HEAL DSpace

Προγραμματισμός Τροχιάς και Τηλεπαρακολούθηση Λειτουργίας Ρομποτικού Βραχίονα σε Περιβάλλον Εικονικής Πραγματικότητας με χρήση Αισθητήρων Ηλεκτρονικών Συσκευών Ευρείας Κατανάλωσης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μίχας, Σεραφείμ el
dc.contributor.author Michas, Serafeim en
dc.date.accessioned 2016-03-24T10:47:46Z
dc.date.available 2016-03-24T10:47:46Z
dc.date.issued 2016-03-24
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42248
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10708
dc.rights Default License
dc.subject Εικονική πραγματικότητα el
dc.subject Συστήματα κατεργασιών el
dc.subject Προγραμματισμός τροχιάς el
dc.subject Τηλεπαρακολούθηση λειτουργίας el
dc.subject Ρομποτική el
dc.subject Virtual reality en
dc.subject Manufacturing systems en
dc.subject Path planning en
dc.subject Path monitoring en
dc.subject Robotics en
dc.title Προγραμματισμός Τροχιάς και Τηλεπαρακολούθηση Λειτουργίας Ρομποτικού Βραχίονα σε Περιβάλλον Εικονικής Πραγματικότητας με χρήση Αισθητήρων Ηλεκτρονικών Συσκευών Ευρείας Κατανάλωσης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συστήματα Κατεργασιών el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-10-20
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκε η μεθοδολογία και τα εργαλεία ανάπτυξης του εικονικού ισοδύναμου ενός πραγματικού βιομηχανικού χώρου. Συγκεκριμένα, μοντελοποιήθηκε ο ρομποτικός βραχίονας Stäubli RX90L που βρίσκεται στον Τομέα Τεχνολογίας των Κατεργασιών του ΕΜΠ καθώς και ο περιβάλλων χώρος του εργαστηρίου, χρησιμοποιώντας το λογισμικό ανάπτυξης τρισδιάστατων εφαρμογών, Unity 3D. Στόχος είναι η διερεύνηση του offline προγραμματισμού του βραχίονα σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας, καθώς και το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή η τηλεπαρακολούθηση της λειτουργίας του. Στα πλαίσια της μοντελοποίησης έγινε αρχικά εισαγωγή της γεωμετρίας του εργαστηρίου και του μοντέλου του ρομπότ και αναπτύχθηκε η κινηματική του αλυσίδα. Ακολούθησε η ευθεία και η αντίστροφη κινηματική ανάλυση του βραχίονα, η οποία προγραμματίστηκε με τη γλώσσα C# σε μορφή script. Το script της αντίστροφης κινηματικής επισυνάπτεται στο μοντέλο του ρομπότ χρησιμοποιώντας την λειτουργία component που διαθέτει το Unity. Για την υλοποίηση του προγραμματισμού τροχιάς χρησιμοποιήθηκε το χειριστήριο της κονσόλας Xbox 360, ενώ για την τηλεπαρακολούθηση της λειτουργίας του μελετήθηκε το Wii Remote της Nintendo. Η διερεύνηση έγινε μάλιστα με τέτοιο τρόπο, ώστε τα χειριστήρια να λειτουργούν πάνω στην ίδια εφαρμογή και να μην χρειάζεται «χτίσιμο» δύο διαφορετικών προγραμμάτων. Απώτερος στόχος της παραπάνω ανάλυσης είναι η εισαγωγή νέων, αποδοτικότερων και ασφαλέστερων μεθοδολογιών διαχείρισης βαρέως μηχανολογικού εξοπλισμού. Αν και το αποτέλεσμα είναι ακόμη σε αρχικό στάδιο, η ταχεία ανάπτυξη της εικονικής πραγματικότητας και των διαθέσιμων αισθητήρων υπόσχονται πολλές βελτιώσεις, που μπορούν καταστήσουν τα νέα αυτά συστήματα ανταγωνιστικά στην αγορά. el
heal.advisorName Βοσνιάκος, Γεώργιος-Χριστόφορος el
heal.committeeMemberName Μανωλάκος, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Μαρκόπουλος, Άγγελος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Τεχνολογίας των Κατεργασιών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 125 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής