dc.contributor.author | Μπαλλής, Χρήστος | el |
dc.contributor.author | Ballis, Christos | en |
dc.date.accessioned | 2016-06-01T09:08:40Z | |
dc.date.available | 2016-06-01T09:08:40Z | |
dc.date.issued | 2016-06-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42576 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12070 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κατανάλωση | el |
dc.subject | Φορτηγό | el |
dc.subject | Μοντέλο | el |
dc.subject | Εκτίμηση | el |
dc.subject | Όχημα | el |
dc.subject | Fuel | en |
dc.subject | Consumption | en |
dc.subject | Heavy-duty | en |
dc.subject | Truck | en |
dc.subject | Model | en |
dc.title | Διερεύνηση παραμέτρων κατανάλωσης φορτηγών οχημάτων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συγκοινωνιακά | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-10-23 | |
heal.abstract | Η δαπάνη για τα καύσιμα αποτελεί την κύρια συνιστώσα του λειτουργικού κόστους των φορτηγών οχημάτων. Στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής εργασίας πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση εργασιών για θέματα που σχετίζονται με τις παραμέτρους που επηρεάζ ουν την κατανάλωση καυσίμου καθώς επίσης και εργασιών που αφορούσαν σε μοντέλα υπολογισμού αυτής . Α ναπτύχθηκε έ να μοντέ λο εκτίμησης κατανάλωσης καυσίμου φορτηγών οχημάτων βασισμένο στη μέθοδο του Large Scale Duty Cycle του Υπουργείου Ενέργειας των Η . Π . Α , ο έλεγχος εγκυρότητας του οποίου πραγματοποιήθηκε με δύο τρόπους: (α) μέσω σύγκρισης με αποτελέσματα άλλων ερευνητικών εργασιών και (β) με καταγραφές οδικών διαδρομών που έγιναν με συσκευή GPS τοποθετημένη σε φορτηγά οχήματα σε συνδυασμό με μετρήσεις κατανάλωσης. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν με χρήση του μοντέλου αυτού τ ρεις εφαρμογές . 1) Διερεύνηση της δυνατότητας εκτίμησης της κατανάλωσης καυσίμου μέσω στοιχείων που καταγράφονται σε σύστημα διαχείρισης στόλου μεταφορικής εταιρείας , όπου ο χρόνος μεταξ ύ διαδοχικών μετρήσεων των συντεταγμένων της θέσης του οχήματος είναι της τάξεως του ενός λεπτού. Προσδιορίστηκε ένας διορθωτικός συντελεστής και έγινε έλεγχος εγκυρότητας της μεθοδολογικής αυτής προσέγγισης με νέο δείγμα οδικών διαδρομών και αντίστοιχης κ ατανάλωσης . 2) Ανάλυση ευαισθησίας των παραμέτρων που επηρεάζουν την κατανάλωση ενός φορτηγού οχήματος (σχέσεις κατανάλωσης - ταχύτητας, κατανά λωσης - μετ αφερόμενου φορτίου, κατανάλωσης - κλίσης οδού, επιπτώσεις των κυκλοφοριακών συνθηκών στην κατανάλωση, παρατηρήσεις σε σχέση με τον Ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης φορτηγών οχημάτων κλπ ) . 3) Διερεύνηση των επιπτώσεων σε κόστος και χρόνο από την χρήση της Αττικής Οδού σε οδικές διαδρομές φορτηγών οχημάτων στην ευρύτερη περιοχή των Αθηνών . Συγκεκριμένα , με αφετηρία την περιοχή Ασπροπύργου προσδιο ρίστηκαν διαδρομές μέσω της Αττικής Οδού για τις οποίες η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου του φορτηγού ( λόγω των καλύτερων κυκλοφοριακών 6 συνθηκών σε σχέση με εναλλακτικές οδούς) αντισταθμίζει το κόστος των διοδίων. | el |
heal.abstract | The cost of fuel is the main component of operating cost of heavy-duty vehicles. In the context of this thesis, a literature review was conducted regarding issues related to the parameters that influence fuel consumption as well as works related to fuel consumption models. Next, a fuel consumption model was developed based on the method of Large Scale Duty Cycle of the Ministry of Energy of the USA, the validation of which took place in two ways: (a) by comparing model results with findings from other relevant research works and (b) by recording (coordinates, velocity pattern) a number of road trips (using a GPS device installed on truck) in combination with actual fuel consumption measurements. Then, using this model three case studies were performed in order to investigate: 1) The model ability to estimate truck fuel consumption using data recorded by a fleet management system, where the time duration between successive measurements (position and velocity of the vehicle) is about one minute. The outcome of the above analysis was a correction factor. A new validation was performed to check the validity of this factor. 2) The effects of parameters that influence the consumption of a truck (relationship between consumption and velocity, consumption and load carried by the truck, consumption and road gradient as well as the effect of traffic conditions on fuel consumption etc.). 3) The economic benefits from the use of the Attiki Odos. Specifically, starting from a site located in the area of Aspropyrgos, alternative routes were identified (a) via roads without tolls and (b) via Attiki Odos where the lower truck fuel consumption (due to better traffic conditions) offsets the cost of the tolls. | en |
heal.advisorName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Ψαριανός, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 136 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: