HEAL DSpace

Συμβολή στην αντικεραυνική προστασία πλοίου υπό καταπόνηση αρνητικής πολικότητας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Βατίστας, Δημήτριος el
dc.contributor.author Vatistas, Dimitrios en
dc.date.accessioned 2016-05-27T09:16:29Z
dc.date.available 2016-05-27T09:16:29Z
dc.date.issued 2016-05-27
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42547
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11734
dc.rights Default License
dc.subject Αντικεραυνική προστασία πλοίου el
dc.subject Ακτίνα σύλληψης el
dc.subject απόσταση πρόσκρουσης el
dc.subject Στατιστικό μοντέλο el
dc.subject Κανονική κατανομή el
dc.subject Ship lightning protection en
dc.subject Attractive radius en
dc.subject Striking distance en
dc.subject Statistic model en
dc.subject Normal distribution en
dc.title Συμβολή στην αντικεραυνική προστασία πλοίου υπό καταπόνηση αρνητικής πολικότητας el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Υψηλές τάσεις el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-10-26
heal.abstract Το ζήτημα της αντικεραυνικής προστασίας πλοίων δεν εξετάζεται ενδελεχώς από τους αντίστοιχους διεθνείς κανονισμούς παρότι τα πλοία, όντας τα υψηλότερα αντικείμενα μέσα στη θάλασσα, είναι δυνητικά επιρρεπή σε κεραυνικά πλήγματα. Τα πλήγματα αυτά αποτελούν κίνδυνο, κατά κύριο λόγο για τα ηλεκτρονικά συστήματα του πλοίου, τα οποία ελέγχουν ζωτικές λειτουργίες πλοήγησης και τηλεπικοινωνιών. Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η σύλληψη κεραυνικών εκκενώσεων από διαφορετικές κατασκευές ενός υπό κλίμακα μοντέλου φορτηγού πλοίου, μέσω πειραμάτων επιβολής κρουστικής τάσης σε αυτό. Σκοπός είναι η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας κάποιων υφιστάμενων μεθόδων εκτίμησης ζώνης προστασίας στην περίπτωση των πλοίων. Συγκεκριμένα παρατίθενται τα αποτελέσματα για υπερτάσεις αρνητικής πολικότητας και οι συγκρίσεις τους με τις προβλέψεις των θεωρητικών μοντέλων. Τέλος, ακολουθεί ιδιαίτερη συγκριτική μελέτη των πειραματικών αποτελεσμάτων με το στατιστικό μοντέλο, το οποίο παρουσιάζει τη μεγαλύτερη σύγκλιση με τα πειραματικά αποτελέσματα και ερευνώνται οι παράμετροι που το επηρεάζουν και σχετίζονται με τα φαινόμενα γειτνίασης. el
heal.abstract Lightning protection of ships is not thoroughly inspected by the relevant international regulations despite the fact that ships, since they are the tallest objects on the sea surface, are potentially vulnerable to lightning strikes. These strikes constitute risk of damage, especially for the electronic systems of the ship, which control vital operations such as navigation and telecommunications. In this thesis, the interception of lightning strikes from different parts of a scaled down metal ship is examined through impulse voltage experiments. The aim of these experiments is to investigate the accuracy of certain existing methods for the estimation of the protection zone in case of ships. More specifically, the results for the negative polarity impulses are presented and compared to the estimations of these theoretical methods. In the final stage of this research a comparative study of the experimental results along with the statistic model, as its estimations have the closest proximity to the experimental results, is carried out and some parameters that affect this model and are linked to proximity effects are examined. en
heal.advisorName Σταθόπουλος, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Σταθόπουλος, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Γκόνος, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Τοπαλής, Φραγκίσκος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος. Εργαστήριο Υψηλών Τάσεων και Ηλεκτρικών Μετρήσεων el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 163 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής