HEAL DSpace

Έρευνα επί της Αλλαγής Καυσίμου σε ΦΑ (LNG/CNG) στη Λειτουργία των Ευρωπαϊκών Διαδρόμων Φορτίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Οικονόμου, Εμμανουήλ el
dc.contributor.author Oikonomou, Emmanouil en
dc.date.accessioned 2016-06-21T08:11:54Z
dc.date.available 2016-06-21T08:11:54Z
dc.date.issued 2016-06-21
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42760
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12904
dc.rights Default License
dc.subject Φυσικό αέριο el
dc.subject Υγροποιημένο φυσικό αέριο el
dc.subject Συμπιεσμένο φυσικό αέριο el
dc.subject Natural gas en
dc.subject Liquefied natural gas en
dc.subject Compressed natural gas en
dc.title Έρευνα επί της Αλλαγής Καυσίμου σε ΦΑ (LNG/CNG) στη Λειτουργία των Ευρωπαϊκών Διαδρόμων Φορτίων el
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Αποτελέσματα της εν Δυνάμει Αλλαγής Καυσίμου σε ΦΑ (LNG/CNG) στη Λειτουργία των Ευρωπαϊκών Διαδρόμων Φορτίων el
heal.classification Φυσικό Αέριο el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-01-12
heal.abstract Η παρούσα εργασία καταπιάνεται με την προοπτική της εισαγωγής του φυσικού αερίου ως καύσιμο στις οδικές και θαλάσσιες μεταφορές. Συγκεκριμένα, μελετώνται οι επιπτώσεις της εν δυνάμει αντικατάστασης των συμβατικών καυσίμων με φυσικό αέριο στον μεγαλύτερο από τους Ευρωπαϊκούς διαδρόμους φορτίων, τον διάδρομο Σκανδιναβίας - Μεσογείου. Η ανάλυση και για τα δύο μέσα μεταφοράς (πλοία, φορτηγά) χωρίζεται σε δύο μέρη. Πρώτα και εκτενέστερα, γίνεται η εκτίμηση των εκπομπών ρύπων, αερίων θερμοκηπίου και κατανάλωσης ενέργειας ενώ σε δεύτερο επίπεδο, αναλύονται οι οικονομικές επιπτώσεις μιας αλλαγής σε φυσικό αέριο. Αρχικά, στο πρώτο κεφάλαιο παρατίθενται γενικά στοιχεία σχετικά με το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών και των κύριων πολιτικών που απορρέουν από αυτό. Επίσης παρουσιάζεται η ραχοκοκαλιά του που δεν είναι άλλη από τους διαδρόμους φορτίων και επιβατών. Στη συνέχεια, στο δεύτερο κεφάλαιο, περιγράφεται ο διάδρομος Σκανδιναβίας – Μεσογείου, τα κύρια χαρακτηριστικά του και οι απαιτήσεις – προγράμματα σχετικά με τις υποδομές του. Παρουσιάζονται επίσης ειδικά στοιχεία σε σχέση με τις υποδομές φυσικού αερίου κατά μήκος του, αλλά και γενικότερα στην Ευρώπη. Στο τρίτο κεφάλαιο αναγράφεται η νομική βάση κάτω από την οποία ανοίγει ο δρόμος για την δυναμική εισαγωγή του φυσικού αερίου ως καύσιμο. Ειδικότερα παρουσιάζονται στοιχεία της Λευκής Βίβλου για τις μεταφορές, τα Ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών για τα οχήματα και οι κανονισμοί του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται η περιγραφή των ιδιοτήτων του φυσικού αερίου και των τεχνολογιών των κινητήρων φυσικού αερίου σε φορτηγά και πλοία. Στο πέμπτο κεφάλαιο περιγράφεται η μεθοδολογία υπολογισμού των εκπομπών τόσο του φυσικού αερίου, όσο και των συμβατικών καυσίμων. Έτσι αρχικά υπολογίζονται οι ροές φορτίου, κατά μήκος του διαδρόμου για τις οδικές και μεταξύ των λιμανιών για τις θαλάσσιες μεταφορές. Αυτό φυσικά γίνεται για όλους τους τύπους φορτηγών και πλοίων που δραστηριοποιούνται στο διάδρομο οι οποίοι και περιγράφονται. Στη συνέχεια γίνεται η περιγραφή του προγράμματος που χρησιμοποιήθηκε για τον υπολογισμό των εκπομπών και της κατανάλωσης ενέργειας με τα συμβατικά καύσιμα, του EcoTransit World. Επίσης, αναλύεται ο τρόπος υπολογισμού των ίδιων μεγεθών για το φυσικό αέριο ή και άλλα καύσιμα στην περίπτωση των πλοίων. Οι εκπομπές σ’ όλες τις περιπτώσεις αναλύονται σε όλο τον κύκλο ζωής του καυσίμου, από την εξόρυξη ή παραγωγή μέχρι την κατανάλωση του καυσίμου από το πλοίο ή το φορτηγό. Συγκεκριμένα για το φυσικό αέριο, η διαδικασία αυτή θεωρήθηκε ότι αμβάνει χώρα στη Νορβηγία και τη Βόρεια θάλασσα διότι αυτό το «μονοπάτι» παραγωγής επηρεάζει περισσότερο τον διάδρομο. Εν συνεχεία, στο έκτο κεφάλαιο, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της μεθοδολογίας σε τρία επίπεδα. Σε πρώτο επίπεδο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα για κάθε τύπο φορτηγού ή πλοίου του διαδρόμου. Στην περίπτωση των πλοίων εκτιμώνται και οι εκπομπές άλλων εναλλακτικών καυσίμων που μπορούν να συμβαδίσουν με τους νέους κανονισμούς. Σε δεύτερο επίπεδο παρατίθενται συνολικά αποτελέσματα για τις παρούσες εκπομπές στον διάδρομο, δηλαδή με τα τωρινά καύσιμα. Τέλος γίνονται κάποια σενάρια αντικατάστασης ή μετατροπής των συμβατικών πλοίων ή αυτοκινήτων και αναφέρονται οι συνέπειες των αλλαγών αυτών. Στο έβδομο κεφάλαιο λαμβάνει χώρα η οικονομική ανάλυση. Όσον αφορά τα φορτηγά γίνεται απλά ο υπολογισμός του κόστους των καυσίμων (diesel, CNG, LNG) για κάθε τύπο φορτηγού. Για τα πλοία εκτός από την ανάλυση αυτή, γίνεται και μια εκτίμηση του χρόνου απόσβεσης πιθανών επενδύσεων, όπως σε LNG προκειμένου το πλοίο να συμβαδίζει με τους νέους κανονισμούς. Τέλος σημειώνονται τα συμπεράσματα που απορρέουν από την εργασία σχετικά με το φυσικό αέριο στα πλοία και τα φορτηγά, τις επιπτώσεις του στη μείωση των εκπομπών, την οικονομική και γενικότερη βιωσιμότητά του. el
heal.advisorName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Παπανικολάου, Απόστολος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών. Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 191 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής