dc.contributor.author |
Παπαχαραλάμπους, Νικόλαος
|
el |
dc.contributor.author |
Λιώρης, Λουκάς
|
el |
dc.contributor.author |
Papacharalampous, Nikolaos
|
en |
dc.contributor.author |
Lioris, Loukas
|
en |
dc.date.accessioned |
2016-06-06T06:04:01Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T06:04:01Z |
|
dc.date.issued |
2016-06-06 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42620 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10333 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Υποθαλάσσια σήραγγα |
el |
dc.subject |
Σαλαμίνα |
el |
dc.subject |
Πέραμα |
el |
dc.subject |
Subsea tunnel |
en |
dc.title |
Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μηχανική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-10-19 |
|
heal.abstract |
Θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός μόνιμης ζεύξης της νήσου Σαλαμίνος με το Πέραμα. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται η γενική παρουσίαση του Έργου αυτού, από την επιλογή του τρόπου ζεύξη έως τον τρόπο κατασκευής και λειτουργίας του.
Η εργασία αποτελείται από τέσσερα μέρη. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζονται γενικές πληροφορίες για τις ζεύξεις πορθμών καθώς και αξιολογούνται οι πιθανοί τρόποι σύνδεσης της Σαλαμίνας με το Πέραμα, όπου επιλέγεται εν τέλει η υποπυθμένια σιδηροδρομική σήραγγα και στη συνέχεια η σύνδεση της με το Μετρό της Αθήνας. Ακόμη, σχεδιάζεται η χάραξη της σήραγγας και της επέκτασης του Μετρό έως το Πέραμα.
Στο δεύτερο μέρος, πραγματοποιείται μια γεωλογική περιγραφή της ευρύτερης περιοχής ενδιαφέροντος και στη συνέχεια, αναλύονται οι συναντώμενοι σχηματισμοί κατά μήκος της χάραξης του Έργου. Τέλος, κατασκευάζεται η γεωλογική τομή της χάραξης και περιγράφεται η γεωμορφολογία της περιοχής.
Στο τρίτο μέρος της εργασίας διερευνάται ο τρόπος διάνοιξης της σήραγγας και των σταθμών του Περάματος και των Παλουκίων. Αρχικά παρουσιάζονται οι μέθοδοι κατασκευής σηράγγων και σταθμών που βρίσκουν ευρεία εφαρμογή σήμερα, και στη συνέχεια, κατόπιν αξιολόγησης των διαθέσιμων στοιχείων, επιλέγεται η διάνοιξη της σήραγγας με τη χρήση μηχανής ολομέτωπης κοπής και πιο συγκεκριμένα με τη χρήση TBM με Ασπίδα Εξισορρόπησης Πίεσης Εδάφους (EPB), ενώ για την κατασκευή των σταθμών, η μέθοδος ανοικτού ορύγματος.
Στο τέταρτο και τελευταίο μέρος της εργασίας, καταστρώνεται το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του Έργου και υπολογίζεται το ύψος του προϋπολογισμού. Ακόμη, επιχειρείται μια οικονομική αξιολόγηση του επενδυτικού σχεδίου με τη χρήση σχετικών κριτηρίων (IRR & NPV), καθώς και μια ανάλυση ευαισθησίας. Με τις μεθόδους αυτές, αναδεικνύονται η κερδοφορία του Έργου και η ευαισθησία της επένδυσης στις μεταβολές των οικονομικών δεδομένων αντίστοιχα. |
el |
heal.abstract |
The subject of this diploma thesis is the design of a permanent crossing of the Salamis-Perama Strait. A general presentation of this project is organized, containing the whole process, from the selection of the crossing method, to its construction and operation.
The thesis consists of four parts. In the first one, general information regarding strait crossing is provided and evaluated. After that, the solution of railway subsea tunnel and its connection to the Athens Metro, is selected and designed.
The second part, is a geological description of the area of interest. Also, an analysis of the formations encountered along the alignment of the tunnel is performed, followed by the mapping of the geological longitudinal section.
In the third part, the most common methods for the construction of Metro tunnels and stations are presented. Next, the mechanized tunnelling method is selected, based on the available data. More specifically, the Earth Pressure Balance Shield (EPB) TBM, is picked out. As for the stations, the “cut and cover” construction method is elected.
In the final -fourth- part, the project schedule is set and the budget is estimated. Furthermore, an economic assessment of the investment is attempted, using proper criteria, such as NPV and IRR, followed by a sensitivity analysis. Finally the value and the profitability of the project is proved. |
en |
heal.advisorName |
Σοφιανός, Αλέξανδρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σοφιανός, Αλέξανδρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Νομικός, Παύλος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λουπασάκης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλευτικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
210 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|