dc.contributor.author | Βασιλείου, Γιώργος | el |
dc.contributor.author | Vasileiou, Giorgos | en |
dc.date.accessioned | 2016-04-25T09:34:43Z | |
dc.date.available | 2016-04-25T09:34:43Z | |
dc.date.issued | 2016-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42438 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10777 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Σχεδιασμός | el |
dc.subject | Έλεγχος | el |
dc.subject | Οδοντώσεις | el |
dc.subject | Επενεργητές | el |
dc.subject | Στιβαρότητα | el |
dc.subject | Design | en |
dc.subject | Testing | en |
dc.subject | Gear | en |
dc.subject | Actuators | en |
dc.subject | Stiffness | en |
dc.title | Ανάλυση και σχεδιασμός διάταξης ελέγχου οδοντώσεων με χρήση θερμοϋδραυλικών επενεργητών υψηλής στιβαρότητας | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μηχανολογία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-07-23 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία αναλύεται και σχεδιάζεται διάταξη ελέγχου οδοντώσεων με χρήση θερμοϋδραυλικών επενεργητών υψηλής στιβαρότητας. Η εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας έγινε στο Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Η διάταξη που σχεδιάστηκε επικεντρώνεται στον έλεγχο της δυναμικής συμπεριφοράς οδοντωτών τροχών συναρτήσει της ευθυγράμμισης των αξόνων τους. Υπό αυτή την έννοια, η διάταξη αυτή διαφέρει από τις υπάρχουσες, οι οποίες αδυνατούν να βγάλουν αξιόπιστα συμπεράσματα σχετικά με την επιρροή της κακής ευθυγράμμισης στην δυναμική συμπεριφορά οδοντωτών τροχών. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, γίνεται χρήση θερμουδραϋλικών επενεργητών υψηλής στιβαρότητας με στόχο την κατά το δοκούν μεταβολή της απόστασης των αξόνων για την καταρχήν σωστή ευθυγράμμιση και βαθμονόμηση της διάταξης και κατά δεύτερον πρόκληση της επιθυμητής γωνίας αξόνων και μέτρηση αποτελεσμάτων. Σημαντική διαφορά με τις υπάρχουσες διατάξεις είναι επίσης ο αριθμός των οδοντωτών τροχών προς έλεγχο. Στην παρούσα εργασία χρησιμοποιείται ένα μόνο ζεύγος οδοντωτών τροχών. Στα κεφάλαια που ακολουθούν γίνεται εκτενής περιγραφή του προβλήματος της κακής ευθυγράμμισης στην λειτουργία οδοντωτών τροχών, γίνεται σύγκριση του σχεδιασμένου επενεργητή με άλλους επενεργητές και τέλος γίνεται παρουσίαση και ανάλυση της διάταξης καθώς και αναλυτική περιγραφή των μέσων επίτευξης των απαιτήσεων της διάταξης και υπολογισμοί αντοχών των διαφόρων μερών της. | el |
heal.abstract | Dynamic gear testing is a very common practice among the industry worldwide, already counting decades of activity. Most well-known research centers all over the world deal with analyzing – numerically and experimentally, dynamic gear behavior, constantly trying to improve their efficiency. It’s needless to start counting the applications using gear operated power transmissions, such as the automotive industry. However, despite the long experience on the field, there has not been any significant improvement on the ability of the test rig to simulate gear deviations such as misalignment, machining and assembly errors and extract useful data concerning their effect on dynamic gear behavior. During the last few years, there have been a few published papers trying to numerically simulate such errors and predict the resulting dynamic behavior. Minding all that, this diploma thesis is aiming at designing a gear test rig that will allow to successfully perform dynamic gear testing, parametrizing the effect of misalignment, either angular or parallel offset misalignment. The operation principle of the apparatus is divided in two steps. Firstly, the gears are positioned inside the apparatus in a way that are perfectly aligned with each other thus allowing its calibration. Then with the use of very high stiffness thermo-hydraulic linear actuators a desired amount of misalignment is induced into the system. That way series of tests can be performed on spur and helical gears and consequently observe and measure the misalignment effects on dynamic gear behavior. The whole apparatus is very stiff so as to have high eigenvalues which can easily be identified and separated from the gear meshing induced frequencies. This thesis is proposing the design of a new innovative test rig radically different from the existing, in the sense that it uses a single gear pair of identical gears and most importantly because it aims at identifying the effects of misalignment on dynamic gear behavior. A thorough analysis is performed to justify each design decision and to provide the necessary proof of concept, in anticipation of the future construction of the apparatus that will be able to prove all assumptions with reliable experimental data. | en |
heal.advisorName | Σπιτάς, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Προβατίδης, Χριστόφορος | el |
heal.committeeMemberName | Αντωνιάδης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Σπιτάς, Βασίλειος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 93 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: