dc.contributor.author | Μαρούδα, Ιουλία | el |
dc.contributor.author | Marouda, Ioulia | el |
dc.date.accessioned | 2016-04-14T09:08:00Z | |
dc.date.available | 2016-04-14T09:08:00Z | |
dc.date.issued | 2016-04-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42395 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12111 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Διπλωματική Εργασία | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Διάδραση | el |
dc.subject | Κινητικές | el |
dc.subject | Κατασκευές | el |
dc.subject | Οθόνη | el |
dc.subject | Μεταβλητότητα | el |
dc.subject | Interaction | en |
dc.subject | Kinetic | en |
dc.subject | Structures | en |
dc.subject | Screen | en |
dc.subject | Adaptive | en |
dc.title | Κιναισθησία | el |
dc.title | Kinesthesia | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Διαδραστικές Αρθρωτές Κατασκευές | el |
heal.secondaryTitle | Interactive hinge structures | en |
heal.classification | Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός κατασκευών | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture | en |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/38c704b5ebc7f8cf2f138b4d7178ee1fc7236f26 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/ca04d85f54649c53d4d128d9961f9a287d7ed882 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-03-02 | |
heal.abstract | Όντας η γενιά που ζει στη λεγόμενη μεταψηφιακή εποχή, αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει μια δυναμική σχέση μεταξύ της επεξεργασίας πληροφοριών και του χτισμένου χώρου. Μέσα από αυτή την εργασία, προσπάθησα να πειραματιστώ με κινητικές κατασκευές και τις εφαρμογές τους, αναζητώντας το σημείο στο οποίο ο αρχιτεκτονικός και ο ψηφιακός χώρος συναντιούνται και ανταλλάσσουν χαρακτηριστικά. Μετά από μια διαδικασία δοκιμών κατέληξα σε ένα κατασκευαστικό σύστημα που αποτελείται από αρθρωτούς βραχίονες, συνδεδεμένους με ελαστικό ύφασμα, το οποίο λειτουργεί ως μια ελαστική οθόνη, αποτελούμενη από ταινίες led. Ο βραχίονας κινείται σαν μια ανθρώπινη σπονδυλική στήλη, με 15 ειδικά σχεδιασμένα εξαρτήματα-σπόνδυλους, τα οποία συγκρατούν δύο συρματόσχοινα που καθορίζουν την κίνηση της κατασκευής και δύο ελατήρια που ρυθμίζουν την απόσταση μεταξύ γειτονικών σπονδύλων. Σε κάθε βραχίονα υπάρχει ένας αισθητήρας απόστασης, έτσι η κατασκευή κινείται πιο έντονα όταν ο χρήστης πλησιάζει, ενώ η κίνηση μπορεί να ρυθμιστεί και μέσω μιας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα. Ο μηχανισμός έχει τρεις διαφορετικές παραλλαγές ανάλογα με το σημείο περιστροφής: στο κάτω μέρος, στη μέση ή ψηλά. Με αυτό τον τρόπο, η συμβατική εμπειρία με τον αρχιτεκτονικό χώρο ανατρέπεται, καθώς παύει να είναι κάτι το στατικό και το άχρονο που δέχεται παθητικά τις ανθρώπινες χρήσεις, αλλά κάτι το ρευστό που αντιδρά στην παρουσία του χρήστη. Οι παραμορφώσεις της οθόνης “σπάνε” την εικόνα που βλέπουμε και στρέφουν την προσοχή του χρήστη σε πολλαπλά σημεία ταυτόχρονα, καλώντας τον να ανασυνθέσει τα θραύσματα. | el |
heal.abstract | Being the generation living in the postdigital era, we can acknowledge that there is a dynamic relationship between information processing and the built environment. Through this project, I tried to experiment with kinetic structures and their applications, intending to find where architectural space and digital space meet and exchange characteristics. After a process of trial and error I ended up with a system consisting of articulated arms connected with elastic fabric, which works as a flexible led screen, made of led strips. The arm moves like a simple human spine, having 15 specifically designed vertebrae, holding two rope wires that define the movement of the structure and two springs that buffer the distance between two neighboring vertebrae. On each arm there is a distance sensor, stimulating bigger move whenever the user comes closer, while movement can also be triggered by a mobile device app. The mechanism has three different variations according to where the rotation point is: down, in the middle or up. This way, the conventional experience with architectural space is upended, since it no longer is static and timeless, accepting human use passively, but something fluid that responds to the user. The deformations of the video screen fragment the image we see and draw one’s attention to multiple places simultaneously, intriguing us to mentally recompose them. | en |
heal.advisorName | Παρμενίδης, Γεώργιος | el |
heal.advisorName | Parmenidis, Georgios | en |
heal.committeeMemberName | Καρβουντζή, Κωνσταντίνα-Βαλεντίνη | el |
heal.committeeMemberName | Κουτρολίκου, Παναγιώτα | el |
heal.committeeMemberName | Κούρκουλας, Ανδρέας | el |
heal.committeeMemberName | Μπουγατιώτη, Φλώρα-Μαρία | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 44 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: