dc.contributor.author |
Βατίστας, Δημήτριος
|
el |
dc.contributor.author |
Vatistas, Dimitrios
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-05-27T09:16:29Z |
|
dc.date.available |
2016-05-27T09:16:29Z |
|
dc.date.issued |
2016-05-27 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42547 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11734 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αντικεραυνική προστασία πλοίου |
el |
dc.subject |
Ακτίνα σύλληψης |
el |
dc.subject |
απόσταση πρόσκρουσης |
el |
dc.subject |
Στατιστικό μοντέλο |
el |
dc.subject |
Κανονική κατανομή |
el |
dc.subject |
Ship lightning protection |
en |
dc.subject |
Attractive radius |
en |
dc.subject |
Striking distance |
en |
dc.subject |
Statistic model |
en |
dc.subject |
Normal distribution |
en |
dc.title |
Συμβολή στην αντικεραυνική προστασία πλοίου υπό καταπόνηση αρνητικής πολικότητας |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Υψηλές τάσεις |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-10-26 |
|
heal.abstract |
Το ζήτημα της αντικεραυνικής προστασίας πλοίων δεν εξετάζεται ενδελεχώς από τους αντίστοιχους διεθνείς κανονισμούς παρότι τα πλοία, όντας τα υψηλότερα αντικείμενα μέσα στη θάλασσα, είναι δυνητικά επιρρεπή σε κεραυνικά πλήγματα. Τα πλήγματα αυτά αποτελούν κίνδυνο, κατά κύριο λόγο για τα ηλεκτρονικά συστήματα του πλοίου, τα οποία ελέγχουν ζωτικές λειτουργίες πλοήγησης και τηλεπικοινωνιών. Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η σύλληψη κεραυνικών εκκενώσεων από διαφορετικές κατασκευές ενός υπό κλίμακα μοντέλου φορτηγού πλοίου, μέσω πειραμάτων επιβολής κρουστικής τάσης σε αυτό. Σκοπός είναι η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας κάποιων υφιστάμενων μεθόδων εκτίμησης ζώνης προστασίας στην περίπτωση των πλοίων. Συγκεκριμένα παρατίθενται τα αποτελέσματα για υπερτάσεις αρνητικής πολικότητας και οι συγκρίσεις τους με τις προβλέψεις των θεωρητικών μοντέλων. Τέλος, ακολουθεί ιδιαίτερη συγκριτική μελέτη των πειραματικών αποτελεσμάτων με το στατιστικό μοντέλο, το οποίο παρουσιάζει τη μεγαλύτερη σύγκλιση με τα πειραματικά αποτελέσματα και ερευνώνται οι παράμετροι που το επηρεάζουν και σχετίζονται με τα φαινόμενα γειτνίασης. |
el |
heal.abstract |
Lightning protection of ships is not thoroughly inspected by the relevant international
regulations despite the fact that ships, since they are the tallest objects on the sea surface,
are potentially vulnerable to lightning strikes. These strikes constitute risk of damage,
especially for the electronic systems of the ship, which control vital operations such as
navigation and telecommunications. In this thesis, the interception of lightning strikes from
different parts of a scaled down metal ship is examined through impulse voltage
experiments. The aim of these experiments is to investigate the accuracy of certain existing
methods for the estimation of the protection zone in case of ships. More specifically, the
results for the negative polarity impulses are presented and compared to the estimations of
these theoretical methods. In the final stage of this research a comparative study of the
experimental results along with the statistic model, as its estimations have the closest
proximity to the experimental results, is carried out and some parameters that affect this
model and are linked to proximity effects are examined. |
en |
heal.advisorName |
Σταθόπουλος, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Σταθόπουλος, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Γκόνος, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Τοπαλής, Φραγκίσκος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος. Εργαστήριο Υψηλών Τάσεων και Ηλεκτρικών Μετρήσεων |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
163 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|