, 13]. The second model regarded the insertion of the power turbine after the exhaust manifold of a naturally aspirated Diesel engine which shared the same geometrical characteristics with the internal combustion engine used in the previous models. Thereafter, we proceeded to the comperative analysis of these systems’ performances. In transient operating conditions, only the first model was examined in terms of performance and these performance results were compared to those extracted by simulating the single stage turbocharged engine. The main parameters tested in both operating conditions were the power and torque output of the engine, the maximum pressures developed inside the cylinders, the compressor’s and turbines’ behaviour and the emission of NOx and soot pollutants . The main parameter that was examined in the transient operation, was the time needed in order to complete the transition from the engine start point to the endpoint of the desired rotational speed of the crankshaft. en
heal.advisorName Γιακουμής, Ευάγγελος el
heal.committeeMemberName Ρακόπουλος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Χουντάλας, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας. Εργαστήριο Μηχανών Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ) el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 88 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής