dc.contributor.author | Μαναρίδης, Βενιαμίν Αλέξιος | el |
dc.contributor.author | Manaridis, Veniamin Alexios | en |
dc.date.accessioned | 2016-06-10T09:25:38Z | |
dc.date.available | 2016-06-10T09:25:38Z | |
dc.date.issued | 2016-06-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42657 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10324 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Εκπαιδευτική διαδικασία μεταφοράς πληροφορίας | el |
dc.subject | Ακροατήριο-στόχος | el |
dc.subject | Διάγραμμα μεταφοράς πληροφορίας | el |
dc.subject | Τμηματοποίηση διαδικασίας και πληροφορίας προς μετάδοση σε ακροατήριο-στόχο | el |
dc.subject | Εργαλεία υποστήριξης εκπαιδευτικών διαδικασιών | el |
dc.subject | Educational procedures | en |
dc.subject | Target audiences | en |
dc.subject | Diagram of information transfer | en |
dc.subject | Partitioning of educational information | en |
dc.subject | Software tools for supporting educational procedures | en |
dc.title | Μελέτη εργαλείου για την ανάπτυξη και παροχή γνωστικού περιεχομένου | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Προγραμματισμός | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-04-01 | |
heal.abstract | Στη παρούσα εργασία, συνεχίστηκε η εξέταση μιας μορφής διαγράμματος μεταφοράς πληροφορίας, η οποία ακολουθείται από το μυαλό των έμπειρων εκπαιδευτικών, προκειμένου να μεταδοθεί προς ένα ακροατήριο-στόχο με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά η πληροφορία κάποιου γνωσιακού αντικειμένου. Το διάγραμμα αυτό βασίζεται στον καθορισμό κατάλληλων διαδοχικών υποστόχων/γνωσιακών υποαντικειμένων, η σταδιακή κατανόηση και κατάκτηση των οποίων επιτρέπει στα μέλη του ακροατηρίου-στόχου μια ακολουθία διαδοχικών, μικρότερης εμπνευσιακής απόστασης βημάτων και επομένως ευκολότερα επιτεύξιμων, μέχρι την κατανόηση και επίτευξη του τελικού γνωσιακού στόχου/αντικειμένου. Κατ’ αρχήν εξετάστηκε με μεγαλύτερη ανάλυση τόσο η χρονική ακολουθία με την οποία παρέχονται στο ακροατήριο-στόχο οι διαδοχικοί υποστόχοι και η τμηματοποίηση της συνολικής αναγκαίας πληροφορίας για την επίτευξη του τελικού στόχου/γνωσιακού αντικειμένου που προκύπτει με βάση τους προσδιορισθέντες υποστόχους και τον σκοπό των επί μέρους υποτμημάτων της πληροφορίας. Η συνολική αναγκαία πληροφορία, με τον τρόπο αυτό, τμηματοποιείται με βάση το αν είναι αναγκαία για την αρχική επίτευξη του γνωσιακού και εμπνευσιακού άλματος προς τον υποστόχο, ή αν αποσκοπεί στην ορθότερη ή πληρέστερη εργασία στον εκάστοτε υποστόχο/γνωσιακό υποαντικείμενο, ή αν αποσκοπεί στην εξάσκηση στο συγκεκριμένο υποαντικείμενο και την εμπέδωση της σχετικής πληροφορίας, ή, τελικά, αν αποσκοπεί στην εξέταση της κατανόησης του γνωσιακού αυτού υποαντικειμένου και την δυνατότητα ορθής εργασίας σε αυτό. Η ακολουθία διαδοχικών υποστόχων και η σχετική τμηματοποίηση της πληροφορίας παριστάνονται με μία μορφή διαγράμματος, ώστε να είναι ευκολότερα αντιλήψιμη, και επομένως οργανώσιμη, από το μυαλό του παραγωγού ή/και παρόχου της πληροφορίας προς το ακροατήριο-στόχο. Το διάγραμμα αυτό χρησιμοποιείται επίσης για την σχετική, κατάλληλη οργάνωση της τμηματοποιημένης πληροφορίας σε ειδική βάση δεδομένων και την, κατά το δυνατόν αυτόματη, σύνθεση αντίστοιχου εκπαιδευτικού υλικού, όπως σημειώσεις, διαφάνειες για τις διαλέξεις, ασκήσεις για την επανάληψη και την εμπέδωση του υλικού εκ μέρους των μελών του ακροατηρίου-στόχου και για υλικό για την εξέταση της κατανόησης της σχετικής ύλης και της εξοικείωσης με αυτήν. Ως βάση για την προαναφερθείσα εξέταση και ανάπτυξη των εσωτερικών δομών του προτεινόμενου διαγράμματος χρησιμοποιήθηκαν κατ’ αρχήν τρία συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα, αναγκαία για την επιστημονική κατάρτιση των φοιτητών της ΣΗΜΜΥ ΕΜΠ στο τομέα της σχεδίασης πολύπλοκων ψηφιακών συστημάτων. Στη συνέχεια έγινε προσπάθεια αφαίρεσης της μεθοδολογίας και εξέτασης του εάν το προκύπτον διάγραμμα μεταφοράς πληροφορίας είναι κατάλληλο για την περιγραφή άλλων, γενικότερων εκπαιδευτικών αντικειμένων και, εν γένει, για την περιγραφή γενικότερων θεματικών αντικειμένων και την παραγωγή γενικού τύπου πληροφοριακού υλικού. Πέραν του διαγράμματος, εξετάστηκε ακόμα η δυνατότητα χρήσης ειδικής ψευδογλώσσας για την αντίστοιχη περιγραφή των υποστόχων/γνωστικών υποαντικειμένων και της σχετικής τμηματοποιημένης πληροφορίας | el |
heal.abstract | In this work, a form of information transfer diagram, which is used by the experienced educators in order to effectively convey information on a specific subject to a target audience of certain give n characteristics, is further explored. This diagram is based on the determination of proper sequential subtargets (i.e. knowledge subthemes), which can be sequentially achieved , so that a final target (i.e. target knowledge theme) can be gradually accompl ished. This diagram can in fact model several scenarios, pertaining to different sequences of information transfer. These scenarios can actually be inferred from the proposed diagram, according to a number of criteria that are usually used in the education al process, such as the depth and scope of the information to be conveyed, the knowledge base and the capabilities of the target audience, possible time restrictions for the corresponding course, etc. Moreover, the same diagram can effectively contain and keep organized all educational and general material , related to the target knowledge theme, that has to be provided to the target audience. The information to be conveyed is further divided into subparts in a novel way, according to the corresponding neces sity of it: Information needed for the first understanding of a subtarget, information necessary for working properly in the thematic area of the subtarget, additional information for working efficiently in the same area, information and exercises for the consolidation of the corresponding knowledge, and finally information for testing the final outcome of the educational procedure (quizzes, tests, exams, et.al.). Accordingly , the proposed diagram is properly augmented (and supported by a special for of dat abase), so that it can accommodate the aforementioned division of information. Furthermore, the development of a software tool, suitable for supporting authors (i.e. educators who want to produce and convey information on a subject) has been actually prop osed and initially examined. A further possibility for developing a pseudo - language for the same purpose has also been examined. The proposed methodologies and (virtual forms of) the corresponding software tools have been initially used in a number of educ ational subjects, suitable for the students of the Faculty of Electrical and Computed Engineering of the National Technical University of Athens. The initial results have been satisfactory indeed , and it is expected that the final form of the material prod uced in this way will be eventually distributed to the students of the Faculty . Finally, the generalization of the complete methodology and t he corresponding software tools, so that they can be used in the production and provision of more general e - conten t, has been initially confirmed. | en |
heal.advisorName | Κουκούτσης, Ηλίας | el |
heal.committeeMemberName | Παπαοδυσσεύς, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Καμπουράκης, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών. Εργαστήριο Μικροϋπολογιστών και Ψηφιακών Συστημάτων VLSI | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 126 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: