HEAL DSpace

Ακουστικός και αρχιτεκτονικός σχεδιασμός της σκηνήςσε αίθουσες ακρόασης μουσικής. Διερεύνηση με τη χρήση ψηφιακής προσομοίωσης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γεωργίου, Μιχάλης el
dc.contributor.author Georgiou, Michalis en
dc.date.accessioned 2016-05-17T11:56:20Z
dc.date.available 2016-05-17T11:56:20Z
dc.date.issued 2016-05-17
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42512
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11982
dc.rights Default License
dc.subject Μουσική el
dc.subject Ακουστική σκηνής el
dc.subject Αίθουσα μουσικής el
dc.subject Δημήτρης Μητρόπουλος el
dc.subject Μέγαρο Μουσικής el
dc.subject Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός el
dc.subject Music en
dc.subject Stage acoustics el
dc.subject Architectural design el
dc.subject Stage design el
dc.subject Concert halls el
dc.subject Dimitris Mitropoulos Hall el
dc.title Ακουστικός και αρχιτεκτονικός σχεδιασμός της σκηνήςσε αίθουσες ακρόασης μουσικής. Διερεύνηση με τη χρήση ψηφιακής προσομοίωσης el
dc.title Investigation of small stage geometry for good acoustics en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ακουστική χώρου el
heal.classification Ακουστική σκηνής el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Stage acoustics en
heal.classification Room acoustics el
heal.classification Architecture el
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-11-19
heal.abstract Ένα μεγάλο μέρος της παρούσας εργασίας αφιερώνεται στην καταγραφή των σημαντικότερων ευρημάτων προηγούμενων ερευνών όσον αφορά την ακουστική σκηνής. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται ένας αναλυτικός πίνακας, στον οποίο τα φυσικά κριτήρια που αφορούν την ακουστική σκηνής ταξινομούνται σε κατηγορίες και συσχετίζονται με τις αντιλήψεις των μουσικών. Επιπρόσθετα, στον πίνακα αυτό δίνονται οι ορισμοί των φυσικών κριτηρίων, καθώς και οι βέλτιστες τιμές τους οι οποίες καταγράφηκαν μέχρι σήμερα από διάφορους ερευνητές στη σχετική βιβλιογραφία. Εν συνεχεία, στην παρούσα διπλωματική εργασία δίνεται μια ξεκάθαρη εικόνα των νομοτελειακών τάσεων των φυσικών κριτηρίων της ακουστικής σκηνής σε σχέση με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό της σκηνής, με τη χρήση ψηφιακής προσομοίωσης. Συγκρίνοντας την υπάρχουσα αίθουσα ‘Δημήτρης Μητρόπουλος’ που βρίσκεται στο Μέγαρο Μουσικής στην Αθήνα, με το ψηφιακά προσομοιωμένο της μοντέλο, επιβεβαιώθηκε η λήψη αξιόπιστων αποτελεσμάτων στο φάσμα συχνοτήτων από 63-4000Hz. Στην παρούσα εργασία βρέθηκε πως ο αρχικός αρχιτεκτονικός σχεδιασμός της σκηνής της πραγματικής αίθουσας ‘Δημήτρης Μητρόπουλος’ προσφέρει καλή ακουστική στους μουσικούς, όσον αφορά τις επιθυμητές τιμές της νωρίτερης και αργοπορημένης ενέργειας (early and late energy) που αναφέρονται στη βιβλιογραφία∙ αυτές οι δύο φυσικές παράμετροι προτείνονται στη βιβλιογραφία να υπολογίζονται για την αντίληψη του μουσικού συνόλου και της αντήχησης, και υιοθετήθηκαν στην παρούσα έρευνα. Αλλάζοντας τη γεωμετρία της σκηνής στον ψηφιακό χώρο, παρατηρήθηκαν οι ακόλουθες τάσεις: Πρώτα∙ μειώνοντας το εύρος και το ύψος της σκηνής, δηλαδή μειώνοντας τον όγκο της σκηνής (από τα 730m3 στα 290m3) παρατηρήθηκε μια ανεπιθύμητη αύξηση της νωρίτερης ενέργειας, ενώ η αργοπορημένη ενέργεια βρέθηκε να είναι ανεξάρτητη από τον όγκο της σκηνής. Το παραπάνω επιβεβαιώνει ευρήματα προηγούμενων ερευνών, στις οποίες έγινε χρήση ψηφιακής προσομοίωσης. Κατά δεύτερο∙ οι τιμές της νωρίτερης και της αργοπορημένης ενέργειας βρέθηκαν να βελτιστοποιούνται κατά τις ακόλουθες γεωμετρίες της σκηνής: • Μια μικρή κλίση των πλαϊνών τοίχων της σκηνής (24˚) φάνηκε να είναι ικανοποιητική για σχετικά ευρεία σκηνή (14m). H κλίση που δίνει τις επιθυμητές τιμές αυξήθηκε (στις 35˚) με την μείωση του εύρους της σκηνής (12m). Το παραπάνω εύρημα επιβεβαιώνει τα συμπεράσματα του Chiang. • Μια μικρή κλίση στην οροφή (6˚) φάνηκε να είναι ικανοποιητική για σχετικά ψηλή σκηνή (7m). Η κλίση που δίνει τις επιθυμητές τιμές αυξήθηκε (στις 20˚) με την μείωση του ύψους της σκηνής (5m). Συμπερασματικά, βρέθηκε ότι ένα σφηνοειδές σχήμα σκηνής με όγκο της τάξης των 800m3 δίνει τις βέλτιστες τιμές των παραμέτρων STearly και STlate, οι οποίες εισηγήθηκαν από τον Gade. Τα παραπάνω αποτελέσματα επιβεβαιώνουν σε μεγάλο βαθμό, ευρήματα από μία προηγούμενη έρευνα ενός άλλου ερευνητή, ο οποίος επίσης χρησιμοποίησε ψηφιακή προσομοίωση. Τέλος, τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας, μπορούν να συμβάλουν σε εναλλακτικές λύσεις σχεδιασμού μιας σκηνής μεγάλου ή μικρότερου μεγέθους, καθώς στη συγκεκριμένη προσομοιωμένη αίθουσα διερευνήθηκαν 28 διαφορετικές γεωμετρικά σκηνές. el
heal.abstract Physical criteria of stage acoustics which reported in the relevant literature, were classified. Criteria were then chosen in the present analysis, so as to be representative of each classified category and easy to measure. Also, for each selected criterion, there are given optimal values, preferred values and ranges. The present work attempted to contribute, using computer simulation, to the question of how the geometry of the stage influences stage acoustics. A comparison of the computer modelling hall to the existing hall of ‘Dimitris Mitropoulos’ in Athens confirm reliability of the simulated data over the frequency range from 63-4000Hz. The initial architectural data of ‘Dimitris Mitropoulos’ hall was found to be associated with literature’s desired values of early and late energy; these two physical parameters are proposed in literature to account for ensemble and reverberance on stage, and they were adopted in the present investigation. While altering the geometry of stage in digital space, the following trends were observed: First; reducing the stage width and height, i.e. reducing the stage volume (from 730m3 down to 290m3), an undesirable increase of STearly was observed, whereas the STlate was found to be independent of the stage volume. This confirms findings of earlier studies employing computer simulation. Secondly; the STearly and STlate were found to be optimized under the following stage geometries: • A small splay of side walls (24˚) was satisfactory for relatively wide stage (14m). The desired splay increased (to 35˚) with stage width decreasing (12m). This finding confirms Chiang’s conclusion. • A small canopy tilt (6˚) was satisfactory for relatively high stage (7m). The desired tilt increased (to 20˚) with height decreasing (5m). In conclusion a wedge shaped stage with volume of the order of 800m3 was found to give optimal STearly and STlate values as suggested by Gade. The above results, by and large, confirm findings from an earlier study by another author, employing also computer simulation. Overall, the results of the present experiment could provide alternative ways for designing of either big or small size stages, as 28 geometrical transformations on stage were investigated in a single simulated hall. en
heal.advisorName Σωτηροπούλου, Αλεξάνδρα el
heal.committeeMemberName Τζουβαδάκης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Σωτηροπούλου, Αλεξάνδρα el
heal.committeeMemberName Βλάχος, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 213 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής