HEAL DSpace

Αστική αναγέννηση! και ο άνθρωπος..;

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Loukos, Anastasios en
dc.contributor.author Λούκος, Αναστάσιος el
dc.date.accessioned 2016-06-14T07:03:47Z
dc.date.available 2016-06-14T07:03:47Z
dc.date.issued 2016-06-14
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42677
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1183
dc.rights Default License
dc.subject Αστική αναγέννηση el
dc.subject Urban regeneration en
dc.subject Flagship projects el
dc.title Αστική αναγέννηση! και ο άνθρωπος..; el
dc.title Urbam regenaration! and what about the man..? en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification City planning (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85026282) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015
heal.abstract Πρόκειται για κριτική παρουσίαση ολιστικών σχεδίων ανάπλασης οριοθετώντας αρχικά ένα θεωρητικό υπόβαθρο και στη συνέχεια μέσω υλοποιημένων παραδειγμάτων, πάντα από τη σκοπίά του πολίτη και το συμφέρον του. Γίνεται λόγος στο φορντικό και το μεταφορντικό μοντέλο παραγωγής, αλλά και στο πώς από την παρακμή και την αποεπένδυση αστικών περιοχών οδηγούμαστε στην αστική αναγέννηση και στην εμφάνιση των flagship projects, ξεκινώντας από την περιοχή της Βαλτιμόρης. Ορίζεται ένας άξονας γενικών αστικών αρχών βάσει του οποίου θα ασκηθεί η κριτική στα προγράμματα ναυαρχίδες, αφού αποσαφηνιστεί τι αποτελεί τελικά ένα τέτοιο πρόγραμμα και τι όχι. Στη συνέχεια εστιάζουμε στο place marketin, τη θεωρητικη βάση ενός flagship project, και τη θεώρηση του τόπου μέσω αυτού, αλλά και στα βασικά εργαλεία με τα οποία εφαρμόζεται η αστική αυτή αναγέννηση. Τα παραδείγματα της Γλασκώβης και του Μπιλμπάο έρχονται να διασταυρώσουν όσα υπώθηκαν ως τώρα σε θεωρητικό επίπεδο. Στη συνέχεια εκτίθεται η πολιτική χροιά του αντικειμένου και το πώς ορίζεται τελικά σε καθημερινό επίπεδο η ζωή ολόκληρων πληθυσμών. Πώς επηρεάζεται η σχέση μεταξύ κοινωνικών ομάδων εντός της ίδιας πόλης, αλλά και μεταξύ πόλεων. Κλείνοντας, συγκεντρώνονται γενικά διδάγματα από την όλη συλλογιστικη πορεία, αλλά και κάποιες σκέψεις – προοπτικές για το μέλλον. el
heal.abstract It’s a critical presentation of holistic redevelopment projects, by defining firstly a theoretical background and then through examples, always from the citizen’s point of view and his interests. There is talk in the fordist and post-fordist production model and also on how the decline and disinvestment in urban areas leads to urban regeneration and the emerge of flagship projects, starting from Baltimore. Having clarified what is such a program and what is not, a general axis of principles is defined, on which the criticism on flagship programs is based. Then we focus on the place marketing – the theoretical basis of a flagship project – and how the place is apprehended throuth it, as well as on the basic tools with which that urban regeneration is applied. Examples of Glasgow and Bilbao come to cross what is claimed so far in theory. Then, the political complexion of the subject is shown and how the life of entire populations is defined in everyday level. How the relationship between social groups and between cities is affected too. In closing, general lessons from the whole reasoning process are presented as well as some thoughts – prospects for the future. en
heal.tableOfContents ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 2. ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ 2.1. ΦΟΡΝΤΙΣΜΟΣ 2.2. ΜΕΤΑΦΟΡΝΤΙΣΜΟΣ 3. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΒΑΣΕΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΩΝ ΓΗΣ ΣΤΑ FLAGSHIPS 3.1. Η ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ 3.2. Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΩΝ FLAGSHIPS 4. ΑΡΧΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΜΙΑΣ ΠΟΛΗΣ 5. ΤΙ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ FLAGSHIP – ΟΡΙΣΜΟΣ 5.1. ΤΙ ΔΕΝ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ FLAGSHIP 5.2. ΤΑ ΤΡΙΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ (ΣΥΛΛΗΨΗ – ΥΠΟΛΟΠΟΙΗΣΗ – ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ) 5.3. ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ Ή ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟ FLAGSHIP 6. PLACE-MARKETING – Η ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΒΑΣΗ ΕΝΟΣ FLAGSHIP 7. Η ΠΟΛΗ ΩΣ ΠΡΟΪΟΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΩΛΗΣΗΣ 8. ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΕΝΟΣ FLAGSHIP PROGRAM 8.1. ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΜΕ ΑΞΟΝΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ 8.2. ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΜΕ ΑΞΟΝΑ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ 8.3. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ 8.4. ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΓΛΑΣΚΩΒΗΣ 8.5. ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΜΠΙΛΜΠΑΟ 9. FLAGSHIPS : ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ 10.1. ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ 10.2. ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 10.3. ΣΧΕΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ - ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ 10. ΓΙΑΤΙ ΕΠΛΕΓΟΝΤΑΙ ΤΑ FLAGSHIP PROJECTS; 11. ΠΩΣ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΤΟΥΣ 12. ΠΟΙΟΣ ΕΠΩΦΕΛΕΙΤΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΑ FLAGSHIPS ; 12.1. ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΩΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ 12.2. ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΣΕ ΧΩΡΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ 12.3. ΕΛΙΤΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ 12.4. ΑΛΛΑΓΗ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΩΝ 13. ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ 14. ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ FLAGSHIPS 14.1. TA BAΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ – ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΝΟΣ FLAGSHIP 14.2. ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΞΑΡΤΟΥΝ ΤΑ FLAGSHIPS 14.3. ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΑ FLAGSHIPS? 14.4. Ο ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΩΣ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT 15. ΕΠΙΛΟΓΟΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Πολεοδομίας και Χωροταξίας el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής