HEAL DSpace

Χαρτογράφηση κινητήρα πετρελαίου για έλεγχο υβριδικής ηλεκτρικής εγκατάστασης πρόωσης πλοίου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μυτιλήνης, Δημήτριος el
dc.contributor.author Mytilinis, Dimitrios en
dc.date.accessioned 2016-06-10T09:38:13Z
dc.date.available 2016-06-10T09:38:13Z
dc.date.issued 2016-06-10
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42658
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10743
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ *
dc.subject Υβριδική ηλεκτρική εγκατάσταση πρόωσης πλοίου el
dc.subject Χαρτογράφηση κινητήρα πετρελαίου el
dc.subject Αυτόματος έλεγχος el
dc.subject Marine hybrid electric propulsion powertrain en
dc.subject Mapping of diesel engine en
dc.subject Control engineering en
dc.title Χαρτογράφηση κινητήρα πετρελαίου για έλεγχο υβριδικής ηλεκτρικής εγκατάστασης πρόωσης πλοίου el
dc.title Mapping of the diesel engine for energy control of a marine hybrid rlectric propulsion powertrain en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυτική μηχανολογία el
heal.classification Marine engineering en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-09-24
heal.abstract Τα τελευταία χρόνια οι εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας των ναυτικών κινητήρων είναι ραγδαίες με αποτέλεσμα να επιδιώκεται η βελτιστοποίηση των υφιστάμενων λύσεων, ενώ ταυτόχρονα αναζητούνται και παρουσιάζονται νέες. Για την πρόωση των πλοίων, εκτός από τη μηχανή εσωτερικής καύσης γίνεται χρήση και του ηλεκτρικού κινητήρα. Η χρήση του προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως η μείωση των ρύπων και η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Στο Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας του ΕΜΠ είναι εγκατεστημένη μία υβριδική διάταξη πρόωσης με ναυτικό κινητήρα πετρελαίου, Η/Κ εναλλασσόμενου ρεύματος με αντιστροφέα συχνότητας και υδραυλική πέδη νερού, μηχανικά συνδεδεμένα στον ίδιο άξονα μετάδοσης κίνησης σε παράλληλη υβριδική διαμόρφωση. Για την παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιούνται εργαστηριακές δοκιμές στην κλίνη δοκιμών της υβριδικής ηλεκτρικής εγκατάστασης και καταγράφονται τα μετρούμενα μεγέθη με τη βοήθεια αισθητήρων, οι οποίοι και παρουσιάζονται. Στα μεγέθη αυτά περιλαμβάνεται η κατανάλωση καυσίμου, οι εκπομπές οξειδίων αζώτου και η θολότητα του καπνού των καυσαερίων του κινητήρα πετρελαίου. Επίσης, καταγράφεται η πίεση εισαγωγής και η ταχύτητα περιστροφής του στροβιλο-υπερπληρωτή, ενώ υπολογίζεται και ο λόγος ισοδυναμίας αέρα. Έπειτα από επεξεργασία των μετρήσεων προκύπτουν δισδιάστατοι και τρισδιάστατοι χάρτες για τον κινητήρα πετρελαίου με παραμέτρους τα παραπάνω μεγέθη. Μια νέα σειρά πειραματικών δεδομένων συγκρίνεται με τις τιμές των χαρτών για ίδια περιοχή λειτουργίας (ταχύτητα περιστροφής και ροπή κινητήρα πετρελαίου), ώστε να αξιολογηθεί η πιστότητά τους. Τέλος, οι χάρτες χρησιμοποιούνται στο σύστημα ελέγχου της υβριδικής ηλεκτρικής εγκατάστασης πρόωσης με σκοπό το διαμοιρασμό του φορτίου μεταξύ Η/Κ και κινητήρα πετρελαίου και τα πειραματικά αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την ορθή λειτουργία τους. el
heal.abstract The rapid development in marine engine technology in recent years has led to optimization of existing solutions while there is a lot of scientific research for new ones. Ship propulsion usually requires an internal combustion engine or sometimes an electric motor, which offers significant advantages like emission reduction and lower fuel consumption. The Laboratory of Marine Engineering at NTUA is equipped with a Hybrid Integrated Propulsion POwertrain (HIPPO) test bed, that consists of a marine diesel engine, an AC electric motor with frequency inverter and a water brake, mechanically connected on the same main drivetrain shaft in a parallel hybrid configuration. For this diploma thesis experiments in the HIPPO test bed are carried out, while all the measured data are recorded with the help of sensors, that are also presented. Fuel consumption, NO$_{x}$ emissions and smoke opacity in the exhaust gases are included in the measured data. Moreover, charge pressure and rotational speed of the turbocharger are recorded, while the air-to-fuel ratio/stoichiometric (λ-value) is also calculated. After data processing, two-dimensional and three-dimensional maps are created, that have the measured data of the diesel engine as parameters. A new series of experimental data is compared with the map values for the same operating region in order for the maps to be evaluated. Finally, the maps are used with success by the controller of the HIPPO for optimal load energy between the diesel engine and the electric motor. en
heal.advisorName Παπαλάμπρου, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Κυρτάτος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Χρήστος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας. Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 99 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα