dc.contributor.author | Πάντος, Σπύρος | el |
dc.contributor.author | Pantos, Spyros | en |
dc.date.accessioned | 2016-04-19T07:08:20Z | |
dc.date.available | 2016-04-19T07:08:20Z | |
dc.date.issued | 2016-04-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42410 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10700 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Προσαρμογή ΕΟ100 | el |
dc.subject | Εταιρική κοινωνική ευθύνη | el |
dc.subject | Ελληνική ναυτιλία | el |
dc.subject | Αειφόρος ανάπτυξη | el |
dc.subject | Βιώσιμη ανάπτυξη | el |
dc.subject | Δράσεις ΕΚΕ | el |
dc.title | Ανάλυση και αξιολόγηση της εταιρικής υπευθυνότητας με τη βοήθεια της προσαρμογής του προτύπου ΕΟ100 και εφαρμογή σε μελέτη περίπτωσης από το ναυτιλιακό κλάδο | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Εταιρική κοινωνική ευθύνη | el |
heal.classification | ΕΚΕ στη ναυτιλία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-07-23 | |
heal.abstract | Εισαγωγή : Η εταιρική κοινωνική ευθύνη αναφέρεται στις ενέργειες των επιχειρήσεων που αποσκοπούν στην συμβολή αντιμετώπισης περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων. Ειδικότερα όταν σχετίζεται με τη ναυτιλία όπου κατέχει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου τότε μπορούμε να αναλογιστούμε πόσο σημαντικές είναι αυτές οι δράσεις οι οποίες θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό το περιβάλλον και την κοινωνία. Σκοπός της διπλωματικής είναι η ανάπτυξη ενός νέου προτύπου Ε.Κ.Ε στα δεδομένα της ναυτιλίας αλλά και η εφαρμογή του σε ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς πετρελαίου. Ακόμα η ανάλυση και η αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης που επικρατεί στην Ελληνική ναυτιλία ως προς τις δράσεις Ε.Κ.Ε. Μεθοδολογία : Διεξήχθη μια σύγχρονη έρευνα σε Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες μεταφοράς πετρελαίου ώστε να αξιολογηθούν οι δράσεις Ε.Κ.Ε μέσω της προσαρμογής του EO100. Η προσαρμογή του ΕΟ100 εφαρμόστηκε πάνω σε ένα ερωτηματολόγιο για την εταιρεία του Case study αλλά και γενικότερα για την ανάλυση και αξιολόγηση των άλλων εταιριών. Κατά την αξιολόγηση μέσω του ερωτηματολογίου με «ΝΑΙ» ή «ΌΧΙ» χρησιμοποιήθηκε βαθμολογία στα σύγχρονα δεδομένα με κλίμακα 0 - 100 και για κάθε απόδοση στόχου της εταιρείας έλαβε 2 μονάδες για τους βασικούς δείκτες ενώ για τους δευτερεύοντες δείκτες 1 μονάδα και 0 για τις αρνητικές απαντήσεις.Αποτελέσματα : Κατά την εφαρμογή στην εταιρεία της μελέτης περίπτωσης έλαβε αξιολόγηση 97% διότι η εν λόγω εταιρεία εφάρμοζε σχεδόν όλους τους δείκτες που ήταν εναρμονισμένοι με την προσαρμογή του EO100. Κατά την ανάλυση των Ελληνικών εταιριών γενικότερα παρατηρήσαμε ότι οι Ελληνικές εταιρίες υστερούν σε κάποιους τομείς ως προς τις δράσεις Ε.Κ.Ε και ειδικότερα οι μη εισηγμένες σε σχέση με τις εισηγμένες, επειδή δεν είναι υποχρεωμένες να παρουσιάζουν αναλυτικές δράσεις στα ενδιαφερόμενα μέρη. Συμπεράσματα : Η επίγνωση της ανάγκης εφαρμογής των δράσεων Ε.Κ.Ε θα πρέπει να είναι κύριος παράγοντας για όλες τις εταιρίες τα επόμενα χρόνια. Ιδιαίτερα οι μη εισηγμένες που σε κάποιους τομείς λαμβάνουν χαμηλά ποσοστά. Είναι σημαντικό να αλλάξει η νοοτροπία τα επόμενα χρόνια για την βελτίωση της κατάστασης διότι αλλιώς οδεύουν προς ένα αδιέξοδο μέσω των κανονισμών του IMO και της Ε.Ε. Η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων και του προσαρμοσμένου προτύπου θα μπορούσε να συμβάλει στην ενημέρωση των ναυτιλιακών εταιριών αλλά και στην βελτίωση των εταιριών σε δράσεις Ε.Κ.Ε με σαφή οφέλη για το περιβάλλον και την κοινωνία αλλά και την ίδια την εταιρεία. | el |
heal.abstract | Introduction : Corporate Social Responsibility (CSR) refers to business undertakings aimed to address environmental and social externalities. Especially when associated with shipping, that transports 90% of world trade, then we can consider how important these actions largely affect the environment and society. The aim of the project is the development of a new performance standard over CSR shipping data, based on the management system EO100 that applies to the offshore sector, for possible application especially into the maritime oil transport sector; furthermore, there is a need for an analysis and evaluation of the existing situation in the Greek shipping in terms of CSR actions. Methodology : We conducted a survey of contemporary Greek maritime oil transport companies, based on a questionnaire, in order to evaluate if CSR actions of the maritime sector could adapt to the model EO100. In order to evaluate how the EO100 was applied, a company was selected as a case study and generally for the analysis and evaluation of the other companies. During the evaluation through the questionnaire with "YES" or "NO", a data rating was used on a scale of 0-100 for each of the target company performance, 2 grades were attributed for the key indicators, 1 grade for the secondary indicators and 0 for negative answers. Results : According to the evaluation the company at stake, took 97% since it met all the indicators adjusted to the model EO100. While analyzing the Greek companies, it was generally noticed that Greek companies are lagging behind in some areas regarding CSR issues, particularly the unlisted in relation to the listed grounds that they are not obliged to present detailed actions related to stakeholders. Conclusion : The need to implement CSR actions could be a main competitive advantage factor for oil cargo shipping companies in the coming years given to low freight rates. It is important to increase awareness and proactively improve their performance, otherwise they may be obliged by the regulations of IMO and EU. The exploitation of the author’s results over the adjusted EO100 model could contribute to inform the shipping companies on how to improve CSR activities with clear benefits to the environment, the society and the company. | en |
heal.advisorName | Αραβώσης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Αραβώσης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Τόλης, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Παναγιώτου, Νικόλαος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 324 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: