heal.abstract |
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την αριθμητική ανάλυση μίας αντιστήριξης βαθιάς εκσκαφής, μεθόδου Cut&Cover, και πιο συγκεκριμένα του σταθμού Μετρό "Χαϊδάρι- Αγία Μαρίνα". Οφείλει να τονισθεί , πως η εργασία περαιώθηκε εν μέρει στα πλαίσια εκπόνησης προγράμματος Πρακτικής Άσκησης μέσω της σχολής Πολιτικών Μηχανικών Ε.Μ.Π στην εταιρία "ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.". Η εταιρία παρείχε πρόσβαση σε δεδομένα μετρήσεων, δοκιμών και γεωτρήσεων που αφορούσαν τον σχεδιασμό του έργου, καθώς και σε τεύχη της μελέτης του. Συνεπώς, η εργασία αφενός αντικατοπτρίζει τις πραγματικές συνθήκες κατασκευής του έργου, αφετέρου, ακολουθεί ως προς τον αρχικό σχεδιασμό την μελέτη, επαληθεύοντας τα αποτελέσματά της, και έπειτα, επιχειρεί να ερμηνεύσει του παράγοντες που επηρεάζουν την ευστάθεια της αντιστήριξης, καθώς και να ιεραρχήσει την συμβολή τους.
Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη: το προκαταρκτικό (κεφάλαια 2, 3), που στοχεύει στην συλλογή και ερμηνεία στοιχείων ώστε να αποδώσει αντιπροσωπευτικές τιμές στους απαντώμενους σχηματισμούς, και το αριθμητικό (κεφάλαια 4 και 5), που περιλαμβάνει την προσομοίωση της εκσκαφής με μοντέλο πεπερασμένων στοιχείων και τις παραμετρικές διερευνήσεις που έπονται.
Κατ' αρχάς, συγκεντρώνονται τα πρωτογενή αποτελέσματα εργαστηριακών και επί τόπου δοκιμών που διεξήχθησαν στα πλαίσια της μελέτης του σταθμού. Επεξεργάζονται επιστημονικά σύμφωνα με συμβατικές μεθόδους, εμπειρικά, βάσει επί τόπου παρατηρήσεων και αυτοψιών, και τέλος, στατιστικά, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο. Απόρροια των παραπάνω, και ταυτόχρονα επικεφαλίδα του πρώτου μέρους, είναι η ομαδοποίηση των σχηματισμών της περιοχής και η κατάρτιση τομών σχεδιασμού, αναγνώριση των μηχανικών και υδρογεωλογικών παραμέτρων τους, καθώς και μία πρώιμη ανίχνευση της συμπεριφοράς της αντιστήριξης.
Το δεύτερο μέρος επικεντρώνεται στην επίλυση μίας επιλεγμένης γεωτεχνική τομής, σύμφωνα με την μελέτη της "ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε." και την διασταύρωση των εξαγόμενων αποτελεσμάτων. Ακολουθούν τρεις παραμετρικές διερευνήσεις, με την πρώτη να επιχειρεί να αναλύσει την επίδραση των παραμέτρων αντοχής όλων των σχηματισμών στα παραγόμενα αποτελέσματα, μέσω της ισοδύναμης μείωσής τους. Η δεύτερη εξετάζει αποκλειστικά την συμβολή των παραμέτρων αντοχής του κυριάρχου στην διατομή σχηματισμού "Βράχος Γ", υποτιμώντας μεμονωμένα και με σταθερό βήμα ανά προσομοίωση την γωνία τριβής και την συνοχή του. Τέλος, στην τρίτη ανάλυση διερευνάται η ευστάθεια της αντιστήριξης υπό συνθήκες αντικατάστασης της ισχυρής βραχομάζας από έναν τυπικό σχηματισμό πτωχής αντοχής, τον "Ασθενή Σχιστόλιθο", και αναζητούνται τα μέτρα αποκατάστασής της.
Η διπλωματική εργασία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην μελέτη που παραχωρήθηκε. Ακολουθεί την γενικότερη πορεία της μελέτης χωρίς να προσκολλάται σε αυτή, ενώ την υιοθετεί αποκλειστικά όπου κρίνεται απαραίτητο, δηλαδή στα στοιχεία και τις επιλογές που βασίστηκαν είτε σε αυτοψία, είτε σε προηγούμενη εμπειρία επί παρομοίων έργων, και αυτό χάριν συμβατότητας των αποτελεσμάτων των προσομοιώσεων με αυτά της μελέτης, και επομένως, της δυνατότητας αντιπροσωπευτικής διερεύνησης και ερμηνείας. |
el |