dc.contributor.author | Μυτιλήνης, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Mytilinis, Dimitrios | en |
dc.date.accessioned | 2016-06-10T09:38:13Z | |
dc.date.available | 2016-06-10T09:38:13Z | |
dc.date.issued | 2016-06-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42658 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10743 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Υβριδική ηλεκτρική εγκατάσταση πρόωσης πλοίου | el |
dc.subject | Χαρτογράφηση κινητήρα πετρελαίου | el |
dc.subject | Αυτόματος έλεγχος | el |
dc.subject | Marine hybrid electric propulsion powertrain | en |
dc.subject | Mapping of diesel engine | en |
dc.subject | Control engineering | en |
dc.title | Χαρτογράφηση κινητήρα πετρελαίου για έλεγχο υβριδικής ηλεκτρικής εγκατάστασης πρόωσης πλοίου | el |
dc.title | Mapping of the diesel engine for energy control of a marine hybrid rlectric propulsion powertrain | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ναυτική μηχανολογία | el |
heal.classification | Marine engineering | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-09-24 | |
heal.abstract | Τα τελευταία χρόνια οι εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας των ναυτικών κινητήρων είναι ραγδαίες με αποτέλεσμα να επιδιώκεται η βελτιστοποίηση των υφιστάμενων λύσεων, ενώ ταυτόχρονα αναζητούνται και παρουσιάζονται νέες. Για την πρόωση των πλοίων, εκτός από τη μηχανή εσωτερικής καύσης γίνεται χρήση και του ηλεκτρικού κινητήρα. Η χρήση του προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως η μείωση των ρύπων και η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Στο Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας του ΕΜΠ είναι εγκατεστημένη μία υβριδική διάταξη πρόωσης με ναυτικό κινητήρα πετρελαίου, Η/Κ εναλλασσόμενου ρεύματος με αντιστροφέα συχνότητας και υδραυλική πέδη νερού, μηχανικά συνδεδεμένα στον ίδιο άξονα μετάδοσης κίνησης σε παράλληλη υβριδική διαμόρφωση. Για την παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιούνται εργαστηριακές δοκιμές στην κλίνη δοκιμών της υβριδικής ηλεκτρικής εγκατάστασης και καταγράφονται τα μετρούμενα μεγέθη με τη βοήθεια αισθητήρων, οι οποίοι και παρουσιάζονται. Στα μεγέθη αυτά περιλαμβάνεται η κατανάλωση καυσίμου, οι εκπομπές οξειδίων αζώτου και η θολότητα του καπνού των καυσαερίων του κινητήρα πετρελαίου. Επίσης, καταγράφεται η πίεση εισαγωγής και η ταχύτητα περιστροφής του στροβιλο-υπερπληρωτή, ενώ υπολογίζεται και ο λόγος ισοδυναμίας αέρα. Έπειτα από επεξεργασία των μετρήσεων προκύπτουν δισδιάστατοι και τρισδιάστατοι χάρτες για τον κινητήρα πετρελαίου με παραμέτρους τα παραπάνω μεγέθη. Μια νέα σειρά πειραματικών δεδομένων συγκρίνεται με τις τιμές των χαρτών για ίδια περιοχή λειτουργίας (ταχύτητα περιστροφής και ροπή κινητήρα πετρελαίου), ώστε να αξιολογηθεί η πιστότητά τους. Τέλος, οι χάρτες χρησιμοποιούνται στο σύστημα ελέγχου της υβριδικής ηλεκτρικής εγκατάστασης πρόωσης με σκοπό το διαμοιρασμό του φορτίου μεταξύ Η/Κ και κινητήρα πετρελαίου και τα πειραματικά αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την ορθή λειτουργία τους. | el |
heal.abstract | The rapid development in marine engine technology in recent years has led to optimization of existing solutions while there is a lot of scientific research for new ones. Ship propulsion usually requires an internal combustion engine or sometimes an electric motor, which offers significant advantages like emission reduction and lower fuel consumption. The Laboratory of Marine Engineering at NTUA is equipped with a Hybrid Integrated Propulsion POwertrain (HIPPO) test bed, that consists of a marine diesel engine, an AC electric motor with frequency inverter and a water brake, mechanically connected on the same main drivetrain shaft in a parallel hybrid configuration. For this diploma thesis experiments in the HIPPO test bed are carried out, while all the measured data are recorded with the help of sensors, that are also presented. Fuel consumption, NO$_{x}$ emissions and smoke opacity in the exhaust gases are included in the measured data. Moreover, charge pressure and rotational speed of the turbocharger are recorded, while the air-to-fuel ratio/stoichiometric (λ-value) is also calculated. After data processing, two-dimensional and three-dimensional maps are created, that have the measured data of the diesel engine as parameters. A new series of experimental data is compared with the map values for the same operating region in order for the maps to be evaluated. Finally, the maps are used with success by the controller of the HIPPO for optimal load energy between the diesel engine and the electric motor. | en |
heal.advisorName | Παπαλάμπρου, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Κυρτάτος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδόπουλος, Χρήστος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας. Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 99 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: