dc.contributor.author | Γκολφινόπουλος, Αλέξανδρος | el |
dc.contributor.author | Golfinopoulos, Alexandros | en |
dc.date.accessioned | 2016-06-21T09:47:44Z | |
dc.date.available | 2016-06-21T09:47:44Z | |
dc.date.issued | 2016-06-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/42770 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5589 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Μαθηματική Προτυποποίηση σε Σύγχρονες Τεχνολογίες στην Οικονομία” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Διαχείριση ρίσκου | el |
dc.subject | Ναυλαγορές | el |
dc.subject | Value at Risk (VaR) | el |
dc.subject | FFA | el |
dc.subject | Tanker markets | el |
dc.subject | Risk management | el |
dc.subject | Parametric methods | el |
dc.subject | Non-parametric methods | el |
dc.title | Εφαρμογή οικονομετρικών μεθόδων διαχείρισης ρίσκου στις αγορές όψεως και προθεσμίας των ναυλαγορών δεξαμενόπλοιων | el |
dc.title | Establishing a risk management framework for the spot and futures tanker markets | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Econometrics | el |
heal.classification | Risk management | el |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040763 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2004006348 | |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-10-30 | |
heal.abstract | Η μεταβολή των τιμών των ναύλων αποτελεί μια σημαντική πηγή κινδύνου για όλους τους εμπλεκόμενους στις αγορές των ναυλαγορών δεξαμενόπλοιων, συμπεριλαμβανομένων των πλοιοκτητών, των ναυλωτών, των εμπόρων (traders), των τραπεζών, των Hedge Funds κλπ. Η εργασία αυτή ερευνά τον κίνδυνο της μεταβολής των ναύλων στις δύο πιο δημοφιλείς διαδρομές καθαρών φορτίων (διυλισμένα πετρελαιοειδή προϊόντα) και στις δύο πιο δημοφιλείς διαδρομές βρώμικων φορτίων (ακατέργαστο πετρέλαιο και βιομηχανικά καύσιμα), χρησιμοποιώντας ιστορικές τιμές από το Μάιο του 2007 μέχρι το Σεπτέμβρη του 2015 για τις διαδρομές TC2 και TD3 και από τον Απρίλιο του 2008 μέχρι το Σεπτέμβρη του 2015 για τις διαδρομές TC5 και TD7. Η ανάλυση των αποδόσεων στις ναυλαγορές όψεως και προθεσμίας, υποδεικνύει ιστορικές κατανομές χαρακτηριζόμενες από υψηλές κορυφώσεις και συνωστισμένες άκρες. Ο καθορισμός μιας μεθόδου διαχείρισης κινδύνου που θα λαμβάνει υπόψιν της αυτά τα χαρακτηριστικά των κατανομών, κρίνεται μεγάλης σημασίας. Για την ποσοτικοποίηση του ρίσκου χρησιμοποιήθηκε η προσέγγιση Value at Risk (VaR), μια μέθοδος που αποφέρει αποτελέσματα εύκολα κατανοητά και γρήγορα επικοινωνήσιμα. Ένα ευρύ φάσμα παραμετρικών και μη παραμετρικών Value at Risk μεθόδων εφαρμόστηκε στις τιμές όψεως και προθεσμιακών συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης πλησιέστερου μήνα και πλησιέστερου τριμήνου και των τεσσάρων διαδρομών. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν σημαντικό κίνδυνο και στις τέσσερις διαδρομές. Η διαδικασία εξέτασης των αποτελεσμάτων (backtesting process) εκτελείται σε δύο βήματα. Στο πρώτο εξετάζεται η στατιστική σημαντικότητα των αποτελεσμάτων και στο δεύτερο εξετάζεται η οικονομική τους ακρίβεια. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τα μοντέλα που θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για τη τη διαχείριση του ρίσκου των ναυλαγορών δεξαμενόπλοιων είναι το απλό GARCH και τα μη παραμετρικά μοντέλα. Τα αποτελέσματα επαληθεύθηκαν και στις θέσεις ανόδου και στις θέσεις καθόδου. | el |
heal.abstract | The fluctuation of the freight rates (shipping freight risk) is an important source of risk for all participants in the tanker shipping markets including ship-owners, charterers, traders, hedge funds, banks, etc. This study examines the freight rate risk involved in the two most popular clean tanker routes (by clean meaning transportation of oil refined products) and two most popular dirty tanker routes (by dirty meaning transportation of crude oil or industrial fuel oil), using historical prices from May 2007 to September 2015 for the routes TC2 (Clean Route from Rotterdam to New York) and TD3 (Dirty Route from Ras Tanura to Chiba) and from April 2008 to September 2015 for the routes TC5 (Clean Route from Ras Tanura to Yokohama) and TD7 (Dirty Route from Sullom Voe to Wilhelmshaven). The analysis of the historical returns of both spot and future prices reveals historical distributions with high peaks and fat tails. The establishment of a risk management method that could capture these distribution characteristics is of paramount importance. For the quantification of the risk, the Value at Risk approach is used, a method easily understood and communicated by all participants. A range of parametric and non-parametric Value at Risk methods is applied to the four routes spot, one month and three months front future price returns. The results suggest substantial freight rate risk at all four routes. The backtesting process of the Value at Risk models is conducted in two stages, with the first one by means of statistical accuracy of the results and the second one by means of economic accuracy. According to the results, the simple GARCH and non-parametric models should be preferred for risk management purposes, for both spot and future markets. The results are aligned between long and short positions. | en |
heal.advisorName | Μπασδέκης, Χαράλαμπος | el |
heal.committeeMemberName | Κατσαμποξάκης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Μπασδέκης, Χαράλαμπος | el |
heal.committeeMemberName | Χριστόπουλος, Απόστολος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 140 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: