dc.contributor.author |
Ζαφειρούλης, Κωνσταντίνος
|
el |
dc.contributor.author |
Zafeiroulis, Konstantinos
|
en |
dc.date.available |
2016-05-10T08:13:33Z |
|
dc.date.issued |
2016-05-10 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42463 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5340 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Συστήματα Αυτοματισμού” |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
GPS |
en |
dc.subject |
Δορυφορικός εντοπισμός |
el |
dc.subject |
Αδρανειακά συστήματα |
el |
dc.subject |
Φίτρα Κάλμαν |
el |
dc.subject |
Παρακολούθηση τροχιάς |
el |
dc.subject |
Ανάμειξη συστημάτων εντοπισμού θέσης |
el |
dc.subject |
GNSS |
en |
dc.subject |
INS |
el |
dc.subject |
Kalman |
en |
dc.subject |
Inertial |
en |
dc.title |
Εντοπισμός θέσης και ταχύτητας με τη χρήση συνδυαστικών συστημάτων δορυφορικής και αδρανειακής πλοήγησης |
el |
dc.title |
Position and speed tracking with the use of GNSS/INS Fusion Systems |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Global positioning systems |
el |
heal.classification |
Navigation system |
el |
heal.classificationURI |
http://lod.nal.usda.gov/42766 |
|
heal.classificationURI |
http://zbw.eu/stw/descriptor/18296-5 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-11-11 |
|
heal.abstract |
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες τα Δορυφορικά Συστήματα Πλοήγησης έχουν κυριαρχήσει στους τομείς του εντοπισμού της θέσης και της πλοήγησης. Παρέχοντας πληροφορία θέσης και ταχύτητας σε πραγματικό χρόνο και με ακρίβεια που ικανοποιεί τις απαιτήσεις μιας ποικιλίας εφαρμογών τα Δορυφορικά Συστήματα Πλοήγησης έχουν γίνει ένα ισχυρό εργαλείο στα χέρια των επιστημόνων, των ερευνητών και των μηχανικών. Όμως παρόλα τα πλεονεκτήματα τους υποφέρουν από προβλήματα που μειώνουν την απόδοσή τους καθώς και περιορίζουν την διαθεσιμότητα τους.
Τα Αδρανειακά Συστήματα Πλοήγησης από την άλλη μεριά είναι αυτόνομα συστήματα πλοήγησης ικανά να παρέχουν συνεχή πληροφορία θέσης, ταχύτητας και κινηματικής συμπεριφοράς. Η επιτυγχανόμενη ακρίβεια όμως αυτών των συστημάτων βασίζεται στην απόδοση αδρανειακών αισθητήρων, η οποία τείνει να χειροτερεύει με τον χρόνο (φαινόμενο ολίσθησης).
Ο συνδυασμός των δυο συστημάτων οδηγεί σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα που έχει όλα τα πλεονεκτήματα των δύο συστημάτων και κανένα από τα μειονεκτήματα τους πλην του αυξημένου κόστους . Η ανάμιξη δεδομένων ΔΣΠ και ΑΣΠ και η χρήση αναλυτικών εργαλείων, όπως το φίλτρο Kalman, για την ανάλυση και αξιολόγηση τους αυξάνει την ακρίβεια της παραγόμενης λύσης ακόμα και στην περίπτωση απώλειας του δορυφορικού σήματος.
Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία περιγράφει τις βασικές αρχές λειτουργίας της δορυφορικής πλοήγησης καθώς και τεχνικές πραγματικού χρόνου ή μετεπεξεργασίας για αύξηση της ακρίβειας ενός τέτοιου συστήματος. Στη συνέχεια παρουσιάζει τους κύριους τύπους των αδρανειακών αισθητήρων και πως χρησιμοποιούνται αυτοί έτσι ώστε να αποτελέσουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα αδρανειακής πλοήγησης. Επίσης αναφέρει τα κύρια σφάλματα που επιδρούν στην λειτουργία κάθε συστήματος και δημιουργούν την ανάγκη για τον συνδυασμό των δύο συστημάτων.
Τέλος περιγράφονται τεχνικές συνέργιας των άνω συστημάτων και σχολιάζονται ειδικά θέματα, που προκύπτουν από αυτή την διαδικασία. |
el |
heal.abstract |
Over the last two decades Satellite Navigation Systems have earned their place as the state of art in the positioning and navigation technologies. They have become a very powerful tool in the hands of scientists and engineers by providing information such as position and speed in real-time, with accuracies that satisfies a variety of applications. Nevertheless, they suffer from problems that degrades their performance while limit their availability.
Inertial Navigation Systems on the other hand are autonomous navigation systems. They are capable of providing continuous information of speed, position and kinematic behavior. The acquired accuracy of these systems depends on the performance of inertial sensors which tends to degrade over time. (Drift)
The combination of the upper two systems leads to a combined system which has all of their advantages and none of their disadvantages except from the manufacturing cost. Fusion of Satellite Navigation Systems, Inertial Navigation Systems and analytical tools such as Kalman Filter increases their accuracy even in situations where the satellite signal is completely lost.
The current thesis describes the basic principles of Satellite Navigation and real-time or post-process techniques that are used to increase the accuracy of such systems. Following this it presents the main types of inertial sensors and how they are used and combined in order to consist an Inertial Navigation System. Also the main errors which effects each system are presented and this is where is pointed out the need of the combination of those two systems.
Last, the fusion techniques that are used to combine these two systems are presented as well. |
en |
heal.advisorName |
Χριστοφόρου, Ευάγγελος |
el |
heal.committeeMemberName |
Θεοδώρου, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσαραμπάρης, Παναγιώτης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
95 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|