HEAL DSpace

Οικονομικοί κύκλοι στη ναυτιλία - Μια αιτιακή ανάλυση: Τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και του Βόλου (1998-2012)

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χριστοδούλου-Ράφτης, Χαρίλαος el
dc.contributor.author Christodoulou-Raftis, Charilaos en
dc.date.accessioned 2016-05-16T07:12:04Z
dc.date.available 2016-05-16T07:12:04Z
dc.date.issued 2016-05-16
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42488
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10374
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Εμπορευματοκιβώτια el
dc.subject Ναυτιλιακός κύκλος el
dc.subject Λιμάνι Πειραιά el
dc.subject Λιμάνι Θεσσαλονίκης el
dc.subject Λιμάνι Βόλου el
dc.subject Containers en
dc.subject Maritime cycle en
dc.subject Piraeus port en
dc.subject Thessaloniki port en
dc.subject Volos port en
dc.title Οικονομικοί κύκλοι στη ναυτιλία - Μια αιτιακή ανάλυση: Τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και του Βόλου (1998-2012) el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οικονομικά - Ναυτιλιακά el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-07-24
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία λαμβάνει χώρα η ανάλυση των φάσεων ενός ναυτιλιακού οικονομικού κύκλου, η ιστορική τους αναδρομή καθώς και η μακροοικονομική μελέτη αυτών στα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονικής και του Βόλου. Τα στοιχεία της κίνησης των εμπορευματοκιβωτίων αφορούν το χρονικό διάστημα Ιανουάριου 1998 έως το Δεκέμβριο του 2012. Η στατιστική μελέτη έγινε με τη χρήση του πακέτου STATA και μέσω κατάλληλων οικονομετρικών τεχνικών που παρουσιάζονται στην παρούσα εργασία. Οι μεταβλητές που ερμηνεύουν, σε σημαντικό βαθμό, την κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στα λιμανία του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και του Βόλου είναι το ο συνολικός αριθμός του παγκόσμιου στόλου των πλοίων που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια (containerships), το Α.Ε.Π., η ανεργία, το εμπόριο (trade), η πίστωση (credit), η τιμή του πετρελαίου (oil price), το επιτόκιο Libor (London Interbank Offered Rate), η τιμή του συναλλάγματος μεταξύ ευρώ και δολαρίου και το επιτόκιο. Το βασικό εύρημα είναι ότι η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στα τρία λιμάνια που εξετάζουμε επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό από τον παγκόσμιο στόλο των πλοίων που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια. el
heal.abstract In this Diploma Dissertation takes place an analysis of the phases of a maritime economic cycle and a macroeconomic study of it and for containers in the ports of Piraeus, Thessaloniki and Volos. The data of containers refers to the period: January 1998 to December 2012. The statistical study was performed using STATA and appropriate econometric techniques have been employed. Variables, related to a significant extent, to the imports and exports of containers in the ports of Piraeus, Thessaloniki and Volos are: world fleet of containerships, GDP, unemployment, trade, credit, oil price, Libor (London Interbank Offered Rate), exchange USD/EUR and the interest rate. The main finding is that the containers in the three ports, are significantly affected by the global fleet of containerships. en
heal.advisorName Μιχαηλίδης, Παναγιώτης el
heal.committeeMemberName Μηλιός, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Τσώλας, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 160 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα