dc.contributor.author | Χριστοδούλου-Ράφτης, Χαρίλαος | el |
dc.contributor.author | Christodoulou-Raftis, Charilaos | en |
dc.date.accessioned | 2016-05-16T07:12:04Z | |
dc.date.available | 2016-05-16T07:12:04Z | |
dc.date.issued | 2016-05-16 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42488 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10374 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Εμπορευματοκιβώτια | el |
dc.subject | Ναυτιλιακός κύκλος | el |
dc.subject | Λιμάνι Πειραιά | el |
dc.subject | Λιμάνι Θεσσαλονίκης | el |
dc.subject | Λιμάνι Βόλου | el |
dc.subject | Containers | en |
dc.subject | Maritime cycle | en |
dc.subject | Piraeus port | en |
dc.subject | Thessaloniki port | en |
dc.subject | Volos port | en |
dc.title | Οικονομικοί κύκλοι στη ναυτιλία - Μια αιτιακή ανάλυση: Τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και του Βόλου (1998-2012) | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Οικονομικά - Ναυτιλιακά | el |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-07-24 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία λαμβάνει χώρα η ανάλυση των φάσεων ενός ναυτιλιακού οικονομικού κύκλου, η ιστορική τους αναδρομή καθώς και η μακροοικονομική μελέτη αυτών στα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονικής και του Βόλου. Τα στοιχεία της κίνησης των εμπορευματοκιβωτίων αφορούν το χρονικό διάστημα Ιανουάριου 1998 έως το Δεκέμβριο του 2012. Η στατιστική μελέτη έγινε με τη χρήση του πακέτου STATA και μέσω κατάλληλων οικονομετρικών τεχνικών που παρουσιάζονται στην παρούσα εργασία. Οι μεταβλητές που ερμηνεύουν, σε σημαντικό βαθμό, την κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στα λιμανία του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και του Βόλου είναι το ο συνολικός αριθμός του παγκόσμιου στόλου των πλοίων που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια (containerships), το Α.Ε.Π., η ανεργία, το εμπόριο (trade), η πίστωση (credit), η τιμή του πετρελαίου (oil price), το επιτόκιο Libor (London Interbank Offered Rate), η τιμή του συναλλάγματος μεταξύ ευρώ και δολαρίου και το επιτόκιο. Το βασικό εύρημα είναι ότι η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στα τρία λιμάνια που εξετάζουμε επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό από τον παγκόσμιο στόλο των πλοίων που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια. | el |
heal.abstract | In this Diploma Dissertation takes place an analysis of the phases of a maritime economic cycle and a macroeconomic study of it and for containers in the ports of Piraeus, Thessaloniki and Volos. The data of containers refers to the period: January 1998 to December 2012. The statistical study was performed using STATA and appropriate econometric techniques have been employed. Variables, related to a significant extent, to the imports and exports of containers in the ports of Piraeus, Thessaloniki and Volos are: world fleet of containerships, GDP, unemployment, trade, credit, oil price, Libor (London Interbank Offered Rate), exchange USD/EUR and the interest rate. The main finding is that the containers in the three ports, are significantly affected by the global fleet of containerships. | en |
heal.advisorName | Μιχαηλίδης, Παναγιώτης | el |
heal.committeeMemberName | Μηλιός, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Τσώλας, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 160 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: