HEAL DSpace

Η επίδραση των εταιρειών χαμηλού κόστους στην αεροπορική τουριστική κίνηση

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ράπτη, Βασιλεία el
dc.contributor.author Rapti, Vasileia en
dc.date.accessioned 2016-06-10T09:45:39Z
dc.date.available 2016-06-10T09:45:39Z
dc.date.issued 2016-06-10
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42660
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11794
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Tουρισμός el
dc.subject Κρήτη el
dc.subject Aεροπορική επιβατική κίνηση el
dc.subject Panel data en
dc.subject Tourism el
dc.subject Crete el
dc.subject Air travel demand el
dc.title Η επίδραση των εταιρειών χαμηλού κόστους στην αεροπορική τουριστική κίνηση el
dc.title The effects of low cost carriers on touristic air travel demand en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μεταφορές el
heal.classification Αεροδρόμια el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-03-21
heal.abstract Ο τουρισμός είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες συμβολής στην οικονομία της Ελλάδας. Το 2014 τα έσοδα από τον τουρισμό αποτέλεσαν το 17,3% του ελληνικού Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος και στο μέλλον η συνεισφορά αυτή προβλέπεται ότι θα αυξηθεί. Η παρούσα Διπλωματική Εργασία επικεντρώνεται στο νησί της Κρήτης, έναν από τους διασημότερους ελληνικούς προορισμούς. Η άφιξη ξένων επιβατών στο νησί γίνεται κυρίως μέσω των δύο διεθνών αεροδρομίων του, το Ι. Δασκαλογιάννης στα Χανιά και το Ν. Καζαντζάκης στο Ηράκλειο. Τα τελευταία χρόνια δύο από τις σημαντικότερες εταιρείες χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, η Ryanair από τα Χανιά και η Easyjet από το Ηράκλειο, καθώς και άλλες τέτοιες εταιρείες, πραγματοποιούν κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες δρομολόγια συνδέοντας την Κρήτη με πολλές ευρωπαϊκές πόλεις. Η παρούσα εργασία μελετάει την επίδραση των εταιρειών χαμηλού κόστους στην τουριστική αεροπορική κίνηση της Κρήτης χρησιμοποιώντας δεδομένα του διαστήματος 2009-2014. Η ανάλυση δείχνει μεγάλες διαφοροποιήσεις στα χαρακτηριστικά της επιβατικής κίνησης κάθε αεροδρομίου. Η επίδραση των εταιρειών χαμηλού κόστους στην επιβατική κίνηση μελετάται σε βάθος με την εκτίμηση ενός μοντέλου παλινδρόμησης Panel Data για κάθε αεροδρόμιο. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η επίδραση των εταιρειών χαμηλού κόστους ήταν πολύ μεγαλύτερη στα Χανιά από ότι στο Ηράκλειο. Επίσης, κάνοντας κάποιες υποθέσεις, διερευνάται η μελλοντική επίδραση των εταιρειών χαμηλού κόστους στην Κρήτη. el
heal.abstract Tourism is a significant driver of economic growth in Greece. The total revenues from tourism accounted for 17,3% of Greek GDP in 2014 and this contribution is believed to rise further in the future. This thesis focuses on the island of Crete, one of the most popular touristic destinations in Greece. The arrival of tourists takes place via the island’s air travel infrastructure which consists of two international airports, located in Heraklion and in Chania. Two of the most important low cost airlines of Europe, Ryanair and Easyjet, as well as many other similar airlines, offer flights from Europe to these two airports, especially during the summer time. This study investigates the effects of low cost airlines on touristic air travel demand using data from the period 2009-2014. The analysis implies that the characteristics of travel demand between these two airports are very heterogeneous. This triggers an in-depth analysis of the effects of low cost airlines in Crete’s air travel demand by estimating Panel Data models. The results show that the contribution of low cost airlines has been much more significant to Chania rather than Heraklion. Following, using some logical assumptions, this study predicts the effects of low cost airlines in Crete’s air travel demand in the future. en
heal.advisorName Ψαράκη-Καλουπτσίδη, Παρασκευή el
heal.committeeMemberName Λοϊζος, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Μπαλλής, Αθανάσιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 193 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα