HEAL DSpace

Εντοπισμός θέσης και ταχύτητας με τη χρήση συνδυαστικών συστημάτων δορυφορικής και αδρανειακής πλοήγησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ζαφειρούλης, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Zafeiroulis, Konstantinos en
dc.date.available 2016-05-10T08:13:33Z
dc.date.issued 2016-05-10
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42463
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5340
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Συστήματα Αυτοματισμού”
dc.rights Default License
dc.subject GPS en
dc.subject Δορυφορικός εντοπισμός el
dc.subject Αδρανειακά συστήματα el
dc.subject Φίτρα Κάλμαν el
dc.subject Παρακολούθηση τροχιάς el
dc.subject Ανάμειξη συστημάτων εντοπισμού θέσης el
dc.subject GNSS en
dc.subject INS el
dc.subject Kalman en
dc.subject Inertial en
dc.title Εντοπισμός θέσης και ταχύτητας με τη χρήση συνδυαστικών συστημάτων δορυφορικής και αδρανειακής πλοήγησης el
dc.title Position and speed tracking with the use of GNSS/INS Fusion Systems en
heal.type masterThesis
heal.classification Global positioning systems el
heal.classification Navigation system el
heal.classificationURI http://lod.nal.usda.gov/42766
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/18296-5
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-11-11
heal.abstract Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες τα Δορυφορικά Συστήματα Πλοήγησης έχουν κυριαρχήσει στους τομείς του εντοπισμού της θέσης και της πλοήγησης. Παρέχοντας πληροφορία θέσης και ταχύτητας σε πραγματικό χρόνο και με ακρίβεια που ικανοποιεί τις απαιτήσεις μιας ποικιλίας εφαρμογών τα Δορυφορικά Συστήματα Πλοήγησης έχουν γίνει ένα ισχυρό εργαλείο στα χέρια των επιστημόνων, των ερευνητών και των μηχανικών. Όμως παρόλα τα πλεονεκτήματα τους υποφέρουν από προβλήματα που μειώνουν την απόδοσή τους καθώς και περιορίζουν την διαθεσιμότητα τους. Τα Αδρανειακά Συστήματα Πλοήγησης από την άλλη μεριά είναι αυτόνομα συστήματα πλοήγησης ικανά να παρέχουν συνεχή πληροφορία θέσης, ταχύτητας και κινηματικής συμπεριφοράς. Η επιτυγχανόμενη ακρίβεια όμως αυτών των συστημάτων βασίζεται στην απόδοση αδρανειακών αισθητήρων, η οποία τείνει να χειροτερεύει με τον χρόνο (φαινόμενο ολίσθησης). Ο συνδυασμός των δυο συστημάτων οδηγεί σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα που έχει όλα τα πλεονεκτήματα των δύο συστημάτων και κανένα από τα μειονεκτήματα τους πλην του αυξημένου κόστους . Η ανάμιξη δεδομένων ΔΣΠ και ΑΣΠ και η χρήση αναλυτικών εργαλείων, όπως το φίλτρο Kalman, για την ανάλυση και αξιολόγηση τους αυξάνει την ακρίβεια της παραγόμενης λύσης ακόμα και στην περίπτωση απώλειας του δορυφορικού σήματος. Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία περιγράφει τις βασικές αρχές λειτουργίας της δορυφορικής πλοήγησης καθώς και τεχνικές πραγματικού χρόνου ή μετεπεξεργασίας για αύξηση της ακρίβειας ενός τέτοιου συστήματος. Στη συνέχεια παρουσιάζει τους κύριους τύπους των αδρανειακών αισθητήρων και πως χρησιμοποιούνται αυτοί έτσι ώστε να αποτελέσουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα αδρανειακής πλοήγησης. Επίσης αναφέρει τα κύρια σφάλματα που επιδρούν στην λειτουργία κάθε συστήματος και δημιουργούν την ανάγκη για τον συνδυασμό των δύο συστημάτων. Τέλος περιγράφονται τεχνικές συνέργιας των άνω συστημάτων και σχολιάζονται ειδικά θέματα, που προκύπτουν από αυτή την διαδικασία. el
heal.abstract Over the last two decades Satellite Navigation Systems have earned their place as the state of art in the positioning and navigation technologies. They have become a very powerful tool in the hands of scientists and engineers by providing information such as position and speed in real-time, with accuracies that satisfies a variety of applications. Nevertheless, they suffer from problems that degrades their performance while limit their availability. Inertial Navigation Systems on the other hand are autonomous navigation systems. They are capable of providing continuous information of speed, position and kinematic behavior. The acquired accuracy of these systems depends on the performance of inertial sensors which tends to degrade over time. (Drift) The combination of the upper two systems leads to a combined system which has all of their advantages and none of their disadvantages except from the manufacturing cost. Fusion of Satellite Navigation Systems, Inertial Navigation Systems and analytical tools such as Kalman Filter increases their accuracy even in situations where the satellite signal is completely lost. The current thesis describes the basic principles of Satellite Navigation and real-time or post-process techniques that are used to increase the accuracy of such systems. Following this it presents the main types of inertial sensors and how they are used and combined in order to consist an Inertial Navigation System. Also the main errors which effects each system are presented and this is where is pointed out the need of the combination of those two systems. Last, the fusion techniques that are used to combine these two systems are presented as well. en
heal.advisorName Χριστοφόρου, Ευάγγελος el
heal.committeeMemberName Θεοδώρου, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Τσαραμπάρης, Παναγιώτης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 95 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής