dc.contributor.author |
Τρανακίδης, Παύλος
|
el |
dc.contributor.author |
Tranakidis, Pavlos
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-05-18T07:58:53Z |
|
dc.date.available |
2016-05-18T07:58:53Z |
|
dc.date.issued |
2016-05-18 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42520 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10002 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Σχεδιασμός |
el |
dc.subject |
Μόνωση |
el |
dc.subject |
Ταλαντώσεις |
el |
dc.subject |
Αρνητικά ελατήρια |
el |
dc.subject |
Design |
en |
dc.subject |
Vibration |
en |
dc.subject |
Isolation |
en |
dc.subject |
Negative stiffness |
en |
dc.title |
Σχεδιασμός συστήματος μόνωσης ταλαντώσεων με τη χρήση ελατηρίων αρνητικής σταθεράς ελαστικότητας |
el |
dc.title |
Design of a vibration isolation system by the use of negative stiffness springs |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Δυναμική μηχανών |
el |
heal.classification |
Machine dynamics |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-10-19 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός ενός μη γραμμικού ταλαντωτή με χρήση αρνητικών ελατηρίων ο οποίος θα λειτουργεί ως αντικραδασμικό σύστημα κάτω από καρέκλα αυτοκινήτου.Ο όρος «αρνητικό ελατήριο» ή «αντι-ελατήριο» αναφέρεται σε στοιχεία ελαστικότητας των οποίων η παραμόρφωση βρίσκεται αντίθετα από την κατεύθυνση της εξασκούμενης δύναμης και όχι στην ίδια όπως συμβαίνει στα συμβατικά ελατήρια.Ελατήρια αυτής της μορφής χρησιμοποιούνται για τη μόνωση ιδιαίτερα χαμηλόσυχνων ταλαντώσεων.Το μοντέλο αυτό εμφανίζει ιδιότητες απόσβεσης χωρίς τη χρήση κάποιου αποσβεστήρα και λόγο απόσβεσης μεγαλύτερο από αυτό που παρουσιάζει ο αντίστοιχος γραμμικός ταλαντωτής,αν σχεδιαστεί βέλτιστα.Αυτή η συμπεριφορά του μη γραμμικού ταλαντωτή οφείλεται στη διαφορά φάσης των δυνάμεων των θετικών και αρνητικών ελαστικών στοιχείων,η οποία αποτελεί συνέπεια της σωστής ανακατανομής των ελαστικών στοιχείων.Το γεγονός αυτό εξασφαλίζει την ύπαρξη δυνάμεων ,μέσα από ένα ευρύ φάσμα συχνοτήτων,ικανών να εξουδετερώσουν τις δυνάμεις αδράνειας και διέγερσης του συστήματος.Έτσι δημιουργήθηκε ένα δυναμικό μοντέλο με χρήση πλάγιων ελατηρίων ,τα οποία λειτουργούν ως αρνητικά ελαστικά στοιχεία, και κινούνται γύρω από ένα σημείο ισορροπίας.Ως τέτοια στην κατασκευή χρησιμοποιήθηκαν τα δισκοειδή ελατήρια ,ή αλλιως ελατήρια Belleville,τα οποία βρίσκουν πληθώρα εφαρμογών στη σημερινή βιομηχανία. |
el |
heal.advisorName |
Αντωνιάδης, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Προβατίδης, Χριστόφορος |
el |
heal.committeeMemberName |
Αλεξόπουλος, Λεωνίδας |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
28 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|