dc.contributor.author |
Τουσμάνης, Αριστείδης
|
el |
dc.contributor.author |
Tousmanis, Aristeidis
|
el |
dc.date.accessioned |
2016-06-06T07:39:56Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T07:39:56Z |
|
dc.date.issued |
2016-06-06 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42625 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5343 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Σήραγγες |
el |
dc.subject |
Δίδυμες σήραγγες |
el |
dc.subject |
Αλληλεπίδραση σηραγγών |
el |
dc.subject |
Αριθμητική προσομίωση |
el |
dc.subject |
Twin tulles |
en |
dc.subject |
ABAQUS |
en |
dc.subject |
Numerical analysis |
en |
dc.title |
Διερεύνηση της αλληλεπίδρασης διδύμων αβαθών συραγγών τρισδιάστατων αριθμητικών αλαλύσεων |
el |
dc.title |
investigation of the interaction between twin tunnels at shallow depths through 3d numerical analysis |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.generalDescription |
Over the past few years, the underground development that takes place in urban areas makes the construction of similar, parallel, closely spaced tunnels necessary. These constructions are known as twin tunnels. The interaction of the two branches of a twin tunnel is the main problem in that kind of engineering projects, because it leads to the increase of structural lining internal forces (normal forces & bending moments), contact pressure on the lining and displacements on the surrounding soil.
The present thesis discusses the interaction of twin tunnels at shallow depths, excavated by tunnel boring machines with face pressure (EPB/Slurry TBM) in soft ground. The investigation performed in this study, led to the development of 3D numerical models using the finite element code ABAQUS. The main parameters investigated in this study are (i) the overburden height ratio, (ii) the horizontal (longitudinal) distance of the two faces, (iii) the face pressure, (iv) the geotechnical conditions and (v) the lateral earth pressure coefficient.
At first, a literature review of previous researches relevant with the interaction effect is being carried out, as this subject is extremely complicated to be dealt with only one research. A detailed description of the numerical models is performed then, all the assumptions made and the analyses took place are mentioned. Subsequently, the results of the numerical models are presented, firstly for a single tunnel, secondly for the effect of one branch over the other and thirdly for the effect of the investigated parameters on the subject. Finally, a review of the study is performed and useful conclusions are carried out. |
en |
heal.classification |
Σήραγγες |
el |
heal.classification |
Twin tunnels |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-12-17 |
|
heal.abstract |
Κατά τα τελευταία χρόνια η υπόγεια ανάπτυξη που συντελείται στα αστικά κέντρα έχει δημιουργήσει την ανάγκη για διάνοιξη παράλληλων όμοιων σηράγγων σε μικρή μεταξύ τους απόσταση, οι οποίες είναι γνωστές με τον όρο δίδυμες σήραγγες. Το πρόβλημα σε αυτά τα τεχνικά έργα είναι ότι οι δύο κλάδοι αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι δυνάμεις και οι μετακινήσεις στην επένδυση των δύο σηράγγων.
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την αλληλεπίδραση δίδυμων σηράγγων, εκσκαπτόμενων με μηχανήματα ολομέτωπης κοπής με πίεση στο μέτωπο (EPB/Slurry TBM), σε μικρό βάθος από την επιφάνεια και εντός χαλαρού εδαφικού υλικού. Για το σκοπό αυτό αναπτύχθηκαν τριδιάστατα αριθμητικά προσομοιώματα στον κώδικα πεπερασμένων στοιχείων ABAQUS, μέσω των οποίων πραγματοποιήθηκαν πολυπαραμετρικές αναλύσεις διάνοιξης δίδυμων σηράγγων. Οι παράγοντες που εξετάσθηκαν ήταν το ύψος των υπερκειμένων, η οριζόντια (διαμήκης) απόσταση των δύο μετώπων, η ασκούμενη από το TBM πίεση στο μέτωπο, τα γεωτεχνικά χαρακτηριστικά του εδάφους και ο συντελεστής οριζόντιων ωθήσεων.
Η εργασία περιλαμβάνει αρχικά μία βιβλιογραφική ανασκόπηση παλαιότερων ερευνών σχετικών με το φαινόμενο της αλληλεπίδρασης, αφού το ζήτημα της αλληλεπίδρασης είναι αρκετά πολύπλοκο ώστε να καλυφθεί από μία και μόνο έρευνα. Ακολουθεί αναλυτική περιγραφή των αριθμητικών μοντέλων που χρησιμοποιήθηκαν, των παραδοχών που υιοθετήθηκαν, των τιμών που επιλέχθηκαν και των αναλύσεων που πραγματοποιήθηκαν. Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα αποτελέσματα των αριθμητικών αναλύσεων, πρώτα για τη μονή σήραγγα, έπειτα για την επίδραση της μίας σήραγγας πάνω στην άλλη και τέλος για την επίδραση των εξεταζόμενων παραμέτρων στο φαινόμενο της αλληλεπίδρασης. Κλείνοντας, πραγματοποιείται μια σύνοψη όλων όσων αναφέρθηκαν στην εργασία και αναφέρονται διάφορα χρήσιμα συμπεράσματα. |
el |
heal.advisorName |
Καββαδάς, Μιχαήλ |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσιαμπάος, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Καββαδάς, Μιχαήλ |
el |
heal.committeeMemberName |
Σοφιανός, Αλέξανδρος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|